„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia 2011. május 10.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A Hallgatói Mentorprogram működése
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Fontosabb fogalmak Képesség :
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Humán TISZK Záró konferencia szeptember 16. Mércénk az ember TÁMOP /1-2F
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Székely István fejlesztési tanácsadó
A kompetencia alapú oktatásról
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Dramatikus technikák alkalmazása a tanári munkában Fodor Gábor 2009.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
„Referenciaintézmény kialakítása a II
„Referenciaintézmény kialakítása a II
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Szakiskolai fejlesztési program
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
MÉCS konferencia március 21. Mezőtúr
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.

Projekttámogatás  TÁMOP /B-09/ azonosító számú projekt ELNYERT PÁLYÁZATI ÖSSZEG: FORINT Humánerőforrás fejlesztés Tanulási-tanítási folyamat megújítása

Megvalósítók  Békésy György Szakközépiskola  Harsányi János Gazdasági Szakközépiskola és Szakiskola  Szász Ferenc Kereskedelmi Szakközépiskola és Szakiskola  Varga István Kereskedelmi, Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Összesen: 2000 tanuló Szakmacsoportok:  közgazdasági  kereskedelem-marketing, üzleti adminisztráció

Projektcélok Informatikai támogatás e-központ Szervezet- fejlesztés Esélyegyenlőség megteremtése Tanítási-tanulási folyamat megújítása Közösségi tevékenységek

Fejlesztési területek TANULÓ tanítás tanulás folyamata mindennapi nevelés gyakorlata közös tevékenységek

Tanítási-tanulási folyamat megújítása Tartalmi változások ismeretátadáskompetenciafejlesztés lexikális tudásalkalmazható tudás elméleti ismeretek gyakorlatban „használható” ismeretek Módszertani megújulás frontális osztálymunka csoport- és páros munka projektmódszer egyéni fejlesztés

DIGITÁLIS TANANYAGTÁR Tananyagcsomagok Gyakorlat központúPrezentációkEllenőrző feladatok Tananyagfejlesztés Szakmacsoportos alapozó gyakorlatok Előrehozott szakképzésKörnyezeti nevelés Továbbképzések IKT eszközök használataKorszerű tanulási technikák Szakmai tudományos ismeretek

Egyéni fejlesztés •szociokulturális háttér, kompetenciaszint Bemeneti tudásszint mérés •tanuló, szülő, pedagógus Eredmények értékelése, visszacsatolás •fejlesztés iránya, módja, tanulási technikák és feladattípusok kiválasztása Egyéni fejlesztési tervek •differenciált foglalkozások, a projekt alapú feladatok és az egyéni foglakozások Egyéni fejlesztés •értékelés, visszacsatolás Ellenőrző mérés

Mindennapi nevelés gyakorlata  tanár-diák kapcsolat  napi konfliktusok kezelése  személyes kompetenciák fejlesztése  helyes viselkedési normák kialakítása Módszertani megújulás művészet- terápia dráma- pedagógia EQ fejlesztés kriminál pedagógia relaxáció és meditáció stressztűrő- képesség növelése mediáció

Környezeti nevelés  környezettudatos gondolkodás  ökoszemlélet  vetélkedő, kirándulás  szelektív hulladékgyűjtés  természeti és épített környezet védelme  „zöld pontok” kialakítása  „zöld percek”

Közös tevékenységek  szabadidő tartalmas eltöltése  közös alkotás élménye  felelősségtudat  csapatmunka  egészségmegőrzés  SIKERÉLMÉNY

Közös tevékenységek  vetélkedők  környezetvédelmi  EU  gazdasági modellezés  sportversenyek  táborok  karrierépítő  önismereti

Köszönjük a figyelmet!