A Tehetséghidak Programról Törökszentmiklós, 2013. május 10. Bajor Péter elnök, projektmenedzser Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az új köznevelési környezet és a tehetséggondozás
Advertisements

Magyar Tehetséggondozó Társaság
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
elnök, Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
Tehetségpont létrehozása
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Iskolai tehetséggondozástól a tehetségsegítő tanácsig
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Gábor Dénes Tehetségpont
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Tehetséggondozás és pedagógusképzés
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács szerepe Projektnyitó konferencia TÁMOP-3.4.4/B-08/ Miskolc,
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
 Tehetségsegítő Tanács:  A Tehetségsegítő Tanács helyi vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a tehetségek felkutatását, fejlesztését.
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
MATEHETSZ.
MATEHETSZ.
A szaktanácsadó segítő szerepe
A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATOK MEGÚJULÁSÁNAK SZAKMAI TÁMOGATÁSA, EREDMÉNYEI (TÁMOP B) Kapcsáné Németi Júlia szakmai vezető.
TEHETSÉGPONTOK HÁLÓZATA SZÉKELYFÖLDÖN Székelyföldi Tehetségnap Szeptember 27., Marosvásárhely 1.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
Csoportos tehetségsegítő tevékenységek megvalósítása
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Gazdagodjunk az idei tanévben is!. Csoportos tehetségfejlesztő programok – 7. alprojekt Tervezett 250 millió forintos keret A korábbi Tehetséghidak három.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
VASVÁR ÚTI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÓZD
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
MATEHETSZ. A sokszínű tehetséggondozó program Bajor Péter ügyvezető elnök, projektmenedzser Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács
Előadás másolata:

A Tehetséghidak Programról Törökszentmiklós, május 10. Bajor Péter elnök, projektmenedzser Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége

A Nemzeti Tehetség Program megvalósulása • Köznevelési és felsőoktatási törvények (a tehetséggondozás mint kiemelt cél) • Nemzeti Tehetség Alap (OFI-EMET: 37 cél, 65 pályázat, 3,1 mrd Ft) • EU által támogatott programok (Géniusz, Tehetséghidak, Nemzeti Kiválóság, Campus Hungary stb.)

A Nemzeti Tehetség Program megvalósulása • Civil szervezetek saját forrású aktivitása (egyesületek, alapítványok: lehetőségek, idő, pénz) • Cégek, vállalatok, egyházak szociális tevékenysége (MOL, AEGON, Verbiták stb.) • Magánszemélyek felajánlásai (tehetségbarátok, tehetségnagykövetek, Sólyom-ösztöndíj, Nyilas Misi támogatások stb.) • Tudatos szülői háttér (iskolai, szervezeti és egyéni energiák) • Kortárscsoportok (személyes és webes ösztönzések) • Médiatámogatás (honlapok, hírek, elektronikus és papíros médiumok) • Tehetségbarát társadalom további szereplői

A Nemzeti Tehetség Program megvalósulása Visszatérve az első erőforrásra: • Köznevelési és felsőoktatási törvények (a tehetséggondozás mint kiemelt cél) A PEDAGÓGUSOKÉ a főszerep!

A Géniusz Program eredményei (szakmai alapjai, tehetséghálózata) Tehetséghidak Program

A Géniusz (TÁMOP-3.4.4) hatásai a köznevelési rendszerre ( ) Hatás a törvényre: • a tehetség fogalma (Értelmező rendelkezések 4. §13.) • a tehetséggel kapcsolatos jogok, kötelességek, feladatok Hatásai a pedagógiai munkára, diákra, környezetre: • új szemlélet, új szakmai ismeretek alkalmazása • módszertani erősítés • tehetséghálózat: kölcsönös elérhetőség, egymásra hatás biztosítása • tehetséghálózat működése: széleskörű esélyteremtés • Tehetségtérkép: Tehetségpontok, Tehetségsegítő Tanácsok • társadalmi elfogadottság, kommunikáció: nemzeti ügy • geniuszportal.hu és további honlapok

