Elemi adatoktól a súlyozott adatbázisig TÁMOP 4.1.3 DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO NONPROFIT.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fejlesztések a hallgatói juttatások terén az ELTE-n
Advertisements

A PÁLYAKÖVETÉSI KUTATÁSOK MÓDSZERTANI SAJÁTOSSÁGAI KABAI IMRE ZSIGMOND KIRÁLY FŐISKOLA TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT (ZSKF TKK) DPR Szakmai Nap 2009.
Digitális térképek összehasonlítása a gyakorlatban Szabó József – CadMap Kft. GITA 2011 Balatonalmádi.
Az OH TÁMOP fejlesztései
Internet alapú önértékelés
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
A Helyi LEADER Akciócsoportok szerepe a vidék turizmusában
DPR adatok AVIR-ban való megjeleníthetőségének lehetőségei július 4. Nyüsti Szilvia Educatio Nonprofit Kft. Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
DPR kommunikáció alapelvei
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Az EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
A pályakövetés informatikai támogatása: online felmérések és adattárak létrehozása Fodor Szabolcs felsőoktatási referens, elemző EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) - intézményi interfész adattartalom validálás március 18.
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
A DPR SZEMÉLYES KÉRDEZÉS MÓDSZERTANI KÖVETELMÉNYEI TÁMOP DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Kabai Imre ZSKF TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT S ZAKMAI K LUB III MÁRCIUS 17. AZ ONLINE KUTATÁSOK ÉS A REPREZENTATIVITÁS.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
DPR és a Karrier Iroda kapcsolata Koreferátor: Bolgár Zsolt Június 10. Hallgat ó i é s int é zm é nyi szolg á ltat á sfejleszt é s a Szegedi Tudom.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Közösségi weboldalak és az alumni szervezetek DPR Szakmai Klub I. Hain Ferenc - DPR Szakmai Klub http./
DPR 2011 – országos eredmények „Pályakövetés, döntéstámogatás, hallgatói szolgáltatások fejlesztése a felsőoktatásban – eredmények és további tervek „
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer fejlesztése a Miskolci Egyetemen Bordás Katalin Miskolci Egyetem Számítóközpont.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Központi és az intézményi vezetői információs rendszerek kapcsolata Csulyák Gábor Informatikai Igazgató Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Integrált irányítási környezet kialakítása. I. Szervezetfejlesztés Az Egyetem szervezeti felépítését részben meghatározza a jogszabály és a Szervezeti.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
A Szegedi Tudományegyetem DPR programjának eredményei és tapasztalatai.
folytatott bibliográfia elemzéséről
A családsegítő szolgálatok beilleszkedési programjai, a RÁT-ban részesülő személyek számára felajánlható szolgáltatásai:
PhD online közösségi oldal Dr
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
A családsegítő szolgálatok beilleszkedési programjai, a RÁT-ban részesülő személyek számára felajánlható szolgáltatásai:
Előadás másolata:

Elemi adatoktól a súlyozott adatbázisig TÁMOP DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO NONPROFIT KFT DPR Szakmai továbbképzés III május 20.

Előzmények, célkitűzések  DPR online kutatások : célkitűzései, technikai feltételei sztenderdjei; aktív és végzett hallgatók, kérdőívek, populációk, minták és adatbázisok (az EvaSys és más kérdőív-szerkesztők).  1. cél: Az egységes adatkezelés, jelentősége: sztenderd kérdőívek – összekapcsolható adatok – közös adatbázis.  2. cél: Az önkitöltős kérdőívek reprezentativitása: egy lehetséges megoldás (a „minta-tervező mátrix” szisztémája).  A két cél megvalósítása: Egységes intézményi adatkezelés – minimális és maximális program lépésről lépésre:  A megvalósítás logikai sémája;  A megvalósítás gyakorlati lépései – egy valós kutatás adatai kapcsán (a ZSKF TKK tavaszi DPR kutatásai: aktív és végzett hallgatók kérdőíveitől az egységes, súlyozott adatbázisokig).

A Megvalósítás Logikai Sémája 1. Intézményi aktív hallgatói kérdőív: Sztenderd - Saját 1. Intézményi aktív hallgatói kérdőív: Sztenderd - Saját 1. Aktív hallgatók2. Végzett hallgatók Felsőoktatási intézmény Intézményi nyilvántartás (ETR/NEPTUN) DPR Országos Központ Kérdőív- szerkesztő (EvaSys, más) 1. Aktív hallgatói címlisták 1. Intézményi aktív hallgatói adatok: Sztenderd - Saját 1. Intézményi aktív hallgatói adatok: Sztenderd - Saját 1. Központi aktív hallgatói adatok: Sztenderdek 1. Központi aktív hallgatói adatok: Sztenderdek 1. Minta- tervező 2. Intézményi végzett hallgatói kérdőív: Sztenderd - Saját 2. Intézményi végzett hallgatói kérdőív: Sztenderd - Saját 2. Végzett hallgatói címlisták 2. Minta- tervező 2. Intézményi végzett hallgatói adatok: Sztenderd - Saját 2. Intézményi végzett hallgatói adatok: Sztenderd - Saját 2. Központi végzett hallgatói adatok: Sztenderdek 2. Központi végzett hallgatói adatok: Sztenderdek

