Hogyan bírjuk rá vevőinket, hogy pontosan fizessenek?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 Faktoring, a forrásteremtés speciális eszköze előadó : Szilveszter Enikő, a Next-Faktor Zrt. ügyfélkapcsolati igazgatója.
Advertisements

A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Sales támogató kutatások a gyógyszeriparban Előadó: Malonyai Katalin
NMH Munkajogi Ügyfélszolgálata 1054 Budapest, Akadémia u > 1089 Budapest, Kálvária tér 7. www. munka. hu Tájékoztatás.
TARKA-BARKA Szászvár Főtér
Verbális kommunikáció
A követelések hosszú és mozgalmas élete – informatikai szemszögből
Az üzleti terv.
EPI Iparági Elemzés Intrum Justitia
Forfaiting (forfetírozás)
Pénzügyi munkakör a tanirodai gyakorlatban
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Számítástechnikai rendszerek bérleti konstrukciója.
munkakör a tanirodai gyakorlatban
Verbális kommunikáció
Integrált Pénzügyi és Számviteli Programrendszer
1 „100 Kistigris” Sajtótájékoztató május 15. Magyarország legdinamikusabban fejlődő kis- és középvállalkozásai.
Okmányos meghitelezés (Akkreditív)
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
15. TÉTEL Egy vendége számlát kér Öntől
Piac és Profit - Pénzek a régióban február 7. Nézd meg kivel kötsz üzletet!
Piac és Profit Pénzünknél maradva! Követeléskezelés eredményesen! Megbízható partnerállomány és követeléskezelés az Opten segítségével!
Csökkentse a nemfizetés kockázatát az Opten segítségével!
Piac és Profit - Pénzek a régióban március 21. Nézd meg kivel kötsz üzletet!
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az Opten segítségével!
Üzleti közösségekhez tartozás Magyar Vállalkozók Üzleti Köre
Vevőkövetelések finanszírozása Gyors, megbízható, kreatív pénzügyi megoldások a Magyar Factortól Csinos Tibor, Magyar Factor zRt III. Pénzügyi Vezetők.
Mennyire gátolja a vevőkockázat magyarországi mértéke a gazdasági növekedést? 300 Mrd Ft a tét évente Előadó: Felfalusi Péter ügyvezető.
Kicsit felelőtlen, kicsit vakmerő, de a miénk….
Pénz 1. szakasz 2. szakasz 3. szakasz 4. szakasz 5. szakasz
2010. Június 4. – MNB Konferencia „Fókuszban a lakossági megtakarítások” Személyes pénzügyek Lehetőségek és kihívások.
Átláthatósági jelentések követelményei, tapasztalatok
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
Piac és Profit Május 8. Kockázatkezelés a kapcsolatok hálójában.
DPR kiadványok tervezése, kivitelezése
Hogyan nézzen ki az ajánlólevelünk?
Faktoring a forrásteremtés speciális eszköze. előadó: Rédei Gabriella
A diákat készítette: Matthew Will
Az elemzés és tervezés módszertana
Kereskedelmi levelezés
Hogyan készüljünk fel a szóbeli interjúra? Milyen kérdések várhatóak?
KÖVETELÉSKEZELÉS - SZOFTVERES MEGOLDÁSOK Dr. Sándor Csaba kereskedelmi igazgató.
CENTRUM KFT. Budapest, XXX. Köves u. 42 Telefon: Fax: www. centrum hu.
Fizetési szokások Magyarországon a kereskedelmi/üzleti szektorban
Mekkora problémát okoz Önöknek kivárni a halasztott fizetésű vevők teljesítését? Mennyivel javulna a likviditásuk, hogyha halasztott fizetés helyett a.
Távközlési tanácsadás Egy lehetőség a költségcsökkentésre.
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
A faktorálás előnyei a beszállítók számára Budapest, 2014
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
0 0 Faktoring egyszerűen Csinos Tibor értékesítési igazgató GF Faktor Zrt Pénz de honnan? – „Pénz, piac, tudás” Piac&Profit november 13, Veszprém.
A Központi hitelinformációs rendszer bemutatása
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
Nyíregyháza, április 02. A kapcsolatok hálójában.
Aktualitások: Konszolidáció és Gazdasági Bizottságok
Debrecen szeptember 17. Hogyan kerüljük el a nemfizetés kockázatát? Piac & Profit.
A meghívás alapjai Előadó: Tibai Eszter. - Vannak akik nagyon jó meghívók - Nehezen megy, félnek a kudarctól - A meghívás is értékesítés - A célja időpont.
Pénzforgalmi elszámolás az általános forgalmi adóban.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
1 Székhely: 1135 Jász u Tel: , Tel/fax: MediSmart elektronikus számlázó rendszer A kártyás.
„DIÁKOK A MUNKAER Ő - PIACON” NTP-SZKOLL MUNKAER Ő -PIACI KURZUS TEMATIKÁJA 2015/2016. TAVASZ 15 ÓRA, 3 ALKALOM (3 X 5 TANÓRA)
Copyright © Billbarter Hungaria Zrt. Megoldás a lánc és körbetartozás problémáira, forrásnyújtása vállalkozásoknak, üzleti kockázataik csökkentésére!
SZÁMVITEL.
Gyors, egyszerű, NAV-álló számlázás
copyright © P2P Money Europe Inc.
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Átlátható folyamatok ügyviteli rendszerekkel
Előadás másolata:

Hogyan bírjuk rá vevőinket, hogy pontosan fizessenek? Hasznos tippek és praktikák KKV-knak… 1

Áttekintő Miről lesz szó ma? Hogyan keletkezik a követelés? Milyen a magyar követeléskezelés jogi háttere? Hogyan épül fel egy jól működő strukúra? Ki legyen a vevőnk és ki ne? Hogyan lehet lerövidíteni a számláink késedelmes befolyását? Hogyan lehet megakadályozni a leírási veszteségek keletkezését? Betekintő a Direktinfo kft. Számlamenedzsment rendszerébe

Európában dobogósok vagyunk 1 Késedelmes napokban 2 Egy főre jutó cégekben 3 Felszámolási arányban 4 Leírási veszteségben 5 Fantomizálásban

Követelés és kockázatmenedzsment A létra melynek minden fokát meg kell mászni 1 Átfogó helyzetértékelés, mit csinálunk jól és mit nem, 2 Alap a vevőválasztás, anélkül nincs tovább 3 Adminsztratív és jogi alap kell a követelések alá 4 Kockázatkezelés kell 5 Követeléskezelés kell

Adminisztratív behajtás- számlamenedzsment alaplépései 1 A lejárat napján indul a folyamat 2 Telefon, cél megtudni elégedett-e a vevő, megvan-e a számla 3 Újabb telefon, egyeztetni, ha nem jön meg a pénz 4 Két ígéretig nincs felszólító - vevővédelem 5 Első felszólító emlékeztető, udvarias formula -kérés 6 Második felszólító, kifejezett felszólítás retorzió felvetéssel 7 Következő lépés nagyobb összegnél személyes találkozó 8 Követelésbehajtásra átadás

Szubjektív információk Vevőkockázati alapok Bízz Istenben és tartsd szárazon a puskaport ! Szubjektív információk Objektív információk Megérzések Piaci hírek Megjelenés Tárgyalási stílus Közölt referenciák Életmód Hobbi www.e-cegjegyzek.hu a cégkivonat ellenőrzésére www.e-beszamolo.irm.hu a mérleg ellenőrzésére www.korbetartozas.hu a fizetési szokások ellenőrzésére Valós referenciák Ha volt már vevőnk a korábbi fizetési tapasztalatok

Szerződéses feltételek az üzleti kapcsolatban Az átutalás kereskedelmi hitelezés ! Hazai hibák Egyáltalán nem jellemző a szerződések használata Ahol van szerződés ott sincs konzekvensen minden vevőnél használva Nem ellenőrzik a céget, sok esetben nem aláírásra jogosult írja alá a szerződést Nem eléggé elterjedt az ÁSZF és a kereskedelmi szerződés együttes használata Page  7

A nagy négyes – a szerződés mellett Megrendelés Elfogadható e-mailen, faxon, lényeg, hogy írásban Telefonon bediktált megrendelés nem elég jogi alap Visszaigazolás Követelményei ugyanazok, mint a megrendelésnek Szállítólevél Kerüljön írott és nyomtatott betűkkel is aláíratásra Csak olyan írja alá, aki áru átvételére a cégnél fel van hatalmazva Számla Lehetőség szerint ajánlva kerüljön feladásra, vagy küldjék el a számlaképet e-mailen is

Amiről mások sohasem beszélnek A gyakorlat beszél Legnagyobb veszély sosem az új vevő, nem a meglévő régi Nincs nagyobb veszély, mint a szent tehenek…. A hosszabb fizetési határidő csak elodázása a meglévő gondoknak Az ígéret addig jó, amíg betartják, ha nem tartják be, akkor bizalom nem lehet tovább, az ész vezessen Minden átütemezésről irat kell szülessen Ha nem érjük el a vevőt egy hétig, sosem jelent jót

Követeléskezelés felépítése Az eredmény nagy része a saját kezünkben van ! Fontos, hogy mikor és milyen formában, nem csak a költségek, hanem az eredmény miatt is. Jogi eljárás A mérték is fontos !!! Eredménytelen telefonos és leveles behajtás esetén 30. késedelmes napnál Külsős bevonása A lejárat első napjától a 30. napig- telefon, e-mail, levél, személyes felkeresés értékesítés részéről Adminisztratív behajtás

Kintlévőségek megelőzésében szereplő tényezők A sikeres behajtás alapja az ember : a követeléskezelő személyes a megszokottal szemben kulcspozició kellene, hogy legyen A túlzott és ellenőrizetlen készlet felesleges forrásokat köt le , ennek a forrásnak a felszabadítása óhatatlan veszteséggel jár Humán szegmens Készletmenedzselés Profi pénzügyPlaceholder Ármenedzselés A naprakész pontos könyvelés, a megfelelő adminsztráció, a késedelem nélküli jóváírás és kompenzálás fontos alapok. Az árban alapvető fontosságú a fizetési határidő és a vevő tényleges fizetési morálja

Kérdéseiket feltehetik a ? Kérdéseiket feltehetik a ? ? csilla@direktinfo.hu e-mail címen, vagy a Direktinfo ügyfélszolgálatán : 93-383199 telefonszámon