Kerékpáros Magyarország Program Bringázz a Munkába Kerékpárosbarát Település 2008. szeptember 16.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kerékpáros fejlesztések között Mitől lesz kerékpárosbarát egy település? Dr. Kukely György cégvezető Terra Studio Kft április 24.
Advertisements

Projekt általános bemutatása
„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
 Kiemelkedő utánpótlás nevelés  Saját tulajdonú sportcsarnok  infrastruktúra  Nyitás a szabadidő és közösségi programok felé.
Kormányzati szerepvállalás a kerékpáros közlekedés, turizmus és sport területén Bodor Ádám a Gazdasági és Közlekedési Miniszter kerékpáros ügyekért felelős.
Kerékpáros Tárcaközi Bizottsági ülés Budapest, január 28. Kerékpárosbarát Település és Munkahely pályázatok Szabó Kristóf KBT/KBM koordinátor.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
Önkormányzatok idegenforgalmi feladatai Tegyünk együtt Fejér megye idegenforgalmáért Garán Éva.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
Mi kell a biciklisnek? Tóth Judit Magyar Kerékpárosklub alelnök Solt,
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
Székely kapuk útja. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: ,77 lej Önrész: 22.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Európai Uniós pályázatok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok December 8. Barák Anita.
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
Szemléletformálás a kerékpáros közlekedés támogatásában
Egy helyzetfelmérés terepmunkája, a kerékpáros útvonaltervezés bemutatása kerékpáros szemmel.
„INTER-CIVIC: Vývoj dvojjazyčného portálu a digitálnych obsahov pre NGO”
A évi EMH kampány csatlakozási feltételei Hogyan szervezzünk sikeres és mégis költséghatékony városi kampányt? Szerencsi Éva Nemzeti Fejlesztési.
Székelyföldi Akadémia június 13. Környezetvédelem és közösségi szerepvállalás. Civil szervezetek, önkéntesség, plusz motiváció – hogyan hasznosítsuk.
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
A „Sellyei Kistérség” keleti térségének fejlesztése
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Tóth Judit Kerékpáros Magyarország Szövetség évi pályázatok.
evolúció a városi mobilitásban a kerékpározás reneszánsza Forrás:OBIS, wikipeia.
Rekreáció és turizmus a Duna mentén
Önkormányzatok turisztikai feladatai
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj 4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 5. A bringázás kisteljesítményű.
NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM Területfejlesztési Tervezési Főosztály
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
A kerékpárút fenntartás szervezeti modellje Magyarországon. Országosan alkalmazható, rugalmas, helyi adottságokhoz illeszthető, de a központi felügyeletet.
Kerékpárút nyilvántartás (KeNyi)
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 2.
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
Kerékpáros turizmus a szlovák-magyar határ mentén
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
Civil Európa – civilek Európában
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
TERVEZET. R ÁKOSMENTE, A KERÉKPÁROSBARÁT TELEPÜLÉS.
A MEGYEI TERÜLETI TERVEZÉS JELENLEGI HELYZETE DOMJÁN RÓBERT OSZTÁLYVEZETŐ H EVES M EGYEI Ö NKORMÁNYZATI H IVATAL T ERÜLETFEJLESZTÉSI ÉS T ERÜLETRENDEZÉSI.
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
Komplex kormányzati cselekvési terv négy pillér mentén – Digitális Magyarország „Networkshop 2015” konferencia Sárospatak.
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
TERVEZÉSI TAPASZTALATOK MEGOSZTÁSA PECZE TIBOR CSONGOR ELNÖK N EMZETGAZDASÁGI TERVEZÉSI HIVATAL.
Berta Tamás, k özpontvezető Tóth Viktória, projektkoordinátor Közlekedésbiztonsági Központ KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A közlekedési.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Intelligens elektromos kerékpárkölcsönző rendszerek telepítése és üzemeltetése
Bodrogolaszi község turizmusfejlesztése Kérdőív a fejlesztés koncepciójának összeállításához értékelés.
ELÉRHETŐ TOP FELHÍVÁSOK
Turisztikai fejlesztési lehetőségek a programozási időszakban
Gerje-Körút „A közös program”
Nemzeti Fejlesztési Terv, operatív programok és pályázati lehetőségek
Együtt közlekedünk Kerékpáros Budapest László János Elnök
Kerékpáros fejlesztések Zala megyében
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
Előadás másolata:

