ONLINE SZAKÉRTŐI RENDSZER KIÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGTERVE Készítette: Gorelov Iván, SZIE GTK GAM, V. évf. marketing szakirány Szent István Egyetem Gazdaság-

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ITE az innovatív Tudás Egyeteme az Innováció Innovációja Innovatív kérdések és válaszok a fenntartható gazdasági, társadalmi, környezeti-ökológiai, kulturális.
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
INTERNET HOZZÁFÉRÉS ONLINE SZAKÉRTŐI RENDSZERE Készítette: Gorelov Iván, SZIE GTK GAM, III. évf. XXVIII. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Közgazdaságtudományi.
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR AUTO- SZŰRŐ FEJLESZTÉSE TÁBLÁZAT ALAPÚ JELENTÉSEK UTÓLAGOS, BÖNGÉSZŐN BELÜLI TOVÁBB- FELDOLGOZÁSÁRA.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR KUTATÓK ÉJSZAKÁJA SZEPTEMBER 24. AUTO-SZŰRŐ FEJLESZTÉSE OLAP JELENTÉSEK UTÓLAGOS, OFFLINE.
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
Az üzleti terv.
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER 25. AUTO-SZŰRŐ FEJLESZTÉSE OLAP JELENTÉSEK UTÓLAGOS,
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
INNOCSEKK 156/2006 ONLINE SZAKÉRTŐI KERETRENDSZER FEJLESZTÉSE Developing an online expert system generator Készítette: Gerendás László, ISZAM III. Szent.
Online hasonlóságelemzések: Inkonzisztenciák feltárása különböző földérték- kategóriák kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: my-X.hu Hírlevél) 2007.
Döntés-előkészítő változatelemzések egy jogosultság kezelő alkalmazás Identity Management rendszerré alakítása kapcsán Készítette: Papp Zsuzsanna Belső.
1 Vállalkozásfejlesztés - gyakorlati javaslatok Dr. Imreh Szabolcs SZTE GTK.
Értékesítési ajánlat elemei február. A termék koncepciója Tisztázandó a termék vagy szolgáltatás célpiaca.
Készítette: Magyar Orsolya
E-beszerzés Bravo csoport.
Gazdasági informatika II.félév
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzés-alapú vizsgálat a COCO módszer használatával Készítette: Péter Gábor
ONLINE SZAKÉRTŐI RENDSZER KIÉPÍTÉSE ÉS MARKETING TERVE Készítette: Gorelov Iván, SZIE GTK GAM, V. évf. marketing szakirány XXIX. Országos Tudományos Diákköri.
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok (kukorica) hozamfüggvények levezetése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás:
Online hasonlóságelemzések: Online hasonlóságelemzések: Tapasztalatok elítéltek képzésének engedélyezése kapcsán Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu.
Pitlik László, SZIE Gödöllő (Forrás: My-X.hu Hírlevél) augusztus
Mezőgazdasági szaktanácsadás online támogatással: on-line benchmarking tesztüzemi adatok alapján Területválasztási szaktanácsadás tesztüzemi,illetve szimulációs.
Testre szabott Microsoft szoftver-licenc meghatározása online szakértői rendszerrel Készítette: Kurucz Eszter
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER 24. Készítette: Batár Ádám.
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzéssel támogatott értékbecslés ingatlanfejlesztők számára E-VALUATION - SUPPORTED WITH SIMILARITY ANALYSIS - FOR REAL.
Info-Periszkóp Mezőgazdasági külső információs rendszer fejlesztési tapasztalatai Pető István – Szent István Egyetem, Gödöllő Gazdasági Informatika Tanszék.
ONLINE SZAKÉRTŐI RENDSZER KIÉPÍTÉSE ÉS MARKETING TERVE Készítette: Gorelov Iván, SZIE GTK GAM, V. évf. marketing szakirány Summer University on Information.
Online kommunikáció nappalos és levelezős tananyagok BA KMT II. Pitlik László, SZIE, GTK Gödöllő 2008 ősz INNOCSEKK 156/2006, ill. INNOCSEKK 438/2006.
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet VIII. Alkalmazott Informatika Konferencia, Kaposvár.
Konzulens: Dr. Pitlik László
Készítette: Hajdú Julianna
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER 25. AUTO-SZŰRŐ FEJLESZTÉSE OLAP JELENTÉSEK UTÓLAGOS,
INNOCSEKK 156/2006 ONLINE SZAKÉRTŐI KERETRENDSZER FEJLESZTÉSE Developing an online expert system generator Készítette: Gerendás László, ISZAM III. Szent.
TERMELÉSI FÜGGVÉNYEK A PRECÍZIÓS MEZŐGAZDASÁGBAN SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER.
TERMELÉSI FÜGGVÉNYEK A PRECÍZIÓS MEZŐGAZDASÁGBAN SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER.
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet XXX. Jubileumi OTDK Közgazdaságtudományi Szekció.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
2008. Április 8. Előadó: Schneider Henrik Online alkalmazások e-üzleti használhatósága a PC-s szoftverek kiváltásával.
TÉRÍTÉSES INFORMÁCIÓS SZOLGÁLTATÁSOK = TISZ. JÓ TUDNI… 1. Miért működtetjük a TISZ-t? 2. Miért számítunk fel költségeket?
A COACH-bioenergy projekt eredményeinek bemutatása
INNOINFO, A VÁLLALKOZÓI KÖZÖSSÉGI PORTÁL. Miben segíthet az Innoinfo projekt?  kkv-k marketing tevékenységének beindításában  márka/cég ismertségének.
„Innovációs folyamatok és lehetőségek a Közép-dunántúli régióban” Pannon Egyetem Innovációs Konferencia Veszprém október 2. Előadói napon elhangzott.
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
2010. október 21. III. FELSŐOKTATÁSI MARKETING KONFERENCIA 1 A felsőoktatási marketing folyamatok minőségügyi támogatása Koczor Zoltán - Gáti József –
A MARKETING FOLYAMATA.
INNOCSEKK 156/2006 Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Egyetemi Tudományos Diákköri Konferencia november 24. Készítette: Vrabély.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Mezőgazdasági szaktanácsadás online támogatással: on-line benchmarking tesztüzemi adatok alapján Területválasztási szaktanácsadás tesztüzemi,illetve szimulációs.
Vállalkozásmenedzsment I.
A KÖZBESZERZÉSEKET TÁMOGATÓ OBJEKTÍV INFORMATIKAI RENDSZER 1.
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
IVSZ START-UP KONFERENCIA ÉS VERSENY ÁPRILIS 4. A versenyre való jelentkezés határideje: március 10..
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Döntéstámogatás a mezőgazdasági gépvásárlás.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
Érdemes – e Magyarországra hozni egy nemzetközi rendezvényt
9. tétel.
Ügyfélelégedettség-építés a HIFI-ben
Önértékelési projektterv
Tanácsadás / Szakterületi tanácsadás
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Előadás másolata:

