Adatok a romániai 1- és 2%-os kampányokról Határtalan Civil Nap, Budapest, május 11-13.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Néhány gondolat a romániai 1%-os kampányról Határtalan Civil Nap, Budapest május 20. Szenkovics Dezső Agnus Média Alapítvány - Kolozsvár.
Advertisements

Mi a járható út a hatékony civil kampányokhoz? Különös tekintettel az 1%-os kampányokra egy konkrét példán szemléltetve S. Takács Zsuzsanna január.
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Határmenti együttmûködés az EU-ban Mit jelentenek a Régiók? Klaus Klipp Fõtitkár Európai Régiók Gyûlése, Strasbourg.
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Az onkológiai betegek pszicho-szociális szükségleteinek felmérése
Kuti Éva Az adományozás magyarországi helyzete, a nonprofit szervezeteknek nyújtott adományok MTvSz–NIOK Szeminárium szeptember 20.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest Magyarság az információs társadalomban Szövetség a Közös Célokért társulás, Felvidék  Az.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Szja % APEH Sajtótájékoztató dr. Juhász István elnökhelyettes Budapest, szeptember 15.
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
II/3. Működő és a legszegényebbeket elérő szolgáltatások, közösségi akciók Kunbábony, Civil Kollégium Képzési Központ április május
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Népfőiskola a helyi tudás megtöbbszörözésére, a településfejlesztés eszközeként Lakitelek, március 26. Lakitelek, március 26.
Készítette: Soós Kitti. A téma bemutatása Önkéntesség A téma aktualitását az adja, hogy az Európai Unió a 2011-es évet, az aktív polgárságot előmozdító.
A z LHH program aktuális kérdései Kullmann Ádám, LHH Fejlesztési Programiroda Szentendre, május 27.
A Dél-alföldi régió népessége, népesedési folyamatai
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
4. A nyilvánosság – a civil társadalom éltető kerete. Civilség és közhasznúság.
MagNet Magyar Közösségi Bank Magyarország első újbankja „Túlélés és fejlődés a közösség részeként” Dakó Andrea Piac & Profit konferencia.
A romániai regionális versenyképesség alakulásának elemzése az átmenet időszakában VINCZE MÁRIA, KÖLCSEY ANDREA Babes-Bolyai Tudományegyetem Közgazdaság-
A Duna-Körös-Maros-Tisza Eurorégió helye a Kárpát-medencében és gazdasági jellemzői Dr. (habil) Pál Ágnes főiskolai tanár HUNGARY, SZTE JGYTFK Sopron,
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben” IX. Országos Konferencia Budapest, február 23–24. Mit esznek a Szigetlakók, és mit gondolnak.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
MTA Regionális Kutatások Központja A magyar Leader program végrehajtásának fontosabb tanulságai és a nemzetközi együttműködés lehetőségei Dr. Finta István.
CIVILEK és ÖNKORMÁNYZATOK
A Safer Internetplus Program célja és területei eContentplus és Safer Internetplus Nemzeti Információs Nap Budapest, április 18. Simor Gabriella,GKM.
A CivilTech program nyújtotta lehetőségek civil szervezetek számára Tóth István, Bács-Kiskun Megyei CISZOK Kecskemét, NCA képzés.
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
Civil Kezdeményezések Programja
1% Magyarországon Határtalan Civil Nap, Budapest, május 12.
2%-al Tisztább Környezetért Kovács Zoltán Csongor Zöld Erdély Egyesület.
START – Tanácsadó és Továbbképző Iroda TEMESVÁR. Állami támogatási rendszer Munkaügyi, Szociális és Családügyi Minisztérium Nemzeti Ifjúsági Iroda Kultusz.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” NCA-ÖNSZ-08-C-0070 Forrásteremtés Együtt a Munkaerőpiac Fejlesztéséért Alapítvány Május
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A Nemzeti Civil Alapprogram szerepe a civil szektor fejlesztésében
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Közkincs pályázatok tapasztalatai régiónkban Regionális közművelődési konferencia Miskolc,
Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
“ A SÜRGŐSSÉGI HELYZETEK SZOLGÁLTATÓI KÖZPONTJAINAK FELSZERELÉSE A RENDSZER CSELEKVŐKÉPESSÉGÉNEK, VALAMINT EGY MINŐSÉGI ELSŐSEGÉLY ÉS SÜRGŐSSÉGI ORVOSI.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
Nemzetközi civil pályázati lehetőségek
Szórvány és nemzetépítés – Nemzetközi konferencia – Civil szerepek és önépítkezés szórványban Kovács Katalin – Szórvány Alapítvány Temesvár, május.
Gyulafehérvári Caritas V. HARGITA MEGYEI CIVIL KONFERENCIA november 28. péntek „CIVIL KIHÍVÁSOK, ESÉLYEK AZ UNIÓBAN” Caritas - Európai kontextusban.
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
Magánadományozás, a függetlenség kulcsa Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány Jacsó Annamária, programvezető november 28.
A Nemzeti Civil Alapprogram 4 éves működése, a törvénymódosítás indokai, az alapprogram jövőképe CIVIL PARTNERSÉG REGIONÁLIS KONFERENCIA SZOMBATHELY 2007.
A „tudatos vásárló” – avagy „hiszünk-e a felelős vállalati magatartásban?” Készítette: Páthy-Dencső Blanka TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. 1112,
ROMÁNIAI MAGYAR KULTURÁLIS PROJEKTEK (NGOSAK) ÉS PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEIK A PONT CSOPORT STATISZTIKÁI ÉS AZ ERRE CÉLRA KÉSZÍTETT MÉLYINTERJÚK ALAPJÁN.
TOP vas megyei aktualitásai
TOGETHER WITHOUT BORDERS ÎMPREUNĂ FĂRĂ FRONTIERE EGYÜTT HATÁROK NÉLKÜL
Kolozsvár ÜZLETEK KIINDULÓPONTJA ERDÉLY SZÍVE 
Beutazás hatása a buszos turizmusra, tendenciák
Urbánné Malomsoki Mónika
Előadás másolata:

Adatok a romániai 1- és 2%-os kampányokról Határtalan Civil Nap, Budapest, május

 Romániában a civil szervezetek a 2004-es pénzügyi évtől élhetnek ezzel a lehetőséggel.  2005-ben a jövedelemadó 1%-ra, 2006-ban a 2%-ra pályáztak a civilek. Noha, a két arány reálértékben keveset különbözött (ld. Egységes adókulcs), a második évben látványosan nőtt az íly módon begyűjtött támogatás.  A pénzügyminisztérium és a döntéshozók ezügyben egyre inkább hajlanak a civilekkel való konzultálásra.

A 2006-os kampány hatása és megvalósítása  Nem áll rendelkezésünkre egy országos, részletes felmérés a hazai 2%-os kampány különböző vetületeiről.  A kolozsvári Közösségi Kapcsolatok Egyesülete (ARC) és az Agenda Setting cég készített egy felmérést a 2006-os kampányról Kolozsvárott és 5 városban.

Főbb mennyiségi adatok:  a kolozsváriak 34%-a ismeri, további 15%- nak van fogalma arról, hogy létezik egy ilyen adományozási lehetőség.  nagyobb az esély, hogy a felsőbb társadalmi poziciókat betöltő személyek ismerjék az előírást,  a főbb tájékozódási források: a media és az interperszonális kapcsolatok.

 nem létezik kapcsolat az előírás ismerete és a konkrét adományozási cselekedet között. (Ha tudomása van valakinek a lehetőségről, még nem jelenti azt, hogy automatikusan adományozni is fog).  a többváltozós elemzések, melyek figyelembe vették a végzettség, foglalkozás és motiváció tényezőket, azt mutatjţk, hogy főleg az interperszonális rendszerek késztetik az embereket arra, hogy felajánlják jövedelemadójuk 2%-át.  A megkérdezettek többsége a bonyolult procedúra egyszerűsítésének feltételéhez kötötte a 2% felajánlását.

Honnan tájékozódott a 2%-os előírásról?  Televízióból: 17,5%  Ismerősöktől: 8,9%  Írott sajtóból. 5,7%  A munkahelyről: 4,5%  Szórólap, röpcédula: 2,5%  Internet: 0,5%.

Milyen területen tevékenykedik a támogatott szervezet (%-ban)?

Az 1, ill. 2%-os kampányok legfontosabb mutatói  2005-ben kb. 1,22 millió Eurót, 2006-ban már szinte 5,3 milliót irányítottak a civil szervezeteknek (4,33 szorosa az előző évinek).  2005-ben 145 ezer személy élt ezzel a lehetőpséggel; 2006-ban már 568 ezer (3,91-szer több);  2006-ban a legnagyobb összeg Bukarestben folyt be a 2%-ból: kb. 919 ezer Euró. Utána következik Kolozs megye 367, Maros 267, Iasi 220 és Temes valamint Bihar megye 196, illetve 191 ezer Euróval.  6 megyében a kereső személyek több mint 20%-a élt ezzel a jogával (fehér, Kolozs, Hargita, Hunyad, Maros és Szilágy). 24 megyében az adófizetők 10 és 20% közötti része élt a lehetőséggel.

2% és a történelmi régiók Adományozók száma 2005-ben (1%)

2% és a történelmi régiók Adományozók száma 2006-ban (2%)

2% és a történelmi régiók Adományozók ban

2% és a történelmi régiók Adományozott összeg 2005-ben (1%)

2% és a történelmi régiók Adományozott összeg 2006-ban (2%)

2% és a történelmi régiók Adományozott összegek összevetve

Milyen területen tevékenykedik a támogatott szervezet?  Szociális (szolgáltatások): 28%  Egészségügy: 26%  Vallás: 13%  Ifjúsági: 8%  Oktatás, kutatás: 5%  Kultúra, művészet, szabadidő: 4%  Szakmai és üzleti egyesületek: 3%  Gazdasági és szociális fejlődés, valamint környezetvédelem: 2-2%  Nemzetközi együttműködés: 1%  Kisebbségi jogok: 0,5%.