NH Budapest Hotel – Madrid terem 2008 április 28. Sajtótájékoztató Az AAM-BKV szerződések körülményeiről és a teljesítések igazolásáról.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest, március 4. SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
Advertisements

Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
A FŐVÁROSI KÖZSZOLGÁLTATÓ CÉGEK PÉNZÜGYI, GAZDASÁGI ÖRÖKSÉGEI A FŐVÁROSI KÖZSZOLGÁLTATÓ CÉGEK PÉNZÜGYI, GAZDASÁGI ÖRÖKSÉGEI Közszolgálat, rend, erős város!
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Németh Tamás — Főtitkári beszámoló … Főtitkári beszámoló az Akadémia évi költségvetésének végrehajtásáról Németh Tamás Magyar Tudományos Akadémia.
Nyilvánossági és tájékoztatási kötelezettségek Ékes Gyula, Váti Nonprofit Kft. Mátészalkai Területi Iroda Információs nap magyar partnerek részére, Békéscsaba.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
Konzultációs rendezvénysorozat I október 24. Alkalmasság igazolása, alvállalkozók, kapacitást nyújtó szervezetek KÖZBE-SZERDA.
E-Levéltár projekt Vidra András Projektigazgató
Az öngondoskodás és a magánforrások szerepe az egészségügyi reformban
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
EKOP Elektronikus levéltár
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Tájékoztató jellegű információk!. Versenyképesség javítása külső befektetővel
Politika és szakértelem (Elmélkedés a BKV botrány apropóján) dr. Kornai Gábor, elnök Budapest, október 17.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
SAJTÓREGGELI NH Hotel Budapest április 22. Dr. Kornai Gábor, Csákvári Péter, Schainpauer Mariann.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Pannónia Kincse LEADER Egyesület EMVA VIDÉKFEJLESZTÉSI JOGCÍMEK HELYSZÍNI ELLENŐRZÉSSEL KAPCSOLATOS FONTOSABB TUDNIVALÓK.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Az OFA Kht. Civil Műhely Szakmai tanácsadás, információcsere, helyi és regionális foglalkoztatási partnerségek fejlesztése 1.Foglalkoztatási Civil Műhely.

„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
Földes Ádám A Paksi Atomerőmű és az információszabadság egy fejlődő demokráciában.
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
Miért is kell minősíteni a szoftverfejlesztő cégeket? Kinek jó ez? Az IVSZ Szoftverfejlesztési Tanúsítvány elindításának hátteréről Balatonfüred.
Építési projectek monitoringja a szakmai szakértő szemével
A VÁROSREHABILITÁCIÓS KERET FELHASZNÁLÁSA ÉPÜLET KÖZTÉR 2013 előtt 2013 évben kifizetés: 12 milliárd Ft 8 támogatott kerület; 3 nyereséges. keret: 5 milliárd.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Projekt eredményeinek disszeminációja – Általános projektbemutató ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
A hágai ítélet végrehajtásával kapcsolatos tárgyalások jelenlegi helyzete Dr. Kovács György, CSc, főtanácsadó, a Bős-Nagymarosi Tárcaközi Bizottság titkára.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
JT INFOTÉKA Szolgáltató Kft. CÉGBEMUTATÓ. Általános információk A JT INFOTÉKA Kft. kiskunhalasi székhellyel, Budapesten irodát fenntartva működő tanácsadó.
A zöld közbeszerzés lépései Kovács László, beszerzési igazgató, az „Év Beszerzési Menedzsere” 2012-ben.
A cégeket érintő közbeszerzési szabályok jelentősebb változásai az új Kbt. alapján Előadó: dr. Starcsevics Balázs közbeszerzés tanácsadó Első Magyar Önkormányzati.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Tájékoztató az Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés (Youth Employment Initiative - YEI) végrehajtásáról Jogszabályi háttér 1304/2014 EU Rendelet IV.
Röviden a közbeszerzésről
Közbeszerzési Hatóság
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
A FŐVÁROSI KÖZSZOLGÁLTATÓ CÉGEK PÉNZÜGYI, GAZDASÁGI ÖRÖKSÉGEI
Előadás másolata:

NH Budapest Hotel – Madrid terem 2008 április 28. Sajtótájékoztató Az AAM-BKV szerződések körülményeiről és a teljesítések igazolásáról

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 2 Várakozások és a valóság Várakozások:  Titkok  Balhék  Botrányok  Bűnügyek Valóság:  Tények  Adatok  Semmi „kis színes”  Nyugalom és „unalom”

Tartalom  Az AAM  A tanácsadás  Az AAM és a BKV  A hírek és a valóság

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 4 Az AAM

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 5 Az AAM 111 ország >> 1500 sikeres projekt >> 200 ügyfél

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 6 A tanácsadás

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 7 Tudjuk, hogy…  Sokféle tanácsadás van:  Jogi  Mérnöki  Informatikai  Orvosi  Vezetési  Biztosítási  Pénzügyi  EU pályázati  Befektetési  Stb. stb.

