KöMaL Célunk: diákjaink figyelmét a problémamegoldó gondolkozás felé irányítsuk rendszeres munkájuk révén felkészüljenek arra, hogy gondolataikat pontosan.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Garay János Gimnáziumban
Advertisements

A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő közreműködésével a Nemzeti.
Szeretettel köszöntjük az iskolánk, és ezen belül az informatika-matematika szakirány után érdeklődő nyolcadikos tanulókat.
FONTOS A PONTOSSÁG Miklós Ildikó
Tehetségek segítése a természettudományok területén
A természettudományok helye a közoktatásban Szabó Gábor egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem & ELFT főtitkár.
Hajós György és a geometria
Bodó Zalán – MFKI Félvezető Kutatás MTA MFA, 2005 december.
Fourier hullámkái Lócsi Levente ELTE Eötvös József Collegium.
Fourier hullámkái Lócsi Levente ELTE Eötvös József Collegium.
Erdős Pál „A matematikus egy gép csupán, amely az elfogyasztott kávémennyiséget elméletekké alakítja."
Magyar sajtótörténet Irodalmi, művészeti, kulturális és politikai lapok Magyarországon a kezdetektől napjainkig.
Magyar és magyarszármazású Nobel-díjasok
SZTE TTIK Kari Nyílt Nap december 17. SZTE Bolyai Intézet = Matematika Tanszékcsoport = { Matematika BSc (3 év), Matematikus, Alkalmazott matematikus.
Gyires Béla és a debreceni informatika oktatás
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
Technikatörténet előadás
Szilágyi Domokos
A NYEK tapasztalatai a 2006/2007. tanévi iskolalátogatások tükrében.
Kapcsolat Név: Jancsó Gábor, az MTA Doktora, tudományos tanácsadó
A hazai iskolai könyvtárak fejlődéstörténete
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
Tanévkezdő szakmai fórum Középiskolai fizika Zalaegerszeg október 6.
„…a fizikában tanulok és egyszersmind mulatok és gyönyörködöm is” (Jedlik Ányos)
Fedezzük fel a geometria szépségeit
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Ált. Isk. és Gimn., Elte TTK
Káli Csaba: Egy gróf az emigrációban. Teleki Béla naplója
MKE Helyismereti Könyvtárosok Szervezetének XVIII. Országos Tanácskozása Gödöllő, július Helyismereti fejlesztés - online elérés a dunakeszi.
Bolyai-hét Iskolánkban idén is megrendezzük a nagy hagyománnyal rendelkező Bolyai-hetet. Az idei rendezvénysorozat időpontja: december 12–16.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
AZ IDŐSZAKI KIADVÁNYOK TÍPUSAI
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4.; B. Szendrei Mária, SZTE Szegedi Tudományegyetem (1872, 1921, 2000) 12.
Arnold Johannes Wilhelm Sommerfeld ( ) –tudatosítja és felhasználja, hogy a h mechanikai hatás dimenziójú (1911) Millikan –a fényelektromos hatás.
TOVÁBBTANULÁSI TÁJÉKOZTATÓ. MATEMATIKA MIÉRT ÉRDEMES MATEMATIKÁT TANULNI? Hasznos Közismert tény, hogy a matematikus szakma a világon az egyik legjobb.
Kalmár László és Fidrich Ilona a KKCS-ben - emlékezet-morzsák
Készítette: Gál Patrik (9.c)
Szerző: Kostyalik Marcell 9.c
A Magyar Tehetséggondozó Társaság kiadványai
Erdőművelés Tanszék Selmecbánya – Sopron
Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet
Kövér családok.
2.csoport. A folyóirat március 1-jén indult meg Lampel Róbert kiadásában és Bródy Sándor szerkesztésében. A lap főmunkatársai Ambrus Zoltán és Gárdonyi.
Készítette: Nagy Fruzsina,Czinege Ágnes,Habuczki Milán
Heike Kamerlingh Onnes
Beszámoló ELFT Békés Megyei Csoport 2007–2011. Beszámoló 2007–2011 Taglétszám Jelenleg 14 tag  Létszám lassan csökken  Nőni fog a nyugdíjasok száma.
Ceglédi Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskola MEGALAPÍTÁSÁNAK 45. évfordulójára.
3. CSOPORT. A Budapesti Szemle (1873–1944) az MTA támogatásával megjelenő tudományos és irodalmi folyóirat. Szerkesztette Gyulai Pál, majd 1910-től megszűnéséig.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Eötvös Loránd és a gravitáció
Eötvös Lóránd: Gravitáció
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
Emlékezzünk azon Évfolyamtársainkra
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
Matematikusok a számítógépes tervezésben
A magyar kultúra napja Január 22. Összeállította: Garajszki Erika.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola Kecskemét Bethlen krt. 63. Mérés-értékelés Konferencia Mezőtúr
Virtuális egészségügyi információk szakembereknek, laikusoknak Barangolás a Zala Megyei Kórház Egészségügyi Szakkönyvtárának honlapjánhttp://
SZIPORKA ORSZÁGOS MATEMATIKA VERSENY 2017.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
ELFT Békés Megyei Csoport 2011–2016
KRE-AKTÍV motivációs projekt
MIÉRT éppen a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar?
Rényi Alfréd tudományos munkássága Tudománynépszerűsítő tevékenysége
Előadás másolata:

KöMaL Célunk: diákjaink figyelmét a problémamegoldó gondolkozás felé irányítsuk rendszeres munkájuk révén felkészüljenek arra, hogy gondolataikat pontosan tudják leírni nem utolsósorban a feladatmegoldás intellektuális örömét szeretnénk nyújtani.

