A stratégiai terv sablonja
Ez a sablon a Yammer-hálózat bevezetéséhez nyújt segítséget. Kitöltése után stratégiai tervként használható – az átfogó koncepciótól a bevezetés részletes logisztikájáig. Megkönnyíti az ütemezés betartását, a fő érdekelt felekkel való egyeztetést, és a Yammer értékeinek világos kommunikációját a szervezet felé.
Teendők Stratégiai terv
A koncepció meghatározása
Mi a koncepció összefoglalása? A koncepció összefoglalása egy 1–4 mondatos leírás, amely meghatározza, hogy milyen értéket képvisel a Yammer a vállalat és munkatársai számára. A koncepció összefoglalásával munkatársai és vezetői könnyebben megismerhetik a Yammer előnyeit, ami elengedhetetlen a részvételük és támogatásuk biztosításához. Példák a koncepció összefoglalására 1. Mindazon módszerek átalakítása, amelyek meghatározzák az osztályon belüli kapcsolattartást, a feladatok és projektek során folytatott együttműködést, a vezetői szerep kommunikációját és a folyamatok hatékonyság és áttekinthetőség céljából végzett áramvonalasítását. 2. Egy biztonságos és nyílt együttműködési platformot hozunk létre, amelyen könnyen megoszthatók a vállalati adatok és hírek a munkatársak között, ezáltal vállalati teljesítménykultúránk részeként javul stratégiáink végrehajtásának hatékonysága.
A koncepció összefoglalásának felvázolása Fogalmazza meg a Yammerrel kapcsolatos koncepciót 1–4 mondatban, lehetőleg a vállalat vezetőivel, az osztályvezetőkkel és más érdekelt felekkel együttműködve.
Üzleti eredmények azonosítása
Miért van szükség az üzleti eredmények azonosítására? Az üzleti eredmények világos meghatározása elősegíti, hogy az erőfeszítéseket olyan végrehajtható célokra koncentrálja, amelyeknek az elérését a Yammer megkönnyítheti. Az üzleti eredmények felvázolásakor fontolja meg a vállalati vezetők és a fontos osztályok tagjainak bevonását. Példák üzleti eredményekre Marketing Folyamatos odafigyelés az ügyfelek véleményére A kampányok lebonyolításának és a segédanyagok terjesztésének felgyorsítása Szoros és biztonságos együttműködés a reklámügynökségekkel Emberi erőforrások Az új munkatársak beilleszkedési folyamatának felgyorsítása. Az alkalmazottak megtartásának javítása Egységes kultúra kialakítása Értékesítés Egységes tapasztalatok nyújtása minden ügyfélnek, termékcsaládtól és földrajzi helytől függetlenül Az értékesítési ciklus felgyorsítása A konkurenciáról szerzett információk gyorsabb megosztása
Üzleti eredmények felvázolása A koncepciót szem előtt tartva állítsa össze azokat a kívánatos üzleti hatásokat, amelyeknek elérésében a Yammer segíthet. 1. osztály Eredmény 3. osztály Eredmény 2. osztály Eredmény
Érdekelt felek meghatározása
Kik az érdekelt felek? A Hálózati szerepkörök útmutatója alapján eldöntheti, hogy milyen szerepkörökre van szüksége a bevezetést végrehajtó csapatban. Sorolja be munkatársait ezekbe a szerepkörökbe a hálózat bevezetése során. A Yammer bevezetése akkor a legsikeresebb, ha elkötelezett csapatot tud összeállítani minél többféle üzletági tevékenységet képviselő személyből, akik pontosan tisztában vannak szerepkörükkel és felelősségi területeikkel.Hálózati szerepkörök útmutatója
Érdekelt felek azonosítása Töltse ki az alábbi táblázatot a bevezetést végrehajtó csapat adataival. SzerepkörFelelősségi területek OsztályNevek ProjektvezetőFelügyeli a teljes bevezetési és kivitelezési folyamatot. Közösségi vezetőNapi szintű hálózati tevékenységet kezel, útmutatást nyújt és bevált módszereket kínál. Támogató felső vezető Kommunikálja a Yammer átfogó koncepcióját és értékeit a vállalatnak. Haladó felhasználókSegítenek a felhasználók képzésében, kezelik a kifogásokat. InformatikusFelügyeli a bevezetés minden technikai aspektusát, az integrációs összetevőket is beleértve. Üzleti tulajdonosÚtmutatást, jóváhagyást és támogatást biztosít a bevezetés folyamán. CsoportvezetőkMeghatározzák, hogy az egyes részlegek hogyan fogják használni a Yammert, ösztönzik az elköteleződést. Képzési vezetőA Yammerrel kapcsolatos képzési tartalmat kezeli és kommunikálja. HR-menedzserA HR-folyamatokba integrálja a Yammert, kezeli a HR-tartalmat a Yammeren. Kommunikációs vezető A Yammerrel kapcsolatos, egész vállalatot érintő kommunikációt felügyeli.