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 8 Tudjuk, hogy… EEgy dologban mindegyik közös: abban, amit eladnak KKompetencia MMert az ügyfél, megbízó nem rendelkezik a szükséges speciális szakértelemmel, gyakorlattal. VValójában nem is kell, Ő másban jó, máshoz kell értenie. KKapacitás MMert az ügyfél számára nem áll rendelkezésre az időszakosan szükséges kapacitás. SSpeciális, nem „mindennapos” feladatok esetében hatékonyabb a kapacitások adott feladatokra történő időszakos bevonása.

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 9 Tudjuk, hogy… AA jó menedzsment, a felvilágosult vezető ffelismeri a ismeret hiányát és a szükségletekhez igazodva beszerzi a megfelelő tudással és gyakorlattal rendelkező tanácsadót/szakértőt, illetve aaz időszakos kapacitás-bevonást választja, ha az célszerűbb, hosszú távon gazdaságosabb. A (vezetési) tanácsadók alkalmazása a fejlett piacgazdaságokban közel 100 éve általános és elterjedt gyakorlat.

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 10 Vezetési tanácsadás

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 11 Tudjuk, hogy…  A vezetési tanácsadási piac becsült mérete Magyarországon: ~ 120 Mrd HUF / év (forrás: FEACO, 2007)  ~ 80 Mrd HUF versenyszféra megrendelés és igénybevétel  ~ 40 Mrd HUF állami és önkormányzati felhasználás. A versenypiac hatékonysága Nagyobb arányú vezetési tanácsadás

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 12 A vezetési tanácsadás területei  Üzleti folyamat tanácsadás  Szervezetfejlesztési tanácsadás  Vállalati pénzügyi és gazdálkodási tanácsadás  Minőségügyi tanácsadás  Értékelemzési tanácsadás  Emberi erőforrás menedzsment tanácsadás  Marketing és kommunikációs tanácsadás  Termelésmenedzsment tanácsadás  Tudásmenedzsment tanácsadás  Változásmenedzsment tanácsadás  Projektmenedzsment tanácsadás  Válságmenedzsment tanácsadás  Regionális és kistérségi tanácsadás  Kiválasztási tanácsadás  Számviteli és adó tanácsadás  Jogi tanácsadás és mediáció  Stratégiai tervezési tanácsadás Az AAM BKV számára nyújtott szolgáltatásai ezekhez a kompetenciakörökhöz sorolhatók.

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 13 Projektmenedzsment tanácsadás

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 14 Mennyibe kerül, mennyit ér a projektmenedzsment?  Beruházási és fejlesztési projektek költségvetésének 5-8%-át szükséges projektmenedzsmentre fordítani.  A 4-es metró beruházás több mint 500 Mrd HUF értékéhez mérten ez Mrd HUF-ot jelent.  A jelenlegi PM ráfordítás az AAM szerződéseivel együtt sem érte el a szükséges mérték 40%-át.

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 15  A projektmenedzsment források felhasználásával kell biztosítani:  A projekt megfelelő irányítási és kommunikációs struktúráinak kialakítását, valamint folyamatos működtetését;  A projektmenedzsment kompetenciák és kapacitások szükséges mértékű rendelkezésre állását;  A magas színvonalú döntés-előkészítést és a valósidejű döntéshozatalt;  A nyilvánvaló üzleti titkok szigorú megtartásán túl a projekt teljes transzparenciáját;  Végső soron a beruházás költségkereten belüli és határidőre történő megvalósítását. Mire kell fordítani a projektmenedzsment költségeket?

