A közösségfejlesztés módjai, lehetőségei Készítette: Horváth István Attiláné R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskolája,Kincsesbánya 2010.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
Advertisements

SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Témavezető tanár: Kerekes Noémi Készítette: Somogyi Ildikó
Az iskolai szociálismunka
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Iskolánkról.
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben.
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
A II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar F ő iskola Hallgatói Önkormányzatának bemutatása Beregszász 2012 Készítette: Nagy Tibor.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Általános Iskola Medgyessy Ferenc utca
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
A gyakorlatvezető mentor
A Z OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN A MÉREI FERENC Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet valamint a FOK Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Szolgáltató.
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
Az új finanszírozási rendszer hatása az intézményfinanszírozásra Drahos Péter – Balogh Miklós.
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
SZÜL Ő I ÉRTEKEZLET OKTÓBER 17. GIMNÁZIUMI KÉPZÉS.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Projektzáró rendezvény R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya TÁMOP – – 11/2 – A kincsesbányai Kazinczy Ferenc Tagiskola.
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
Az intézmény alapadatai fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 1051 Budapest, Nádor u.32. működtető: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata,1145.
Gyógypedagógiai Óvoda és Fejlesztő nevelés-oktatás munkaközössége tanév.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Egy érdekes összefogás a nyugati végeken avagy szerszámkészítés Csepregen az iskola szemszögéből.
Szülői értekezlet 5.B
SZMK Értekezlet május 9..
DARUS a gyermekekért.
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
DARUS a gyermekekért.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Előadás másolata:

A közösségfejlesztés módjai, lehetőségei Készítette: Horváth István Attiláné R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskolája,Kincsesbánya 2010

Tanulók létszámának alakulása az R. M. Á. I. Kazinczy Ferenc Tagiskolában Októberi statisztika létszáma: Év közbeni változás: Év végi létszám: 2007/2008. tanév: Bejáró tanulók száma: Bejáró tanulók aránya: 40,9% 41 % 2008/2009. tanév: Bejáró tanulók száma: Bejáró tanulók aránya: 44 % 44,3 % 2009/2010. tanév: Bejáró tanulók száma: Bejáró tanulók aránya: 41,6 % 42, 6 %

A diákközpontú iskola megvalósításának feladatai 1. Egységes szociometriai felmérés készítése Kiemelt kérdések: Kiemelt kérdések: I. Osztálykirándulásra mentek, a busz hátsó ülésén odafelé a fiúk ülnek, visszafelé a lányok. Hatan férnek el. Kikkel ülnél szívesen? I. Osztálykirándulásra mentek, a busz hátsó ülésén odafelé a fiúk ülnek, visszafelé a lányok. Hatan férnek el. Kikkel ülnél szívesen? II. Ha ebben az évben kétnapos osztálykirándulásra mennétek, s egy II. Ha ebben az évben kétnapos osztálykirándulásra mennétek, s egy szobában négyen szállhatnátok meg, kikkel lennél szívesen egy szobában négyen szállhatnátok meg, kikkel lennél szívesen egy hálószobában? hálószobában? III. Születésnapod alkalmából külföldi utat szerveznek neked szüleid a III. Születésnapod alkalmából külföldi utat szerveznek neked szüleid a horvát tengerpartra. 4-6 barátodat is meghívhatod, az ő utazásukat horvát tengerpartra. 4-6 barátodat is meghívhatod, az ő utazásukat is szüleid fizetik, mert nyertetek a lottón. Kiket hívnál meg a tíznapos is szüleid fizetik, mert nyertetek a lottón. Kiket hívnál meg a tíznapos születésnapi nyaralásra? születésnapi nyaralásra?