ONLINE SZAKÉRTŐI RENDSZER KIÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGTERVE Készítette: Gorelov Iván, SZIE GTK GAM, V. évf. marketing szakirány Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Egyetemi Tudományos Diákköri Konferencia november 26. Konzulens: Dr. Komáromi Nándor, Egyetemi docens, SZIE GTK MI Dr. Pitlik László, Egyetemi docens, SZIE GTK GMI Gödöllő, DEVELOPMENT & MARKETING PLAN OF AN ONLINE EXPERT SYSTEM

TARTALOM 1. Bevezetés (cél, célcsoport, hasznosság  best practice) 2. Hasonlóságelemzés a gyakorlatban (egy konkrét döntési feladat: internetcsomag-választás  a hallgatóság bevonásával) 3. Az internethozzáférés tanácsadási szakértői rendszer béta verziója (TDK 2006 – generáció 1) 4. A Netselect.hu Online Internethozzáférés Tanácsadási Portál bemutatása (2008-as verzió – generáció 2) 5. A tervezett szolgáltatás marketingterve (lehetséges üzleti folyamat) 6. Bizonyítás (a hallgatói szavazatok és a számított eredmények egybevetése) SZÍNMAGYARÁZAT: szöveg cím kulcsszó magyarázat

„Ha ki akarom kapcsolni az agyamat, leülök TV-t nézni, ha használni akarom, internetezek.” Steve Jobs, az Apple Computer alapítója

INTERNETHOZZÁFÉRÉS TANÁCSADÁSI SZAKÉRTŐI RENDSZER - BEVEZETÉS •Célcsoport: Szándékomban áll az internet felhasználók mind szélesebb skálájának a megcélzása, úgy mint: - az internethozzáféréssel nem rendelkező célközönséget, akik alkalmilag veszik igénybe a világháló nyújtotta lehetőségeket  leendő új előfizetők - az internet előfizetéssel, s átlagos hozzáértéssel rendelkezőket, akik a legfrissebb ajánlatokat, újítási lehetőségeket, akciókat napi pontossággal nem követő felhasználók  szolgáltatót/szolgáltatást váltók (!) •Hasznosság: Az adatbázisba foglalt kérdésekre adott válaszadással a potenciális ügyfél komoly idő- és energiaráfordítás nélkül szakértői válaszhoz juthat, s a hozzáférési időintervallumban, az elérés gyorsaságában, a szolgáltatás minőségében anyagilag a neki legmegfelelőbb megoldás mellett dönthet... •Cél: Az internetcsomag-választáskor a szolgáltatók számában megfigyelhető dinamikus fejlődés és az egyre sokrétűbb szolgáltatáspaletta által szinte megoldhatatlan helyzet elé állított átlagfelhasználó számára online formában nyújtson támogatást...

HASONLÓSÁGELEMZÉS A GYAKORLATBAN Internetcsomag-választás: Melyik internetcsomag lesz az ár-teljesítmény győztes a 6 ajánlat közül? Válassza ki az adott paraméterek figyelembevételével az igényeinek legmegfelelőbb internetcsomagot! A papírlapon tegyen X-et a kiválasztott ajánlat mellé! MEGJEGYZÉS: Mindenki egy X-et tehet, mindig a megfelelő internetcsomaghoz tartozó sor következő szabad oszlopába!

