Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai Dr. Budai Balázs Benjámin egyetemi adjunktus Budapesti Corvinus Egyetem – Közigazgatástudományi Kar – Közigazgatás-Szervezési.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

Aktuális pályázati lehetőségek
A Magyar Turizmus Kártya bemutatása
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
A direkt marketing fogalma
Sales támogató kutatások a gyógyszeriparban Előadó: Malonyai Katalin
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Helyzettudatosságra épülő megoldások a közigazgatásban (LBS)
MARKETING.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
KÖNYVEINKKÖNYVEINK M-Government T-Government Közigazgatási portalógia Mobil kormányzati eszközök Latest Technological Ttrends E-rendszerek a köz- igazgatásban.
Verfasser · weitere Angaben
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió április
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Adómegtakarítás - Off shore HASZON, szeptember 19.
Marketingkommunikáció
A kommunikációs mix elemei
Kommunikációs politika
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Integrált Kormányzati Ügyfélszolgálat működésének éves tapasztalatai,
Reklámozás, Public Relations
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
Sponsorare necesse est
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
GNSS rendszerek Dr. Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Közigazgatástudományi Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai Tanszék E-government.
Önkormányzati WAP-os megoldások Fejre állított ügymenetek Tózsa István – Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem Közigazgatástudományi Kar Közigazgatás-Szervezési.
M-kormányzat Üzleti lehetőségek Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai Tanszék.
Az m-kormányzat lehetőségeinek átértékelése, perspektívák 2005 végén Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési.
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában

Magasszintű automatizált marketing megoldások az e-kereskedelemben
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Natura 2000 fenntartási/ fejlesztési tervek készítéséhez nyújtandó támogatás – az ÚMVP-n keresztül -Natura 2000 konferencia – November 22. Makovényi.
OTP portál e-volúciója: iCRM = ügyfélre szabott kiszolgálás Joós István üzletfejlesztési igazgató.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145 Budapest, Amerikai út 14. Tel.: (061) A Támogatott.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
Szellemi alkotások és a versenyjog évi LVII. Új törvény (Versenytörvény), amely január 1-jén lépett hatályba évi LVII. Új törvény (Versenytörvény),
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Dr. Apjok András Budapest, SZIM, Magyar Információs Társadalom Stratégia Az egészségügyi és szociális ágazati információs stratégia ismertetése,
Számítógépes bűnözés.
GP Consulting Pénzügyi Tanácsadó Kft.
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Partnerség és együttműködés
BESZERZÉS A KATONAI LOGISZTIKÁBAN
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Előadás másolata:

Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai Dr. Budai Balázs Benjámin egyetemi adjunktus Budapesti Corvinus Egyetem – Közigazgatástudományi Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai Tanszék E-government Kutatócsoport

Közigazgatástudományi Kar – KSZU Tanszék Dr. Budai Balázs Benjámin Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai 3 Tartalom  Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség  Mobil marketing  SMS mint értékesítés-ösztönző eszköz  SMS mint stratégiai kommunikációs eszköz  Helyzettudatosságon alapuló szolgáltatások  Mobil hírszolgáltatás  Az SMS marketing jövője  Lehetőségek az állami és non-profit intézmények számára  BSZK  Vírusmarketing

Közigazgatástudományi Kar – KSZU Tanszék Dr. Budai Balázs Benjámin Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai 4 Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség Tartalmak kapcsolati mátrixa

Közigazgatástudományi Kar – KSZU Tanszék Dr. Budai Balázs Benjámin Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai 5 Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség  Az üzlet felépítése:  A tartalom tulajdonosa szerződik egy tartalomszolgáltatóval (ASP-vel), ASP vállalja:  Tartalom sms alapú kiküldését  Emeltdíjas szám biztosítását  Küldő applikáció specifikálását, kifejlesztését, üzembentartását,  Kimutatások, elszámolás elkészítését  Ügyfélszolgálat ellátását (ez átvállalható)  Innovatív fejlesztések ajánlását  Tartalom tulajdonosa két dologért felel: tartalom (legyen friss!) és ennek propagálása (ez megosztható)  ASP a GSM operátorral szerződik,  Operátor terheli be az ügyfelet,  Elszámol az ASP felé

Közigazgatástudományi Kar – KSZU Tanszék Dr. Budai Balázs Benjámin Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai 6 Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség

Közigazgatástudományi Kar – KSZU Tanszék Dr. Budai Balázs Benjámin Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai 7 Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség Nézzük konkrét számokkal!

Közigazgatástudományi Kar – KSZU Tanszék Dr. Budai Balázs Benjámin Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai 8 Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség

Közigazgatástudományi Kar – KSZU Tanszék Dr. Budai Balázs Benjámin Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai 9 Az emeltdíjas SMS, mint üzleti lehetőség

Közigazgatástudományi Kar – KSZU Tanszék Dr. Budai Balázs Benjámin Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai 10 Mobil marketing  A mobil marketing célja az SMS gyorsaságában, azonnaliságában rejlik. Termékről, szolgáltatásról szóló üzeneteket azonnal, a megfelelő célcsoporthoz juttatni!  Újdonsága: Interaktivitás – kétirányú kommunikáció –(már a megnyitással olvasom, jelzem, hogy olvastam...) –Hatékonysága épp ezért is kimagasló (Telemarketing: 5%, SMS: 50% eredményez eladást)  Helyhez kötött információk: prémium jelleg (pl.: A földszinti XY boltban ezzel az SMS-sel 10% árengedményt kapsz!!!)  SPAM veszélye! ( spam töredéke, költségvonzata miatt...)  A pártok is marketingelik magukat (!) lásd: közösségi felhasználások, m-propaganda!

