A Formula-1 világa
Mi a formula-1? Az autóversenyek legmagasabb kategóriája FIA Futamok Csapatok Konstruktőri és egyéni világbajnok Szezon
A Formula-1 szabályai FIA World Motor Sport Council 1946 első formula Bonyolult szabályok Versenyen büntetés Versenyen kívüli büntetések
A Formula-1 története 1950 Silverstone Korábbiak a gyökerek – 1894 Le Mans 1946, nem bajnoksági versenyek Kezdetben Alfa Romeók és 40-50 éves férfiak versenye 1950-ben 7 vernysenyes világbajnokság Max. 20 verseny / év, harc a lehetőségért Legtöbb verseny: 2005 – 19db
1950-es évek Juan Manuel Fangio – az évtized versenyzője: 5x-ös világbajnok Alfa Romeo, Ferrari, Mercedes, Maserati Háború előtt is versenyzők dominálnak Mercedes: visszatérés és távozás Szabályváltozások
1960-as évek Reklámok megjelenése Kis Brit magáncsapatok Szivar alakú karosszéria Lotus sikerek (3x-os bajnok) Jim Clark 2x-es világbajnok
1970-es évek Ford-Cosworth dominancia A Ferrari az egyetlen aki kapaszkodik Jochen Rindt poszthumusz világbajnok Jackie Stewart és Emerson Fittipaldi Balesetek > pályák modernizálása Fura ötletek betiltása Turbó motorok megjelenése
1980-as évek 1983 a szívó motor halála, 1000 lóerő BMW csúcs, 1400 lóerő Jim Clark-kupa Renault: 12 000 fordulat / perc Alain Prost 1985-86-88-89 Nelson Piquet 1981-83-87 Williams és McLaren dominancia
1990-es évek Elektronikus segédeszközök engedélyezése 1994 ezek betiltása Biztonság növelése < Roland Ratzenberger, Ayrton Senna Hengerűrtartalom: 3000 cm3 > 650 lóerő Senna, Prost, Mansell, Mika Hakkinen, megjelenik Schumacher
2000-es évek Michael Schumacher és a Ferrari Fernando Alonso az F1 legfiatalabb bajnoka Pontrendszer, gumi, technikai változások évről évre. A gyári támogatású csapatok veszik át az uralmat.
A Formula-1 jövője 5 év nézettségi csökkenés (Schumacher) Kedvezés a kis csapatoknak: Költségcsökkentés, tartalék autó betiltása, többet bírjanak az alkatrészek, kipörgégátló mizéria, gumi paplan, légterelők. Kedvezés a jobb pilótáknak Technikaiból inkább emberi tényező a fontos.