A fejlesztés komplex szemlélete Pedagógus, oktató + kolléga, könyvtáros szülő, nagyszülő pszichológus kortársak társadalom Művészetek, absztrakció Ének, zene, tánc Képzőművészetek Drámapedagógia Testnevelés, sport Játék Lazító programok + + a fizikai környezet + biztatás, dicséret + szükség esetén szociális-anyagi támogatás

Pedagógus (segítői) önismeret • Mentális egészségem rendben van? • Van-e bennem vitalitás? • Elkötelezettség? • Felelősségérzet? • Változtatási hajlandóság? • Nyitottság az újra? • Mely érzések mentén haladok? (Öröm, kiegyensúlyozottság, düh, félelem?) Korrekt keretek, új módszertanok, készségfejlesztés, konfliktuskezelés, elismerések! 9

Milyen az ideális (tehetségsegítő) pedagógus? Tessék választani! • Mentálisan rendben van • Jó szakmai felkészültségű (tárgyi tudás+módszertan!) • Példakép • Jó „szeme” van, empatikus, jó emberismerő • Türelmes, rugalmas, nyitott az újra • Menedzser típus • Kreatív • Jól kommunikál • Együttműködő • Asszertív (konfliktusmentesen önérdek-érvényesítő) • Tehetséges: motivált, érdeklődő… 10

Tudás-megmaradási arányok (%) a tanulás során: a gyakorlat teszi… (NTL Institute)

TÁMOP – Tehetséghidak , 2mrd Ft Fókuszban a tehetségek, valamint a tehetségpontok és tehetségsegítő tanácsok tehetséggondozó programjainak közvetlen támogatása: Tehetségesek szakterületi, pszichológiai, készségfejlesztő stb. támogatása, egyedi eszköztámogatása. Gazdagító programok támogatása (iskolai, szakterületi régiós és országos). Intenzív szünidei programok támogatása. Versenyfelkészítő szakkörök sikeres tehetségek bevonásával. Szülőket bevonó programok. Pull-out programok. Kortárscsoportok ösztönzése.

TÁMOP – Tehetséghidak , 2mrd Ft 1.Tehetségek életpálya-követése Csatlakozás a KIR-hez és a megyei Integrált Nyomonkövető Rendszerhez 2. Szülő-pedagógus-tehetséges fiatal kapcsolatrendszer fejlesztése (5000 diák) Szakmai muníció, minimum 115 program megvalósítása 3. Régiók közötti tudástranszfer (50 fórum) Tehetségpontok és TST-ok régiók közötti tapasztalatcseréje, szakmai tájékoztatás fenntartók (KLIK !) és szakmai szervezetek felé

TÁMOP – Tehetséghidak Hátrányos helyzetű és SNI (kettős különlegességűek) segítése (3000 fiatal) Szakterületi, pszichológiai, képességfejlesztő stb. támogatás, eszköztámogatás, utaztatás és más költségek, gazdagító programok (régiós, országos), pull-out, ECDL, belépők 5. Tehetség Piactér (150 együttműködési megállapodás) Webes felület és személyes együttműködések a tehetség hasznosulása érdekében, TST-ok bevonása 6. Kortárscsoportok Webes felület és személyes találkozók egymás ösztönzése érdekében 7. Gazdagító programpárok (500 programpár) 400m Ft

TÁMOP – Tehetséghidak Kiemelt tehetségek segítése (350< fiatal) Szakterületi, pszichológiai, képességfejlesztő stb. támogatás, eszköztámogatás, mentorálás, gazdagító programok (régiós, országos), pull-out, ECDL, belépők, EU-utaztatás és más költségek 9. Képzések (5000 résztvevő) Akkreditált képzés, műhelybeszélgetés, képzésfejlesztés, e-learning fejlesztés, min. 30x30 óra matematika és ttud. képzés 10.Sikeres tehetségek bevonása (2000 mentor) Példaképek, versenygyőztesek adatbázisa, mentor-mentorált találkozók, műhelybeszélgetések, 70 szakkör: 1400 óra 11. Haza a magyar tehetségekkel! Példaképek, versenygyőztesek adatbázisa, mentor-mentorált találkozók, 30 peregrinus klub: 450 óra