Közigazgatástudományi Kar – KSZU Tanszék Dr. Budai Balázs Benjámin Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai 11 Az SMS mint értékesítés-ösztönző eszköz  Klub szolgáltatások  Árleszállításról  Akcióról  Új üzlet nyitásáról  Aktuális programokról stb.  Az SMS továbbküldhető, így a kampány láncreakciót indíthat – a növekedéssel tovább építhető az ügyfél adatbázis! (az adatbázis érték!)  Nyereményjátékok (kupakba rejtett kódok)  Ösztönzésen kívül márkaépítés – (Főleg az FMCG – Fast Moving Consumer Goods termékeknél)

Közigazgatástudományi Kar – KSZU Tanszék Dr. Budai Balázs Benjámin Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai 12 Az SMS mint stratégiai kommunikációs eszköz  Márkaépítés v. Lojalitás programok részeként (ügyfélkör megtartására)  Kvízjátékok – erősebb interaktivitás, nagyobb elkötelezettség, márkaépítés, ismertség növekedés, esetleges bevétel  Fogyasztói és adatvédelmi jogokat figyelembe vevő célzott reklám alakítható ki  Gyorsabb manőverezési lehetőség, érzékenyebb piaci reagálás

Közigazgatástudományi Kar – KSZU Tanszék Dr. Budai Balázs Benjámin Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai 13 Helyzettudatosságon alapuló szolgáltatások  Pérmium jellege két tényezőn alapul:  Tudom, hol vagyok: Bármilyen navigációs szolgáltatással kincset ér  A szolgáltatás tudja, hol vagyok: MPS (Mobile Positioning System) szűrhető és testreszabható a tartalom  Azaz lehetővé válik  az egyén térbeli és személyi azonosítása,  a lokális információk hasznosítása  Közigazgatási felhasználása kézenfekvő (okmányirodák általános SMS-e!)

Közigazgatástudományi Kar – KSZU Tanszék Dr. Budai Balázs Benjámin Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai 14 Helyzettudatosságon alapuló szolgáltatások  Legjobb gyakorlatok:  Dél-Korea: (KTF) gyermekkövető szolgáltatás  Svédország: (Telia) üldözők és üldözöttek játéka, mobiltelefon alapján találják meg egymást, kapcsolódó tv-műsor (cross-media)  Orange: „találd meg a legközelebbit”, éttermek, pénzautomaták, hotelek, kaszinók, állomások;  Berlin: Rendőrség „csendes SMS”, telefon aktív jele meghatározza tulajdonosának helyzetét is...  RFID (Rádiófrekvenciás azonosítás)  Árukövetés (iratkövetés), azonnali statisztikák, kihasználtság (leterheltség)  Óriási megtakarítás, gyorsaság, hatékonyság  MHz-es sávban működik

Közigazgatástudományi Kar – KSZU Tanszék Dr. Budai Balázs Benjámin Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai 15 Mobil hírszolgáltatás  Gyorsaság, tömörség, emberközeliség  Niche piacok számára kézenfekvő megoldás  Más helyekről aránytalanul nehezen és késve beszerezhető információk  Szubkultúráknak  Hobbicsoportoknak  Rajongóknak  Szurkolóknak  Ide tartoznak még:  Figyelmeztető SMS-ek (bármilyen eseményről)  Bankkártyával és egyéb pénzügyi ügyletekkel kapcsolatos események SMS-ei  Útvonal tervezők (BMGE)  Felvételi információk (OFI)

Közigazgatástudományi Kar – KSZU Tanszék Dr. Budai Balázs Benjámin Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai 16 Az SMS marketing jövője  A lehetőség felismerése és elterjedése  2006-ra napi 1 milliárd SMS csak Nyugat-Európában  Integrált marketing:  Ügyfélmenedzsment  Promóció  Termékmenedzsment  Marketing-kutatás  Pontosabbá válhat a célpiac meghatározása, a vevői szükségletek feltárása, a meg nem fogalmazott igények kielégítése  Nem csupán a piac kiszolgálása, hanem a piac megteremtése is  A multimédiás üzenetek nehezen veszik át az SMS helyét  A közszféra fokozatos térhódítása, közigazgatási szolgáltatások promóciója