Kerékpáros Magyarország Program Bringázz a Munkába Kerékpárosbarát Település 2008. szeptember 16.

Kerékpáros Magyarország Program prioritások Kerékpáros infrastruktúra fejlesztés (építés) Kerékpáros közlekedés és biztonság (szemléletformálás) Kerékpáros turizmus (útvonalak, promóció) Kerékpársport, rekreáció, közösségi élet (utánpótlás nevelés, sportlétesítmények) Intézményi háttér (civil-, magán-, állami szféra összefogása)

Kerékpáros Magyarország Program céljai Kerékpáros közlekedés részarányának növelése Jelenleg: 2-3% Cél: 10% Kerékpáros turizmus részesedése az európai piacból Jelenleg: <1% Cél: 4% Több sport- és rekreációs célú kerékpározás Évente bekövetkező (halálos) kerékpáros balesetek száma Jelenleg: 3000 (200) Cél: 50%-os csökkenés

Kerékpáros Magyarország Program tevékenységei Jogszabály és rendelet módosítások Kampányok szervezése, lebonyolítása Pályázatok kidolgozása, meghirdetése Bíráló Bizottságokban való részvétel Szakmai előadások megtartása Konzultáció – településeknek, pályázóknak Josz: véleményezés, javaslatok (OTÉK, KRESZ, ÚME) Kqamp.: BAM, BringaSuli Pály: KBT/KBM, véleményezés: KvVM (KEOP) BB: GKM, KÖZOP Szakmai előadások: utas szakmai fórumok, civil fórumok, Konz: pályázatok előzetes véleményezése

Infrastruktúra fejlesztés KHEM (GKM) KözOP ROP KeNyi B+R paraméterkönyv Kerékpárút karbantartási rendszer Különböző pályázati lehetőségek Karbantartás: kidolgozott modell, finanszírozási források keresése, illetve jogi háttér konkretizálása

Közlekedésbiztonság és szemléletformálás Vasúti kerékpárszállítás KRESZ módosítás (2008-ig aktív részvétel) OTÉK módosítás (2007-ben, 2008-ban hatályos) Kerékpárosbarát Település / Munkahely (2006-ban próba, 2008-ban új rendszer indítása) Bringázz a Munkába! (2007 ősz, 2008 tavasz, ősz) BringaSuli – sikeres 2008 tavaszi kampány BringArt – művészeti kiállítások MÁV: átalakítottak vasúti kocsikat, minden újonnan beszerzett kocsi kerékpárszállításra alkalmas kell, hogy legyen. KRESZ: nem tudni a jelenlegi állásról semmit, jogászok rágják az anyagot. Civil fórumokon összegyűjtött információk/ igények alapján). OTÉK: új épületek esetében meghatározott minimum kerékpártárolásra alkalmas hely meghatározása. KBT/KBM: 2006-ban pilot szerűen (kipróbálás), 2008-ban normatív rendszert dolgoztunk ki, az alapján 4 település (köztük Szarvas) és 9 munkahely nyerte el a díjat. BaM! (maJd külön) BringaSuli: lásd többi anyag BringArt: Kerékpáros művészfotó kiállítás a Kodály köröndön

Kerékpárosbarát település I. Cél Települések kezdeményezőkészségére alapozva intézményi és fizikai környezet kialakítása Motivációs rendszer kidolgozása, mely elismeri a települések erőfeszítéseit Jó példák, gyakorlatok elterjesztése Különböző pályázatoknál előnyt jelent Tevékenységek Önkormányzatok példamutató tevékenységét díjazza Objektív kritériumok alapján történik a díj odaítélése Kiadvány készítése, terjesztése Tanulmányutak, konferenciák településvezetők, tervezők részére