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 16  Reális és aktualizált projektköltségvetés  Tervszerű műszaki előrehaladás (pl.: sorozatos pajzsáttörések)  Transzparens projekt tevékenység (pl.: nyilvános előrehaladási jelentések)nyilvános előrehaladási jelentések  Európai Uniós támogatáshoz szükséges költségcsökkentések  Felszínre került, ismertté vált problémák (pl.: Fővám tér)  Szabályozott projekt irányítás és felügyelet  Működtetett döntés-előkészítés és döntéshozatal  Folyamatban lévő projektmenedzsment megerősítés a DBR-nél  stb. stb. Milyen eredményei vannak az AAM munkájának? Esély 260 Mrd HUF Európai Uniós pénzügyi támogatásra

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 17 A tanácsadás díjazása

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 18  Mennyit ér leírva, hogy „E = m ∙ c  ” ?  Mennyit ér ha Maria Callas énekel egy áriát?  Mennyit ér egy jegyzetelt füzetlap?  … és ha a Coca-Cola receptje van rajta?  Mennyit ér a 4-es metró projektmenedzsmentje:  Ha finanszírozhatóvá válik a beruházás?  Ha a pajzs 10 nappal kevesebbet áll?  Ha nem csúszik az átadás fél évet?  Ha … ? Mennyit ér a tanácsadás, mint szellemi termék?

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 19  Az AAM átlag 19,8 ezer HUF alatti átlagos tanácsadói óradíjon nyújtotta szolgáltatásait a BKV számára.  Ez nem magas, a magyarországi piaci árak alsó harmadába esik.  A piaci viszonyoknak megfelelően az AAM árainál lényegesen költségesebb un. stratégiai tanácsadó cégek léteznek, amelyek szolgáltatásait – nyilvános információk szerint – például a BKV is igénybe veszi.  Tanácsadói óradíjak Magyarországon 3-4 ezer forinttól 350 ezer forintig terjednek. Mi a sok, mi a kevés?

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 20 Az AAM és a BKV

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 21 Az AAM és a BKV kapcsolata július július 20. A BKV Zrt. előminősítési felhívása megjelenik az Európai Unió hivatalos honlapján. A BKV Zrt. előminősítési felhívása megjelenik a Közbeszerzési Értesítőben szeptember 15.A BKV Zrt. felvette az AAM-et az előminősítési rendszerébe - az AAM jelentkezése megfelelt az előzetesen támasztott alkalmassági feltételeknek november december 5. A BKV Zrt. megküldte az előminősítési rendszerében szereplő tanácsadó vállalatoknak a közvetlen részvételi meghívást a „A BKV Zrt. kiemelt projektjei megvalósításának, előkészítésének, lebonyolításának és minőségbiztosításának szakértői támogatása” tárgyú közbeszerzési eljárásra - A megadott határidőig 2 cég, az AAM Tanácsadó Zrt. és a Golder Associates (Magyarország) Kft. nyújtott be részvételi jelentkezést. A meghívott résztvevők ajánlatainak bontása december 14.Az ajánlattételi szakasz eredményhirdetése – a Döntés-előkészítő Bizottság javaslata alapján az eljárás eredményes volt, az AAM - többek között olcsóbb árajánlatával - győzött mindkét meghirdetett tárgykörben, azaz a BKV Zrt. kiemelt projektekkel összefüggő általános szakértői támogatás és a 4-es metró beruházási projektekkel összefüggő szakértő támogatás feladatokban február 27.Az AAM „jó hírnevét” sértő, a valóságnak nem megfelelő, vagy arról hamis képet festő információk jelentek meg a sajtóban. A Főváros Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottsága gyorshatározatban döntött a BKV és az AAM közötti tanácsadói szolgáltatásokra vonatkozó szerződések bemutatásáról február 28.Balogh Zsolt akkori BKV vezérigazgató-helyettes tartott beszámolót a fővárosi Közgyűlés előtt.

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 22 Az AAM és a BKV kapcsolata április 10.Sajtóértesülés az AAM-mal kötött tanácsadói szerződések valós/vélt vizsgálati eredményeiről – „bűncselekmény, közbeszerzési törvény megsértése, illetve hűtlen kezelés gyanúja is felmerül” április 10.Az AAM hivatalos nyilatkozatot tett közzé a sajtó számára, amiben jelzi, hogy saját védelmében felmentését fogja kérni titoktartási kötelezettségeinek egy része alól április 11.Az AAM Balogh Zsolt mb. vezérigazgatónak küldött levelében kérelmezte felmentését a rá vonatkozó titoktartási kötelezettség alól a következő tárgykörökben: - a 2007-es szerződések megkötésének körülményei illetve azok viszonya a hatályos közbeszerzési törvényhez - az AAM által elvégzett feladatok és azok igazolása április 22.Az AAM saját kezdeményezésére megegyezett a BKV Zrt. képviselőivel a kölcsönös szerződésbontásról a kialakult helyzetre tekintettel. A felmondás tényéről Szűcs Zoltán aznap először a Gazdasági Rádió Nap Vendége műsorában beszél, majd az AAM sajtóközleményben erősíti meg, hogy a felmondás az AAM kezdeményezésére, közös megegyezéssel történt április 22.A BKV Zrt. feloldotta az AAM-et a titoktartási kötelezettség alól a következő két tárgykörben: - a 2007-es szerződések megkötésének körülményei illetve azok viszonya a hatályos közbeszerzési törvényhez - az AAM által elvégzett feladatok és azok igazolása április 28.Az AAM sajtótájékoztató keretében tájékoztatja a nyilvánosságot az AAM-BKV szerződések hátteréről és a teljesítések igazolásáról.