INTERNETHOZZÁFÉRÉS TANÁCSADÁSI SZAKÉRTŐI RENDSZER – AZ ÖNÁLLÓ MUNKA LÉPÉSEI •1. OLAP, ill. szolgáltatáskatalógus (offline adatvagyon) felépítése. •2. Offline, kézi vezérléssel kialakított szakértői rendszer létrehozása (adott élethelyzetben ajánlható, ill. kizárandó) szolgáltatások kiválasztása (=KO kritériumok kiváltása). •3. Hasonlóságelemző, ár-teljesítmény optimalizáló modul létrehozása az automatikus döntéshozatal érdekében. •4. A projekt online környezetbe való adaptálása 

A TANÁCSADÁSI SZAKÉRTŐI RENDSZER BEVEZETÉSÉNEK SZÜKSÉGESSÉGE •Piaci tendenciák: A magyar információpiacon egyre inkább jelentkeznek az üzleti szolgáltatást is kiváltó igények. Kereslet a megrendelő számára minőségi, testre szabott információ iránt mutatkozik. •„Az információ érték”: Minél több a termékben, illetve szolgáltatásban a felhasználó igényeit hordozó információ tartalma, annál nagyobb az esélye, hogy a piacon versenyelőnyre tegyen szert. •„Jó helyen, jó időben”: A gazdasági életben a vállalkozásokon belül az információ célzott megszerzése és valamilyen kompenzáció ellenében történő átadása mindennapos tranzakció.

INTERNETHOZZÁFÉRÉS TANÁCSADÁSI SZAKÉRTŐI RENDSZER – GENERÁCIÓ 1 •A rendszer lényege: egyszerű, mindenki számára érthető hétköznapi kérdések megválaszolásával (input) a felhasználó egy objektív(?) megoldási javaslathoz jut (output), majd a szakértő által felállított rendszer adatbázisából kiolvassa a piaci kínálat aktuális lehetőségeit (transzformáció), majd hozzárendeli az adott fogyasztói igényhez...

A SZAKÉRTŐI RENDSZER MŰKÖDÉSE – GENERÁCIÓ 1 •A szakértői felület: 3 x 4 x 4 x 2 x 3 x 4 = 1152 féle szakértői tanácsadási lehetőséget rejtett a kombinatorikai tér, de a kérdéssor tartalmazott szubjektív kérdéseket is, mint pl. az internethasználat céljára és a hozzáférési időre vonatkozó kérdések esetében... •A működés lényege: A felhasználói felületen a legördülő menük segítségével a fogyasztó által adott egyértelmű válaszok alapján a hat kérdésből egy hattagú kódrészlet jön létre. A szakértői rendszer az adatbázisból a FKERES- függvény segítségével olvassa az adott sor /record/ kódrészletéhez tartozó outputi attribútumokat.

A SZAKÉRTŐI RENDSZER MŰKÖDÉSE – GENERÁCIÓ 2 Kibővített kombinatorikai tér: 3 x 3 x 5 x 4 x 4 x 4 x 3 x 4 = féle ügyféltípust kezel jelenleg a szakértői rendszer, amely kellően nagy egy komplex internet szolgáltató piac szolgáltatáspalettájának a lefedéséhez, valamint a fogyasztói igények kielégítéséhez...

ONLINE HASONLÓSÁGELEMZÉS – GENERÁCIÓ 3 •Objektivitás: A szubjektivitás minimumára törekvő szakértői rendszer által vagy a teljesen szubjektív felhasználói KO-feltételek alapján kialakult OAM objektív és automatizált értékelése az alkuszi üzleti modell keretei között, melyben szemben a jelenlegi online tanácsadási folyamatokkal maga döntés is átvállalható az ügyféltől! Ennek alapja: •Ellentmondások keresése: Az az ajánlat a legjobb, melynél van drágább, mely semmiben sem nyújt többet… •Ajánlatok MAX és MIN árai: A legjobb ajánlat fekszik a legközelebb a többi ajánlat által legitimált minimum árához, s ennek a legnagyobb a potenciális maximuma...

A TERVEZETT SZOLGÁLTATÁS MARKETINGTERVE •1. Vezetői összefoglaló •2. Jelenlegi helyzetkép (Cégünk profilja; A világháló nyújtotta előnyök; Külső környezet; Versenytársak; Belső környezet) •3. SWOT (Erősségek; Gyengeségek; Lehetőségek; Veszélyek) •4. Célok (Pénzügyi célok; Marketing célok) •5. Marketing eszközstratégia (Szolgáltatás; Ár; Hely; Promóció; (+3P): Emberek; Fizikai környezet; Folyamat) •6. Cselekvési program (Cégalapítás előtti tevékenységek; Cégalapítás utáni teendők) •7. Nyereség/Veszteség (2009-es év; 2010-es év) •8. Ellenőrzések

BIZONYÍTÁS – A HALLGATÓI SZAVAZATOK ÉS A SZÁMÍTOTT EREDMÉNYEK EGYBEVETÉSE

Vegye igénybe szolgáltatásunkat! Köszönjük bizalmát!