A Minta-Tervező Logikai Sémája 0. lépés: A populáció adatai (4 alapadat + 2 címadat) Populáció: 4 alapadat (+2 címadat) Kérdőívek 1. 4 alapadat Kérdőívek 2. 4 alapadat Kérdőívek 3. 4 alapadat 1. Súlymátrix 1. lépés: Első felkérővel kérdőívek kiküldése 2. lépés: Második felkérővel kérdőívek kiküldése 3. lépés: Korrekciós kérdezé- sek (telefon, papír-alapú stb.) 4. lépés: Korrekciós súlyozás 2. Súlymátrix Súlyozó program 5. lépés: A populáció és kérdőívek 4 alapadata, a kérdőívek sztenderd adatai, a súlymátrix és a súlyozó program küldése

Az Adatbázis-Kezelés Struktúrája (Adat- és Programfájlok) E REDMÉNYEK ( EREDETI ÉS VÉGLEGES ): P OPULÁCIÓ – M INTA ( ÁTALAKÍTÁSOK, SÚLYOZÁSOK ): DPR OUTPUT ETR INPUT 2* 1.1. INPUT DPR OUTPUT 1.4. OUTPUT 2* INPUT OUTPUT KÉRDŐÍVEK AZ E VA S YS - BŐL (H ÁROM FÁZIS : 1. FELKÉRÉS ; 2. FELKÉRÉS ; 3. TELEFONOS, PAPÍR - ALAPÚ KORREKCIÓS KÉRDEZÉS A MÁTRIXBÓL ) 2*

Az Egységes Adatbázis-Kezelés Logikája (egy konkrét kutatási példa kapcsán)  Az egységes adatbázis-kezelő rendszer : nem „szisztematikus program-rendszer”, hanem „programok szisztematikus rendszere”: az SPSS (17), az Excel és a Word „probléma- megoldó kombinált” alkalmazása. Kísérlet az eddigi tapasztalataink és eredményeink alapján a feladat megoldására („ami a legtöbb helyen megoldható”…).  Nem egyszerű – de logikus – lépések sorozata, amelyben vannak „kötelező” (minimális) és „választható” (maximális) elemek.  A jövőben fokozatosan kiépítendő minden kutatóhely számára egy egységes, hatékony és szakmailag vállalható program. Ennek alapelemei kerülnek itt bemutatásra – egy empirikus kísérlet (ZSKF TKK tavaszi online DPR kutatásai) kapcsán.

Az Egységes Adatbázis-Kezelés Lépései 1. (egy konkrét kutatási példa kapcsán)  Első fázis: Az aktív hallgatók populációjának bemutatása.  1. lépés: Az intézményi hallgatói nyilvántartás (ZSKF : ETR) szerinti aktív hallgatók listája (előzmény: november). Az eredmények outputja: fájl az aktív hallgatók alapadataival (Bemutat: ZSKF aktív hallgatók populációs xls outputja).  2. lépés: Az SPSS input elkészítése (Bemutat: ZSKF aktív hallgatók populációs sav inputja).  3. lépés: A 4 alapváltozó elkészítése SPSS-ben (Bemutat: átalakító sps programfájl működése).  4. lépés: A 4 alapváltozó kereszttáblája alapján az aktív hallgatók „minta- tervező mátrix”-ának („M-TM”) kialakítása (Bemutat: aktív M-TM xls fájl és az M-TM doc leírása).  5. lépés: Az egységes aktív hallgatói 4 alapváltozó outputjának elkészítése (Bemutat: egységes aktív hallgatói változók xls fájl).

Az Egységes Adatbázis-Kezelés Lépései 2. (egy konkrét kutatási példa kapcsán)

Az Egységes Adatbázis-Kezelés Lépései 3. (egy konkrét kutatási példa kapcsán)  Harmadik fázis: Korrekciós kérdezések.  11. lépés: Az aktív hallgatók telefonos megkeresése (Bemutat: aktív hallgatók populációs adatai alapján telefonos listák készítésének sps programja és xls telefon-listák).  12. lépés: Az aktív hallgatói kérdőíves kutatás lezárása, a M-TM véglegesítése (Bemutat: 4 dimenziós xls mátrix és végleges M-TM xls fájl).  Negyedik fázis: Az aktív hallgatói kérdőíves fájl súlyozása, elemzések.  13. lépés: A M-TM adatai alapján a súlyozó SPSS program elkészítése, futtatása (Bemutat: súlyozó sps programfájl és a súlyozott sav fájl).  14. lépés: Összehasonlító elemzések a korrekció, súlyozás előtti és utáni adatok összehasonlítása révén (Bemutat: elemző sps programfájl és eredmény xls fájl).  15. lépés: A súlyozott aktív hallgatói adatfájl véglegesítése, elemzések készítése (Bemutat: végleges súlyozott sav fájl, elemző sps fájl és eredmény xls fájl).

KÖSZÖNJÜK A MEGTISZTELŐ FIGYELMET! Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) TÁMOP DPR EDUCATIO NONPROFIT KFT.