KöMaL Mind tartalmára, mind megjelenésére nézve különleges médium. Terjedelmes, élő gyűjteménye több mint száz esztendő magyar matematikai, fizikai, újabban informatikai problémáinak, valamint ezekre középiskolás diákok által, nem középiskolás fokon, adott megoldásainak. Gondolatok, tudományos megfigyelések, tapasztalatok gyűjteménye.

Arany Dániel Száztizennyolc éve középiskolásoknak matematikai lapot alapít. „Tartalomban gazdag példatárt adni tanárok és tanulók kezébe” KöMaL Első három év Feladatok 239 Megoldások 1 055 Versenyzők 151

Rátz László 1896-1914

Faragó Andor A folyóirat célja a matematikai gondolkodás fejlesztése, a természeti ismeretek gyarapítása 1925-1939

Megoldók Riesz Frigyes (1880–1956) Fejér Lipót (1880–1959) Kőnig Dénes (1883–1944) Kármán Tódor (1881–1963) Haar Alfréd (1885–1933)  Riesz Marcell (1886–1969) Szőkefalvi-Nagy Gyula (1887–1953) Egerváry Jenő (1891–1958) Radó Tibor (1895–1967) Szegő Gábor (1895–1985) Varga Ottó (1909–1969) Turán Pál (1910–1976)  Hajós György (1912–1972) Erdős Pál (1913-1996) Fejes Tóth László (1915-2005) Rényi Alfréd (1921–1970)

1946-ban egy szegedi matematika tanárnő, dr 1946-ban egy szegedi matematika tanárnő, dr. Soós Paula, fiatal kezdő tanár kollégája segítségével elindította a stencilezett Szegedi Íveket. Szegedi Ívek

Új sorozat Surányi János A fiatal kezdő tanár lett az új sorozat első felelős szerkesztője. Surányi János A folyóirat kiadását a Bolyai János Matematikai Társulat lapjaként a művelődési minisztérium finanszírozta. 1959-ben fizika rovattal és feladatokkal bővült a lap, melyeket az Eötvös Loránd Fizikai Társulat gondozott.

Milyen feladatokkal 184. Bizonyítsuk be, hogy egységnyi oldalú négyzet belsejében bármely pont legfeljebb egy csúcstól van –nél nagyobb távolságra. Turán Pál 185. Bizonyítsuk be, hogy egy tetraéder két egymást nem metsző éle egyenlő hosszú, akkor ezzel a két oldallal párhuzamos síkmetszetei egyenlő kerületűek. Szőkefalvi-Nagy Gyula

2001-től Formai Színes borító Internetes fejlesztések Számítógépes nyilvántartás Tartalmi Informatika 2001. szeptembertől Könnyebb feladatok is Tesztverseny

Fórum: 125 téma A KöMaL és versenyvizsga.hu közös fóruma Témák: „Érdekes matek feladatok” több mint kétezer hozzászólás „Nehezebb matematika feladatok” (>500) „Lejárt határidejű KöMaL feladatok”(>300)

Néhány angol nyelvű kiadvány C2K, C2K2, előző évek cikk és feladat anyagából válogatás Válogatások az előző félévekből

Náray-Szabó Gábor Bor Zsolt Mezey Ferenc Katona Gyula

Teszt és munkafüzet felület

KöMaL angolul és franciául is komal.fr

Pontverseny eredmények évfolyamonként, egyénenként

KöMaL Ifjúsági Ankét Díjkiosztó ünnepség Előadások Játék

KöMaL Feladatok 239 1 242 Megoldások 1 055 135 000 Versenyzők 151 Első három év Utolsó három év Feladatok 239 1 242 Megoldások 1 055 135 000 Versenyzők 151 6 514

Munkatársak nagygyula@komal.hu The people who work for the KöMaL in the maths committee. nagygyula@komal.hu

Arcképcsarnok a legjobbaknak The most successful contestants receive a prize and a one year subscription. Their photos are appeared in the december issue annually since 1926. http://www.komal.hu/tablok/

Erdős Pál Harsányi János Lovász László „The KöMaL is of course more than just a point contest. The first issue I saw had an article by Paul Erdős about combinatorial geometry. I was pleasantly surprised that I could understand the ideas of the big mathematicians.” Said L. Lovász when he was only 8 grades student . Yes, we think it was a catharsis, a magical power, that came from the KöMaL and so many other students got and get to the same feeling. Paul Erdős may be the most famous mathematician in the XX century. János Harsányi, an earlier competitor of KöMal, was Nobel prize winner with John Nash for their result in game theory. László Lovász, I think most of us know him.

KöMaL A KöMaL a tehetségek szolgálatában a legrégebbi még élő médium a világon. Küldetésének teljesítéséhez komoly állami segítségre van szükség.

Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok KöMaL 1894-től évente szeptembertől májusig 42 000 oldal 22 000 feladat 3 000 cikk We published during this time 3000 articles, 22000 problems on 42 000 pages. The KöMaL has proved to be one of the most important catalyst for Hungarian Mathematics Computer Science, Natural Science. A KöMaL egyik legfontosabb katalizátora a magyar matematikának, a magyar természettudománynak. nagygyula@komal.hu