A nevelési-oktatási programmal elérni kívánt fejlesztési célok • A felnövekvő nemzedék egészséges életmódra nevelése, • a szabadidő természetben történő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Gábor Áron „Művészeti Iskola” Szakközépiskola környezeti nevelési tevékenysége
Advertisements

A pedagógusok munkaidő beosztása
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság
Ifjúságvédelem és szabadidő - szervezés pedagógiai vonatkozásai
Professzionális iskolai kutatások
Mire jó a DÖK?.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
PARTNERSÉGBEN AZ OKTATÁSSAL….  40 fő főállású pedagógus  Nagyrábén 19+6 fő  Bihartordán 12+3 fő  Tanulói létszámok 2007/2008 tanév: Nagyrábé iskola:
Iskolánkról.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
„Utca helyett iskola” A Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola bűnmegelőzési modellprogramjáról.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Zrínyi Ilona Általános Iskola
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Lágymányosi Általános Iskola
Készítette: Bártfai Lászlóné
Pedagógiai személyiségmodellek
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
VÁR A VAJDA – 2010/2011 ________________________________________________ Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola 1089 Budapest, Vajda Péter utca.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Zöld gondolatok ÖKO-iskola cím 2002 – – – 2011.
ÖKOISKOLA A HERNÁD ÉS A BÁRSONYOS ÖLELÉSÉBEN Bőcsi Általános és Szakiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
A tanulók iskolai és iskolán kívüli kötött tevékenységei.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
TÁMOP Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása Cél: - Az óvodai és iskolai nevelési és.
„ Ha fölgyújtjuk a gyermekben a veleszületett szikrát, azzal mindig olyan magaslatok felé nyitunk utat, amilyenekről álmodni sem mertünk volna.” Kristine.
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
A NEVELÉS TERÜLETEI.
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
ISMERD MEG HAZÁNKAT! ISKOLA MEGISMERÉSE, BEMUTATÁSA.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
A „NYÍLÓ ABLAKOK” című projekt bemutatása KOVÁCS ÁRPÁDNÉ
A kézművesség történeti áttekintése A hagyomány szerepe előadó: Bangó Aliz.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
TÁMOP / Az Eötvös Károly Megyei Könyvtár és Közművelődési Intézet részvétele a tanórán kívüli nevelési feladatok ellátásában szakkörök.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Nevelési terv Helyi tanterv Szakmai program
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Tehetséggondozás a Kiskossuthban. Tehetséggondozás a tanórákon O Csoportbontás O Differenciálás O Egyénre szabott munka O Játékos, nem formális tanulás.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Tanórán kívüli tevékenységek gazdagítási lehetőségei Varga Attila február 4.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Gyerekszegénység Elleni Nemzeti program Szécsényi Gyerekesély programja Az alternatív vitarendezés lehetőségei és multiplikációja a programban.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
AZ OLVASÓSAROK MŰKÖDÉSÉNEK ELŐNYEI
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
főosztályvezető-helyettes
Iskolai közösségi szolgálat a Borosban
AZ EURÓPAI UNIÓ TÁMOGATÁSÁVAL, KORSZERŰ, AKADÁLYMENTES ÉPÜLET
„Ahol a világ összerakható” / Czippán /
Kulturális örökségvédelem Társadalmi felelősség vállalás
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Előadás másolata:

A nevelési-oktatási programmal elérni kívánt fejlesztési célok • A felnövekvő nemzedék egészséges életmódra nevelése, • a szabadidő természetben történő aktív eltöltésére való motiválás, • hazánk természeti, épített, örökségi, kulturális kincseinek megismertetése.

Elvárások a nevelési-oktatási programmal szemben • nem csak a tanórákra koncentrál, hanem a szabadidős tevékenységeket is tervezi, strukturálja • a fejlesztésben a kötelező elemeken legyen a hangsúly • finanszírozható (szükség szerint alternatívák megjelölése lehetséges) • bármelyik intézmény számára lehetőség legyen a program bevezetése,  kereteket és mintákat adjon • általánosan implementálható: az iskolák lehetőségeik, adottságaik, hagyományaik stb. alapján egyedi arculattal ruházhatják fel • semleges: oktatási, nevelési, pedagógiai, politikai stb. irányzatoktól független; működése/működtetése hosszútávon biztosítható

NOP struktúra-terv kötelező tartalmak tanórai foglalkozások közműveltségi tartalmakat érintő kereszttantervi modulok szabad órakeret terhére tervezett tanóraprojektnap, projekthétegyéb … szabadidős foglalkozások szakkör, sportkör, egyéb foglalkozás (alternatív időkeretek) osztálykirándulásegyéb… választható tartalmak (kötelezően vagy szabadon ) szabadidős foglalkozások szakkör, sportkör, egyéb foglalkozás (alternatív időkeretek, tartalmak ) nyári tábor, hétvégi (családi) programok vetélkedők, események, jeles napok, ünnepek stb. tanórai foglalkozások