A mérés eredményei: 2007/2008-as tanév: Peremhelyzetű Bejáró% Peremközeli Bejáró % 1.o. 0 0% 1 0% 2. o % 3 33% 3. o. 3 66% 1 100% 4. o % 2 50% 5. o. 0 0% 2 100% 6.o % 0 0% 7.o % 3 33% 8. o. 2 0% 2 50% Össz.17 fő 82% 14 50% 2008/2009-es tanév: Peremhelyzetű Bejáró% Peremközeli Bejáró % 1.o. 2 0% 1 100% 2. o. 0 0% 0 0% 3. o. 0 0% 3 66% 4. o % 1 0% 5. o % 2 50% 6.o % 2 100% 7.o % 2 50% 8. o % 2 100% Össz.9 fő 77% 13 69%

A diákközpontú iskola megvalósításának feladatai 2. Az osztályfőnöki elemzések, a fejlesztési célok és feladatok megfogalmazása,majd a közösségfejlesztő munka elindítása. 3. A nevelő-oktató munka korszerűsítése: - a kooperatív technikára épülő tanórák számának növelése - drámajátékok, projektfeladatok beépítése az osztályfőnöki órák menetébe 4. A 2008/2009-es tanévtől már 3. évfolyamtól az osztályfőnöki órák számát heti 1 órára növeltük

A diákközpontú iskola megvalósításának feladatai 5. A családlátogatások számának növelése 6. A szülő és pedagógus harmonikus viszonyának megvalósítása. - iskolabusz biztosítása - bérletvásárlás - bérletvásárlás - bejárók számára kedvező időpontok kialakítása - bejárók számára kedvező időpontok kialakítása - Pedagógus Etikai kódex elkészítése, elfogadása - Pedagógus Etikai kódex elkészítése, elfogadása 7. A tantestület pszichológiai továbbképzésének megszervezése

A diákközpontú iskola megvalósításának feladatai 8. Növeltük az osztályprogramok számát - Tananyaghoz kapcsolódó tevékenységek Term. ism., hon-és népism., pályaválasztás - Helytörténeti kirándulások Isztimér, F. csurgó, Iszkaszentgyörgy, Szfvár - Egyéb közösségépítő tevékenységek Őszi túra, papírgyűjtés, Nyugdíjas klubbal közös programok mozi-, színház-, kiállítás-látogatások - Kulturális tevékenységek, ünnepi műsorok, megemlékezések szervezése szervezése minden hagyományos rendezvényünknek van állandó felelőse

A diákközpontú iskola megvalósításának feladatai 8.Növeltük az osztályprogramok számát - Pályázati lehetőségek kiaknázása „Füstmentes osztályok”, „ Almaprogram” rajzpályázat, „Üzenet Afganisztánba” filmpályázat, „ Ciki a cigi” pályázat - Klubdélutánok: a közös játék, tánc élménye - A Diákönkormányzat „Csááásuli” rendezvényei kéthetente - Osztálykirándulások tudatos szervezése: az együttlét öröme - Szabadidő, szünetek lehetőségei: a játék, mint fegyelmező, közösségformáló eszköz - A peremhelyzetű gyermekek feladattal, megbízatással való megkínálása

A diákközpontú iskola megvalósításának feladatai 9.További feladataink a tanulólétszám szinten tartása érdekében - Az óvoda és az iskola jó kapcsolatának további bővítése - Iskolába hívogató rendezvények szervezése - Az iskolai élet bemutatása: nyílt tanítási nap, a kommunikációs lehetőségek aktívabb felhasználása - Összevont szülői értekezlet tartása - A szülők rendszeres tájékoztatása az aktuális eseményekről eseményekről

Tapasztalataink Az elmúlt 3 évben csak 1 tanuló iratkozott át másik intézménybe, elsősorban családi ok miatt A bejáró diákok szülei a fiatalabb gyermeket is iskolánkba íratják be. A gyerekek szívesen vesznek részt a rendezvényeken A volt diákjaink gyakran visszajárnak, szerepet vállalnak a műsorainkon Tanulóink létszáma nem csökkent drasztikus mértékben

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!