Használati célok felvázolása
Mi a használati cél? A használati célok azt fejezik ki, hogy a Yammer egy adott funkciója miként javíthatja a munkavégzési tevékenységet, illetve segítheti az üzleti eredmények elérését. A használati célok létrehozásának módja a következő: mindegyik üzleti eredményhez írjon le egy gyakorlati műveletet, amely az eredmény eléréséhez szükséges. Ezután azonosítson egy Yammer-funkciót, amely megkönnyítheti ennek a műveletnek az elvégzését. Példák használati célokra Marketing Üzleti eredmény: Folyamatosan frissülő ismeretek arról, hogy mit gondolnak a vevők Gyakorlati művelet: A vevői igények felismerése kialakulásukkal és változásukkal egy időben Yammer-funkció: Hozzon létre egy Yammer- csoportot, és ösztönözze a vevőkkel kapcsolatban álló csapatokat, hogy tegyék közzé a vevők által adott visszajelzéseket. Ezeket használják fel a marketinggel kapcsolatos döntések során. Emberi erőforrások Üzleti eredmény: Az alkalmazottak beilleszkedési folyamatának felgyorsítása Gyakorlati művelet: A kérdések gyorsabb megválaszolása, a papírok gyorsabb áttekintése Yammer-funkció: Hozzon létre egy külső hálózatot, és hívja meg az újonnan felvetteket, hogy lépjenek kapcsolatba a cég régebbi dolgozóival, akiktől tanulhatnak a vállalatról. Használja a csoportot fontos személyzeti dokumentumok közzétételére és kérdések megválaszolására. Értékesítés Üzleti eredmény: Egységes felület létrehozása minden termékcsalád és földrajzi régió vevői számára. Gyakorlati művelet: A vevői kérdések gyors és következetes megválaszolása Yammer-funkció: Hozzon létre nyilvános csoportokat a Yammerben az értékesítő és ügyfélszolgálati csapatok számára. Ösztönözze a munkatársakat, hogy osszák meg a legújabb döntéseket és fejleményeket mindenkivel.
A Yammer használati céljainak azonosítása Tartson megbeszélést szervezetének funkcionális csoportjaival, és ennek során azonosítsák azokat a módszereket, amelyekkel a Yammer a gyakorlatban javíthatja a munkával kapcsolatos tevékenységeket, ezáltal segítheti a legfontosabb üzleti eredmények elérését. 1. osztály Üzleti eredmény Gyakorlati teendő Yammer-funkció 2. osztály Üzleti eredmény Gyakorlati teendő Yammer-funkció 3. osztály Üzleti eredmény Gyakorlati teendő Yammer-funkció
Bevezetési ellenőrzőlista kialakítása
Mi a bevezetési ellenőrzőlista? A bevezetési ellenőrzőlista megkönnyíti a bevezetés legfontosabb szempontjainak, például a kommunikációnak és az eseményeknek a rendszerezését, hogy a bevezetés a tervek szerint történhessen.
Saját ellenőrzőlista összeállítása IdőpontKommunikáció vagy rendezvényTulajdonosokÁllapot MostMegbeszélés az érdekelt felekkel a koncepció meghatározása, az üzleti eredmények azonosítása és a használati célok kialakítása céljából MostYammer-segítőcsoport létrehozása és a képzési tartalom feltöltése MostYammer-ötletek csoport létrehozása. A bevezetési folyamat során ösztönözze munkatársait, hogy itt osszák meg ötleteiket arról, miként segítheti a Yammer a vállalati munkafolyamatok javítását. Bevezetés előtt 3–4 héttelVezetői ismertető küldése ben Bevezetés előtt 2 héttelRészlegeknek szóló bevezető küldése ben Bevezetés előtt 2 héttelA vállalat tájékoztatása a bevezetéssel kapcsolatos Yamjamről, oktatásról és ebéd közbeni tanulásról Bevezetés előtt 1 héttelA vállalat emlékeztetése a bevezetéssel kapcsolatos YamJamre, képzésekre és ebéd közbeni tanulásra Bevezetés heteAz első legmagasabb prioritású részleg képzése Bevezetés heteA második legmagasabb prioritású részleg képzése Bevezetés heteA harmadik legmagasabb prioritású részleg képzése Bevezetés heteEbéd közbeni oktatás megtartása Bevezetés heteYamJam megtartása Válassza ki a bevezetés kommunikációs és egyéb eseményeit, és rendszerezze őket időrendi sorrendben.