Kerékpárosbarát település II. Felelős szervezetek KHEM (GKM) pályázati felhívás elkészítése, meghirdetése, értékelés, díjazás eredmények propagálása Civil szervezetek részvétel az értékelésben települések segítése, felkészítése Önkormányzatok településfejlesztéssel járó adminisztráció kerékpárosbaráttá tétele - párbeszéd

Kerékpárosbarát település III. Indikátorok 2006: kategóriánként 1-1 győztes 2013: a győztesek a kritériumokat már tökéletesen teljesítik Finanszírozás KHEM működési költség résztvevő önkormányzatok saját működési forrásai

Egyszerű példák

Egyszerű példák

Egyszerű példák

Egyszerű példák

Egyszerű példák

EuroVelo 6. és 11. útvonalának kitáblázása (2007-2010) Kerékpáros turizmus OTrT Kerékpáros turisztikai régiók kialakítása, egységes alapokra fektetett arculati elemek megjelenése, népszerűsítése EuroVelo 6. és 11. útvonalának kitáblázása (2007-2010) Kerékpárosbarát szolgáltatói hálózat OTRT: megjelent, parlament megszavazta, van jogszabály, és a pályázatok elbírálásánál kiemelt szempont KTR: több régióban kijelölésre kerültek, MT Zrt-vel közösen, nemzetközi vásárokon kiadványokban megjelenés EV: 6 kitáblázásának vége 2009 tavaszán; EV11. tervezés 2009. KB-SzH: 2009., információk összegyűjtése, kapcsolatrendszer kiépítése a német Bett&Bike rendszer alapján

OTrT – országos kerékpárút hálózat és EuroVelo 6, 11 nyomvonala

Kerékpáros sport és rekreáció Utánpótlás nevelési programok és események szervezése (2009) Rekreációs kerékpározást népszerűsítő események szervezése (2009) Millenáris Velodrom

2006-2007: Tárcaközi bizottság Intézményi háttér 2006-2007: Tárcaközi bizottság Kerékpáros ügyekért felelős miniszteri megbízott 2008. májusáig GKM, EÜM, KvVM, FVM, ÖTM, IRM, Szociális és Családügyi M

Jelenlegi kerékpárút hálózat 2007. felmérés alapján Egy 2007-es felmérés szerint Magyarországon a térképen látható helyeken található kerékpárút.

Kerékpáros balesetek 2004 - 2007 A következő térkép a 2004-2007 között bekövetkezett kerékpáros baleseteket mutatja. Érdemes összevetni a jelenlegi kerékpárút hálózattal. Megjegyzendő, hogy a balesetek és kerékpárutak helyének összevetése mélyebb vizsgálatot igényel, hiszen pl. az út egyik oldaláról a másikra való áthaladáskor is történhet baleset. (A kocsma mindig a másik oldalon van, mint a kerékpárút.) A baleseti adatbázisba való helyszíni rögzítésénél –ezt a rendőrség végzi– is kerülhet hiba a rendszerbe a helyazonosítás miatt. Ez főleg belterületen jellemző, ahol a településen átmenő főút szelvényszáma helyett útnévvel és házszámmal, vagy a keresztező utak megadásával azonosítják a baleset helyszínét az adatbázis alapját képező helyszíni jegyzőkönyvben.

Köszönöm szíves figyelmüket Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ www.kertam.hu – KKK kerékpáros honlap www.nfu.hu – Nemzeti Fejlesztési Ügynökség www.kiksz.eu – Közreműködő Szervezet www.kenyi.hu – Kerékpárutak nyilvántartási adatbázisa Hartmann Tamás Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ 3368-288 tamas.hartmann@kkk.gov.hu