Közigazgatástudományi Kar – KSZU Tanszék Dr. Budai Balázs Benjámin Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai 17 BSZK  Az SMS kiküldés átlagosan 19 Ft/ levél, önkormányzati kézbesítés esetén 200 Ft / levél, postai kézbesítés esetén 218 Ft / levél.  Egy 22 ezer lakosságú település önkormányzata évente átlagosan 31 ezer darab levelet küld ki a kézbesítővel, 45 ezer darabot postán (a lakosságnak, illetve az államigazgatásnak, cégeknek és más szervezeteknek, mely összesen 15,8 millió forintot jelent évente. SMS-ben ez mindössze 1,3 millió forint lenne. A különbség összegszerűen 14,5 millió forint.  Egy állampolgár évente 6 alkalommal keresi meg a polgármesteri hivatalt szakigazgatási és / vagy önkormányzati ügyben. Ha személyesen teszi, ez 3240 forintjába kerül. Postán 450 forintjába, SMS-ben mindez 114 forintjába kerülne. A különbség az SMS javára 3126 forint pénzben, és 720 – 12 = 708 perc időben.  Ha a megkereséseket személyesen és telefonon teszi, a különbség 3192 forint pénzben, és 714 perc időben.  Az elvesztegetett idő egy ekkora nagyságú önkormányzat esetében évente – 52 = nap.

Közigazgatástudományi Kar – KSZU Tanszék Dr. Budai Balázs Benjámin Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai 18 Vírusmarketing Vírusmarketing (Ralph S. Wilson): –Kínálj értékes (vagy sokszor ingyenes) terméket vagy szolgáltatást. –Érd el, hogy kis erőfeszítéssel lehessen továbbadni az üzenetet, hírt, reklámot, stb. –Jusson el könnyen kevesektől nagyon sokaknak –Használd ki a közös motivációkat és viselkedéseket. –Használj már meglevő kommunikációs hálózatokat. –Használd mások erőforrásait. Miszticizálás: Tokiói tinilányok esete (2000 lány, ügyfelet hozott)

Közigazgatástudományi Kar – KSZU Tanszék Dr. Budai Balázs Benjámin Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai 19 Lehetőségek a közszféra számára  Emelt díjas SMS az hivatalok szolgálatában.  Információlekérés, információ-adás feliratkozás alapján, (Mikor lesz…? Mi a határideje…? Mennyibe fog kerülni…?)  Szavazás - Véleménynyilvánítás – (bármely megadott kérdéskörben, rögzített, vagy nyílt válaszok alapján)  Nyomtatványigénylés ( re, vagy postai címre)  Hivatali fizetős hírlevél (szerkesztett, specifikusabb hírlevél)  Normál díjas ipari sms-működtettetés  „Klub-szolgáltatás” - Feliratkozás utáni rendszeres küldés, az ügyfelet a regisztrációs SMS terheli, más nem. (A költségviselő a hivatal)  Ide ültetethető mindazon I-es kategóriában felsorolt közigazgatási szolgáltatás, melynél a hivatal kiemelt érdeke, hogy a szolgáltatást népszerűsítse, bevezesse, illetve a szavazatok számát növelje.  Hivatali nem specifikus hírlevél

Közigazgatástudományi Kar – KSZU Tanszék Dr. Budai Balázs Benjámin Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai 20 Lehetőségek a közszféra számára Állampolgároknak  személyi jellegű adatok  iskolai végzettséggel, képzéssel kapcsolatos adatok  tulajdonnal kapcsolatos adatok  munkahellyel kapcsolatos adatok  lakóhellyel kapcsolatos adatok  egészségügyi adatok  közlekedési adatok  távközlési adatok  kulturális adatok  turizmus  szociális, humanitárius tevékenység  az állam és az önkormányzatok működésével kapcsolatos adatok Vállalkozásoknak  az egyes országok gazdasági helyzetéről szóló adatok  a potenciális vevőkre, felhasználókra vonatkozó adatok  konkurensekre vonatkozó adatok  beszállítókra vonatkozó adatok  közlekedéssel, infrastruktúrával, hírközléssel kapcsolatos adatok  környezeti és természeti erőforrások adatai  törvényi környezetre, szabványokra előírásokra vonatkozó adatok Felhasználható (nyújtható) adattípusok

Közigazgatástudományi Kar – KSZU Tanszék Dr. Budai Balázs Benjámin Az m-közigazgatás üzleti vonatkozásai 21 Lehetőségek a közszféra számára Adatforrásoktól eltekintve, a legkönnyebben végrehajtható szolgáltatások –Sorszám igénylés – pl. okmányirodai ügyintézéshez. –Információ kérés – pl. önkormányzati fogadóórák idejének lekérése. –Nyomtatvány igénylés. –Ebek bejelentése és nyilvántartásba vétele. –Véleménykutatás – pl. az ügyintézéshez történő mobilhasználati kedv felmérése. –Közterület foglalási engedélyezési eljárás. –Lakossági vélemény-nyilvánítás. –Önkormányzati hírlevél. –Figyelmeztető üzenetek – pl. méhészek értesítése permetezéskor. –Népszerűsítő üzenetek – pl. az új SMS alapú szolgáltatások bevezetésekor. –Tájékoztatás határozat meghozataláról. –Önkormányzati üzenetek – a lakosság tájékoztatása (pl. közüzemi szünetek bejelentése, választási programok ismertetése, fórumok idejének közlése)

Köszönöm a figyelmet!