„Közlekedésbiztonságot javító fejlesztések az országos közúthálózaton”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, Győri esettanulmány: Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja Készítette: Sümegi Péter & Szabó.
Egy vonzóbb város: Biharkeresztes
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
8. gyakorlat.
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
ITS Budapesten.
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
KözOP - célzottan közlekedésbiztonságot javító infrastrukturális beavatkozások köszöntő: Schváb Zoltán, NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkár.
Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt.
KÖZOP – célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
A közlekedők információ-feldolgozó tulajdonságainak figyelembevétele az úttervezésben HTE Kongresszus Győr, november 28 Koren Csaba.
szakmérnök hallgatók számára
Mandrik István ügyvivő Munkavédelmi Bizottság munkáltatói oldal
1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú pályaszakaszon? 1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú.
(A balesetmegelőzés fontossága)
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
A fáradtság szerepe a közúti közlekedési balesetekben – az M70 példája
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
Óberling József r. ezredes
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Fővárosi forgalomtechnikai és ITS-fejlesztések (értékeink védelmében) Jenovai Zoltán forgalomtechnikai igazgató BKK Közút Zrt. Csomópont-felülvizsgálat.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Intelligens közúti kereszteződés
Kerékpárutak építésének engedélyezése
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Óberling József r. ezredes
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Intelligens közlekedési rendszerek a forgalombiztonság szolgálatában
Biztonságkutató Mérnöki Iroda
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
A közlekedésbiztonság évtizede A közlekedési balesetekből származó tragédiák 50%-a megelőzhető lenne, ha legalább a következő 5 szabályt betartanánk.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
Személysérüléses közúti közlekedési balesetek alakulása Magyarországon
Közúti balesetek augusztus havi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:1 570 baleset (1 549 baleset) Közúti halálos.
Közúti balesetek I-VII. havi évi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:8 945 baleset (8 722 baleset) Közúti halálos.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A 4. számú főút közlekedésbiztonsági projektje. A 4. számú főúton bekövetkezett balesetek aránya a Jász-Nagykun-Szolnok megyében bekövetkezett személyi.
ELŐVÁROSI ÚTSZAKASZOK KÖZÚTI BIZTONSÁGI AUDITJA, VALAMINT FELÜLVIZSGÁLATA Tóthné Temesi Kinga Közúti biztonsági auditori alapképzés MMK
Gyalogos és kerékpáros közlekedés
Városi közlekedés, forgalomtechnika 6. előadás
Forgalomcsillapítás elvei, sebesség szabályozás eszközei
Megújul városunk egyik főútja, a Mártírok útja
Körforgalmú csomópontok fejlődése, kialakításuk
Különböző csomópont-típusok
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Közúti balesetek I-X. havi alakulásának előzetes adatai
(Zárójelben a I-V. havi megfelelő adatok)
ÜDVÖZLÜNK A VÁLLALKOZÓI FÓRUMON!
(Zárójelben a év megfelelő adatai)
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Innovatív közlekedésbiztonsági eszközök
Előadás másolata:

„Közlekedésbiztonságot javító fejlesztések az országos közúthálózaton” Nagy Zoltán Magyar Közút NZRT

Ahány ház, annyi féle probléma Nem baleset! Indiai pillanatfelvétel egy forgalmi helyzetről

Atlantai csomópont

Út Kínában egy sziklafalban Passzív védelem

Pillanatfelvétel egy magyarországi forgalmi szituációról

Felvétel egy magyarországi főút nem pillanatnyi állapotáról

Minden országnak megvannak a sajátos problémái Nagyon nehéz eldönteni, hogy melyek legyenek a célterületek (minden fontos lenne) Nagyon könnyű eldönteni, hogy melyek legyenek a célterületek (rosszat tulajdonképpen nem tudunk csinálni) Segít az EU-s tagság (finanszírozásban, elvárásban) DE, …. ne értelmezzük félre! KÖRNYEZETVÉDELEM rengeteg fát ki kell vágni ahhoz, hogy annyi papírt teleírjunk, amire azt hisszük, hogy szükségünk van az indokoltság alátámasztására. + az ehhez szükséges emberi erőforrások is környezeti értékeink elherdálása.

