Alaphelyzet: Miért kell együttműködni az elektronikus sajtóval?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Advertisements

REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Hidak és járható utak a tudomány és gyakorlat között Egyénre szabott tudásmenedzsment szolgáltatások – Intézményesítetté váló tudásmenedzsment megoldások.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Mozgóképkultúra és médiaismeret Háttér: ● Választható közismereti vizsgatárgy (5. érettségi tárgy) ● ig kétszintű az érettségi 2011-től a felvételi.
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Magyar Oktatók és Kutatók Nyugaton A nyugati magyar szellemi potenciál feltérképezése és reintegrációjának lehetősége a magyar tudományos életbe Magyar.
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
Lobbizás az egészségügyben
Adatok a romániai 1- és 2%-os kampányokról Határtalan Civil Nap, Budapest, május
Határtalan Európa? Projekt összefoglaló Alattyányi István Szabadka, Borderless EUR Zárókonferencia HUSRB/1002/222/159.
SAJTÓMŰFAJOK A nyomtatott sajtó.
1 Az egészségügy tematizálása a médiában Marketing, public relations és reklám az egészségügyben VII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, 2004.
MÉDIAHÍR KUTATÁS GVH VPI a Bajnai-kormány első gazdasági miniszterjelöltjének kartellezés miatti visszalépése kapcsán.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Mire jó a tudománynak a kommunikáció? Dr. Fábri György MTA kommunikációs igazgató.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
Gábor Dénes Tehetségpont
Készítette: Cselényi Szandra Nóra
MIBŐL ÁLL A TÉVÉMŰSOR MIBŐL ÁLLNAK A TÉVÉK MIBŐL ÁLL A MÉDIARENDSZER Riport, hírműsor médiastruktúra.
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Megújítja-e a kommunikáció a tudományt? Dr. Fábri György PhD MTA.
Tudástranszfer egyetemi városokban
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
A Magyar Pszichológiai Szemle témák és statisztikák tükrében Pléh Csaba BME Kognitív Tudományi Tanszéke Szubjektív főszerkesztői kommentárok.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Nyomtatott helyett digitális források? Szombathely, március 30. BDTF Főiskola Könyvtáros Szaknap.
Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: Helyzet- és igényfelmérés.
A MAGDOLNA-NEGYED SAJTÓELEMZÉSE A LBERT D ÓRA – Z ÁVECZ G ERGŐ Műhelyszeminárium,
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
A „HÁZASSÁG HETE SZEGEDEN” KOMMUNIKÁCIÓS KAMPÁNYÁNAK ALAPPILLÉREI: KIINDULÓPONT A társadalomban tapasztalható individualizmus propagálását egyfajta intenzív.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
A megerősített kérelmekre adott tanácsi választervezetek hazai véleményezésének rendje és gyakorlata november 17. dr. Sós Gabriella.
E-KULTÚRA 2001 Interfórum november 14. Kovács Márta, Budapesti Művelődési Központ.
TTK T ERMÉSZET T UDOMÁNYOS K OMMUNIKÁCIÓ. Kommunikálunk... A kutatás tömegtevékenység Demokratikus eljárások szerepet kapnak a tudományos igazságok elfogadásában.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Tudományos Gerillamarketing TGM MATHAUSER ANDRÁS ELTE-BTK Filozófia szak Mathauser András TGM 2008.
Az éghajlatváltozás kommunikációja a médiában Innováció és kommunikáció III. Megyeri Nóra - Turcsán Edit.
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
A nemzetközi felsőoktatási térben és a hazai felsőoktatás-politikai térben Pécs október 18. Dr. habil Fábri György egyetemi docens ELTE Egy magyar.
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Tudománykommunikáció kívül az elefántcsonttornyon – túl a tudományos újságíráson kutatási projekt záró-konferencia.
Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben?
A tömegkommunikáció.
A sajtókommunikáció lehetőségei, főbb eszközök
Tudománykommunikáció: helyzetkép Magyarországon 2006/2007 Dr. Fábri György PhD kommunikációs igazgató MTA.
Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet
Tartalomszolgáltatás a tartalomszolgáltatáshoz Csendes Iván NAPI Online hírügynökségi üzletágvezető MIBE konferencia
Sajtótájékoztató szervezése, lebonyolítása
Rólunk Cégnév: proACTIVE kommunikációs ügynökség Cím: 1056 Budapest Molnár u. 26. Tel./Fax: Alapítás éve: 2001.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság évi tevékenysége Horváth Gyula elnök.
Társadalom bevonás stratégia és módszertan Ereifej Laurice vizes élőhelyek programvezető Siófok, november for a living planet© ÖKO ZRt. vezette.
Az aktív időskor programjára, a Szenior Akadémia hálózat kialakítására Horváth János Kowacsics Rita Budapest, Szenior Akadémia.
Erőszakos médiatartalmak fiatal fogyasztói Székely Levente.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Nyilvánosság biztosítása a TIE projektben
előadások tervezése és kivitelezése Kovács Ilona egyetemi tanár
PhD online közösségi oldal Dr
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Magyar Orvosi Bibliográfia (MOB) és Magyar Tudományos Művek Tára (MTMT) Áncsán Gizella Központi Könyvtár, 2014.
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