TÁMOP – Tehetséghidak Fiatalok felelősségvállalása (50 TST) Fiatalokat szervezésbe is bevonó TST-ok tehetségsegítő programjainak támogatása 13. Kommunikációs offenzíva ( fiatal) Kreatív akciók, médiatevékenység, rendezvények, TST-ok médiakapcsolatai 14. Európai Uniós kommunikáció (+10 ország) Kreatív akciók, médiatevékenység, rendezvények, 50 fiatal utaztatása, 10 országgal vagy nemzetközi szervezettel együttműködés

TÁMOP – Tehetséghidak

2012 decemberi felhívások: • „Tizenkettő nem egy tucat” - ifjú tehetségeket bemutató, fotókkal illusztrált portréinterjúk és kisfilmek készítése (6 nyertes tehetségsegítő tanács) • Tehetséggondozó versenyeken sikeres diákmentorok bevonásával megvalósuló matematikai és természettudományos versenyfelkészítő szakkörök megvalósítása (28 program fut) • Tanórán kívüli tehetségsegítő programok szervezésére a szülő-diák- pedagógus együttműködések fejlesztése érdekében (60 program fut)

TÁMOP – Tehetséghidak márciusi felhívások: • Hátrányos helyzetű, köztük roma gyermek tehetségfejlesztésével foglalkozó „Az én gyermekem is tehetséges” programsorozat (módszertani műhelymunka + intenzív szünidei fejlesztés + helyi egyedi projektek) • Sajátos nevelési igényű gyermekek tehetségfejlesztésével foglalkozó „Az én gyermekem is tehetséges” programsorozat (módszertani műhelymunka + intenzív szünidei fejlesztés + helyi egyedi projektek) • Kiemelt tehetségek személyiségtámogatása

TÁMOP – Tehetséghidak márciusi felhívások: • Peregrinus klubok megszervezésére és megvalósítására (külföldet megjárt sikeres tehetségek hazai tudásmegosztása, tapasztalatátadása) • Fiatal tehetségek külföldi tapasztalatszerzésének, tehetségfejlesztésének és bemutatkozásának elősegítésére („Határtalan lehetőség”) • Fiatalok tehetséggondozásához szükséges eszközök beszerzésére (intézményi átvétel, tartós használatba vétel) • Gazdagító programpárok (tanévben tanórán kívüli + szünidei intenzív fejlesztés) megszervezése és megvalósítása

TÁMOP – Tehetséghidak Most tervezett felhívások (2013 őszi megvalósítás): • Gazdagító programpárok II. üteme • Képzések II. üteme • Személyiségtámogatás II. üteme • Versenyfelkészítő szakkörök II. üteme • Fiatalok felelősségvállalása (tehetségsegítő tanácsok) • Kreatív kommunikációs akciók • Kortárscsoportok alakítása • Tehetség Piactér kooperációk

A KLIK és a tehetségprogramok érintkezési pontjai • Diákok tanórán kívüli programjai • Eszközök, anyagok a diákok részére (intézményi átvétel) • Pedagógusok tanórán kívüli munkaideje • Pedagógusok megbízásai • Pedagógusok továbbképzése • Intézményi infrastruktúra használata • Együttműködési megállapodások az iskolaigazgatóval A kiemeltesítés következménye: elszámolás MATEHETSZ nevére. A programok extra (nem rezsi) költségeit a pályázatok (Tehetséghidak, OFI- EMET) térítik! KLIK felé: Tájékoztatás! Esetenként (iskolai együttműködési megállapodás) ellenjegyzés!

MATEHETSZ együttműködései: kiemelt projektekkel, EMMI-vel TÁMOP – XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz megyei szakszolgálatok, kiemelt tehetségek gondozása, tehetségügyi koordináció TÁMOP – Pedagógusképzés támogatása tehetséggondozó képzések, pedagógus életpálya EMMI (Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórum, Nemzeti Tehetség Alap) tehetségpontok koordinációja, tájékoztatás, rendezvények, tanári elismerések, EU kapcsolatok építése