Mit tegyünk a biztonság növelése érdekében? A korábbi évek vitái Burkolatállapot – forgalomtechnika – környezet. A közlekedésbiztonság nem egyenlő a közúti jelzések alkalmazásával 22 év után első alkalom a komplexitás Hol történnek balesetek? Miért történnek balesetek? A közúti infrastruktúra szerepe? Góckeresés Mit csinálunk?

Példa a dilemmára „Tökéletes” csomópont, mégis:baleseti sűrűsödés. Forgalomszabályozás rendben. Burkolat, vízelvezetés rendben. Látómezők rendben. Probléma:SEBESSÉG Megoldás: a sebesség csökkentése Filozófia kérdése Traffipax vagy átépítés

Összeállt a program Típus sorszám Beavatkozási típus helyszínek száma 1 Csomópontok átépítése, bővítése 11 helyszínen 2 Jelzőlámpás forgalomirányítás telepítése 19 helyszínen 3 Külterületi buszöblök gyalogos közlekedésének biztonságosabbá tétele 54 helyszínen 4 Burkolat állapotának javítása 5 helyszínen 5.1 Főúti szalagkorlátok minőségi cseréje 195,4 km 5.2 Főúti szalagkorlátok, új építése 59,6 km 6 Kisebb forgalomtechnikai beavatkozás, közvilágítás létesítés 33 helyszínen 7 Belterületi gyalogátkelőhelyek 8 Jelzőlámpák korszerűsítése 712 db

Fejlesztési helyszínek

Baleseti góc-program

Megtévesztő csomópont típus

Figyelmeztetés az elsőbbségadási kötelezettségre

Az útkanyarulat kiemelt jelzése

Korábbi évek eredményei 77 beavatkozás helyszínén 42 helyett 12 halálos, 196 helyett 70 súlyos, és 204 helyett 113 könnyű sérüléses baleset történt.

Buszmegálló program

Az autóbusz menetrendjéhez igazodva, csak időnként és csak a buszmegállóhoz van gyalogosmozgás Indokolt-e védeni a gyalogosokat? Indokolt-e lakott területen kívül a 24 órás sebességkorlátozás? CÉL: az autóbusz-megállóhely környezetében az úttestet keresztező gyalogosforgalom biztonságának fokozása, de csak akkor, amikor van gyalogos

  Koncentrált gyalogos mozgás VJT Buszmegálló (öböl) Automatikus vagy manuális gyalogos bejelentkezés VJT Koncentrált gyalogos mozgás

Változtatható jelzésképű tábla kihelyezése, melynek jelzésképét a gyalogos aktiválja nyomógombbal a gyalogos mozgásának idejére. A gyalogos mozgásokat a buszmegállók megközelítésére koncentrálni kell. A gyalogosok részére tájékoztató táblákat kell kihelyezni. A buszmegállókat követően általános feloldó tábla kihelyezése is szükséges. A telepítendő berendezésnek megfelelő ideig tárolni kell a működés pillanatait, üzemszerű működését.

Szalagkorlát program

Magasabb visszatartási fokozat 250 km-en A balesetek közel egyharmada pályaelhagyásos

Jelzőlámpás program Évente 200 baleset jelzőlámpás csomópontban történik

Jelzőlámpás forgalomirányítású csomópontokban a hagyományos izzós fénypontok LED-es fénypontokra történő cseréje (láthatóság javítás) program-felülvizsgálat (legyen okos) járműérzékelők létesítése a forgalomfüggő üzemmód biztosítására (állok és nem értem) egységes felügyeleti rendszer (gyors beavatkozás)

Gyalogos átkelőhely program

Az elmúlt 5 évben 37 sérült 11 helyszínen a forgalombiztonság növelése középszigetek építése, jelzőlámpák telepítésével, sebességcsökkentő hatású folyópálya szűkítés, gyalogos korlátok telepítés, tartós burkolati jelek létesítése.

A feladat komplex Sok helyszínen, több fajta problémát, sok féle megoldással, de mindenhol a közlekedésbiztonság növelése érdekében fogunk megvalósítani.

Amit várunk Biztonságosabb közlekedési közérzet életminőség javulás. Számszerűsíthető minimum célkitűzés: Évente legyen százzal kevesebb sérült ! Évente mentsünk meg legalább 3 életet ! Eddigi eredményeink alapján, a magam részéről legalább a háromszorosában bízom

Köszönöm a figyelmet