Hogyan szólal(jon) meg a tudós? Budapest, 2006, november 27. Torda Júlia

Alaphelyzet: Miért kell együttműködni az elektronikus sajtóval? Párbeszéd a társadalom és a tudósok, kutatók között Adóforintok elköltése A tudományos eredmények kultúránk részei, ezért széles körben megosztandók Lakossági, vállalati igény az új eredmények felhasználására a mindennapi helyes döntések meghozatalához (életmód, pánik elkerülése, stb.) Fiatalok ‘csábítása’ a tudományos pályára a többiek informálásával Igény a források felhasználásának transzparenciájára Tudományos intézetek és kutatók ismertsége Tudományos újságírás megújítása Great fun! Kommunikáció a lakossággal, vállalatokkal – a laikusokkal Torda Júlia

Tudományos információk fő forrásai, 2001 Az emberek hajlamosak hinni a tudományos eredmények életminőséget javító hatásában, információik legnagyobb részét a televízióból és a nyomtatott médiából szerzik Tudományos eredmények fontossága és hozzáférési csatornái A tudományos eredmények növelik a következő generáció életminőségét, 2005 Tudományos információk fő forrásai, 2001 Egyetértés aránya 91-100% 81-90% 71-80% 0-70% Forrás: Eurobarometer on science and technology 2001 Torda Júlia

Kommunikációs rés van a média és a tudomány művelői között, holott a szoros kapcsolat mindkét félnek érdeke Változóban a média és a tudomány viszonya Science = Science + Technology + Medicine Tudomány Társadalom A tudósnak nem mindig nyilvánvaló az egymásrautaltság Akadémiai reform és viták hatása Tartalom Van hírértéke a tudomány újdonságainak (Mi a hír? Hogyan kell híreket gyűjteni?) Szaporodó műsorok, egyre több médiumban Minden egyéb összeállításhoz szükséges tudományos ismeretszerzés és feldolgozás (pl. statisztikai adatok) Igény a tudós aktív közreműködésére Média tolmács szerepet tölt be a lakosság és a tudósok között A média igénye a közérthetőség és egyszerűség a széles közönség kiszolgálása érdekében, de néha a cél érdekében a tartalom is torzul A közegészségügy kérdései Torda Júlia

A tudományos tartalom átcsomagolása a célcsoportnak megfelelően A tudományos eredmények sikeres kommunikációjának kulcsa a tartalom fogyasztható formába öntése Forma Teljes terjedelem – Mindentudás Egyeteme (ritka és újszerű még nálunk) Összefoglaló előadásból hangbetétekkel (sound bite-os előadásmód!) Interjú (közérthető, sound-bite, két perces terjedelem percenként legalább megszakítva) Mi a fő üzenet? – Média = rövidítő műfajok tárháza: néha nem érdemes megvárni amíg a riporter rákérdez Példák és analógiák használata: minél kevesebbet kell ‘tudományosból’ laikusra fordítania a riporternek, annál valószínűbb, hogy kevesebb hibát vét (vágás!) A maximalizmus ilyen esetekben rossz tanácsadó (kutatási metódusok, társszerzők elhagyása, stb.) A tudományos tartalom átcsomagolása a célcsoportnak megfelelően Torda Júlia

Milyen tudóssal könnyű dolgozni – ‘kit’ szeret a média ? Háttér Rugalmasság (telefon, helyszín, kávészünet, teremből kiosonás, stb.) Alkalmazkodás a riporter leadási határidejéhez – nem a saját napirendünkhöz Hierarchiától eltekintés fontossága Kibújási kísérletek Cikk véleményezés Proaktív magatartás Ellenőrizni a riportert, előtte és/vagy utána, célcsoport azonosítása Felvizezés helyett hídépítés Visszajelzés a riporternek A tudományos tartalom átcsomagolása a célcsoportnak megfelelően Torda Júlia

Hogyan kell a média nyelvét beszélni – a tudós képezhető Módszerek Kétféleképpen elmondani egy kutatás témát Hogyan működik egy műszer ? (pl. nanotechnológia) Tudományos rövidhír Sajtótájékoztató A tudományos tartalom átcsomagolása a célcsoportnak megfelelően Torda Júlia

Kölcsönös elfogadás és kompromisszumok Következtetés A riporteri kérdések kezelése elsajátítatható A média működésének ismerete és megértése (nemzetközi példák) Az újságíróknak is van bőven mit tanulniuk – kölcsönösen tapasztalható fehér folt Tanácsot kérni nem szégyen A tudományos tartalom átcsomagolása a célcsoportnak megfelelően Torda Júlia

A tudomány kommunikáció érték ! Torda Júlia