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 23 A hírek és a valóság

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 24 Jogi szempontból Kategóriák  Valótlan tények állítása  Valós tények hamis színben történő feltüntetése  Kifejezésmódjában bántó közlések

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 25 Valótlan tények állítása Hírek  A szerződések nem tartalmaznak rendelkezéseket az átadási-átvételi eljárásokra, teljesítésigazolásokra, stb. vonatkozóan – ezért ezek nem, vagy hiányosan történtek meg.  Egyes teljesítésekkor nem állítottak ki számlákat, illetve az előbb említett átadás- átvételre vonatkozó bizonylatokat.  „A közbeszerzési törvény megsértése mellett a hűtlen kezelés gyanúját is felvetik a BKV ben kötött tanácsadói szerződései, és az ezek alapján történt kifizetések”  Nem történt meg a szerződések adatainak a közbeszerzési törvénynek megfelelő nyilvánosságra hozatala Valóság  A teljesítés és számlázás szerződésszerűségének alátámasztására szolgálnak a rendelkezésre álló szerződések, számlák, és bizonylatok másolatai.  Számlákat csak és kizárólag a szerződésben megjelölt teljesítésigazoló személy által aláírt teljesítési igazolás alapján állított ki az AAM.  A szerződéseket, mint ahogy a közbeszerzési kiírásokat is megjelentették mind az Európai Unió erre kijelölt hivatalos honlapján, mind pedig a Közbeszerzési Értesítőben. Közbeszerzési értesítő Közbeszerzési értesítő

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 26 Valós tények hamis színben történő feltüntetése Hírek  A szerződések nem tartalmaznak rendelkezéseket az átadási-átvételi eljárásokra, teljesítésigazolásokra, stb. vonatkozóan – ezért ezek nem, vagy hiányosan történtek meg.  Egyes teljesítésekkor nem állítottak ki számlákat, illetve az előbb említett átadás- átvételre vonatkozó bizonylatokat.  „A közbeszerzési törvény megsértése mellett a hűtlen kezelés gyanúját is felvetik a BKV ben kötött tanácsadói szerződései, és az ezek alapján történt kifizetések”  Nem történt meg a szerződések adatainak a közbeszerzési törvénynek megfelelő nyilvánosságra hozatala Valóság  A teljesítés és számlázás szerződésszerűségének alátámasztására szolgálnak a rendelkezésre álló szerződések, számlák, és bizonylatok másolatai.  Számlákat csak és kizárólag a szerződésben megjelölt teljesítésigazoló személy által aláírt teljesítési igazolás alapján állított ki az AAM.  A szerződéseket, mint ahogy a közbeszerzési kiírásokat is megjelentették mind az Európai Unió erre kijelölt hivatalos honlapján, mind pedig a Közbeszerzési Értesítőben.

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 27 Kifejezésmódjában bántó közlések Külső „látszat”  ”Ezt egy titkárnő is meg tudja csinálni”  "Hogy az AAM tevékenysége nem hozza vissza a szolgáltatásra költött pénzt, az garantált„ „…a prezentációk készítésén kívül valódi, hozzáadott értékkel bíró tevékenységet nem végeznek”  „A havi tíz-húszmilliós számlák tartalma a jegyzőkönyv-vezetéstől a háttéranyagok készítésén át a "szervezeti információs rendszerek nyomon követéséig és minőségbiztosításáig" terjedt. Akármit is jelentsen az utóbbi, az biztos: sokba kerül” Valóság  Szubjektív értékítéletet,ami azonban elkülönül a forrás megjelölésétől és magyarázkodásra kényszeríti a céget  Meg kell vizsgálni, hogy milyen hozzáadott értéke volt az AAM munkájának (leállások kezelése, megelőzése; Európai Uniós pénzek megpályázása, stb.)  Nem történik hivatkozás arra, hogy miért tekintik ilyennek az említett dokumentumokat (pl. nem megfelelő tudományos alátámasztás, kevés hivatkozás, pongyola megfogalmazás, stb.)

AAM│ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 28

NH Budapest Hotel – Madrid terem április 28. Köszönjük a részvételt!