Honvédelmi nevelési program

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Advertisements

Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1800 diák, két tagintézményben folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok.
Tanévnyitó értekezlet
A Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola, mint Ökoiskola
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
Munka a zűrös helyzetű fiatalokkal Deák Ferenc Kollégium, március 26.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Cserháti Sándor Műszaki Szakképző Iskola és Kollégium Nagykanizsa
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
Miért fontos a fiatal korosztályok pénzügyi jártasságának fejlesztése? Simor András a Magyar Nemzeti Bank elnöke október 6.
Gönczy Pál Általános Iskola
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
Beiskolázási tájékoztató december
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
MH Hadkiegészítő és Központi Nyilvántartó Parancsnokság
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
Bemutatkozás: Szakosztályunk január 22-én alakult meg a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Sportegyesületének keretein belül. Célja olyan magas színvonalú.
Informatikai szakképzés Gépipari, Informatikai Műszaki Szakközépiskola és Kollégium Kovács Péter
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Katonai Testnevelés helyzete a Központi Kiképző Bázison
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
PEDAGÓGIAI PROGRAM A KATONAI EMLÉKPARKBAN
Iskolai tapasztalatok és további lehetőségek
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
Határtalanul II. MédiaMánia határon innen és túl BGA-12-HA /13 Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium Karcag.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Juhász László százados
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Határtalanul!.
Beszámoló ELFT Békés Megyei Csoport 2007–2011. Beszámoló 2007–2011 Taglétszám Jelenleg 14 tag  Létszám lassan csökken  Nőni fog a nyugdíjasok száma.
A BEISKOLÁZÁS FOLYAMATA A MISKOLCI EGYETEMEN
vitéz Szurmay Sándor Budapest Helyőrség Dandár
NYITOTT KAPUK NAPJA FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ RÉVAI MIKLÓS GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM november.
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakközépiskolája Pályaválasztási tájékoztató.
1075 BUDAPEST, WESSELÉNYI U. 38. Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Szakközépiskolája REFERENCI A INTÉZMÉNY.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakközépiskolája
Felvételi a középfokú iskolákba
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Tájékoztató A SZAKKÉPZÉSI ÖSZTÖNDÍJRÓL
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
Debreceni Szakképzési Centrum Brassai Sámuel Műszaki Szakgimnáziuma
Szülői választmány 2018.szept. 25.
Előadás másolata:

Honvédelmi nevelési program „Ducis in consilio posita est virtus militum” Honvédelmi nevelési program Gábor Dénes Elektronikai Műszaki Szakközépiskola és Kollégium Debrecen

BEMUTATKOZÁS 2011- intézményvezető 2008-2011 kollégiumvezető 2009-2011 minőségirányítási csoport vezetője 2001-2008 kollégiumi nevelőtanár, DÖK patronáló tanár, történelemtanár, szabadidő szervező 2007. Budapesti Corvinus Egyetem közokt.vez. 2002. Debreceni Egyetem műv.menedzser 2011. Debrecen Egyetem történelem-hadtört.

Debrecen és a honvédelem kapcsolata 39. császári és királyi gyalogezred Simonyi Óbester Debreceni 3. honvéd gyalogezred 1849. augusztus 2-i csata Debreceni tankcsata MH 5. Bocskai István Lövészdandár

Temetők

Honvédelmi nevelés és oktatás kiszélesedése Debrecenben 2009. együttműködési megállapodás megkötése a város és a MH 5. BILDD között. 7-8. osztály honvédelmi szakkör Középiskolák katonai alapismeretek tantárgy oktatása

ISKOLA 1990-ben alapították. Elektrotechnika-elektronika szakmacsoport. Intézmény épülete közvetlenül az MH 5. Bocskai István Lövészdandár debreceni helyőrsége mellett található. Korábban Elektronikai Tiszthelyettes képző Szakközépiskola.

Honvédelmi nevelés a Gábor Dénes EMSZK-ban 2001-2008 rendhagyó történelemórák HM HIM, valamint a dandár nyílt napjain való részvétel, tanulmányi versenyek. 2009. honvédelmi fakultáció kezdete. Közös programok a dandárral. 2010. katonai alapismeretek tantárgy oktatásának bevezetése a 9. és 11. évfolyamon. Közreműködés a katonai alapismeretek tantárgy kerettantervének központi akkreditációjában. 2012. első érettségizők a katonai alapismeretek tantárgyból. 2012/2013-as tanévben a tárgy kötelező oktatása és katonai nevelési program bevezetése a 9. évfolyamon és a kollégiumban a HM és Debrecen Megyei Jogú Város együttműködési megállapodás alapján.

Közös programok I. Katonai sportnap 2009 Fakultáció 2009

Katonai közelharc bemutató Közös programok II. felkészülés Katonai közelharc bemutató

Katonai hagyományőrzés Közös programok III. Katonai hagyományőrzés hadisÍrgondozás

Közös programok IV. Doni emléktúra 2012.

Tantárgyi keretek A tantárgy bevezetésekor 2010-ben: 9-12. évfolyam: heti 1-1-2-2 óra 11-12. évfolyam: heti 2-4 óra A 2012/2013-as tanévtől: 9-12. évfolyam: heti 2-2-2-2 óra 9.évfolyam kollégistáinak katonai napirend Oktatók: MH 5. Bocskai István Lövészdandár Nevelési és Iskolai Oktatást segítő részlegének tisztjei.

Tantárgy bevezetésének tapasztalatai Az álmainkért és céljainkért meg kell küzdeni. Intézményvezetéssel (Minek ez?) Nevelőtestülettel (Mi ez?) Fenntartóval (Mennyibe fog ez kerülni?) Szűkös személyi és tárgyi erőforrásokkal. (Hogyan fogjuk ezt megcsinálni?) Kompromisszumos megoldás. Tévhitek eloszlatása.

Általános tapasztalatok és lehetőségek Magyar Honvédség népszerűsége kiemelkedő a tantárgyat tanulók és a fiatal korosztály tagjai között. A tanulók megismerhetik és megkedvelhetik a katonai pályát, önkéntes tartalékosi rendszert. Tudatosan fejleszthető a nevelőmunka többi területe: értelmi, érzelmi, erkölcsi, esztétikai, testi és honvédelmi nevelés. A tanulók fizikai-pszichikai edzettsége stressz tűrő képessége, egészségügyi állapota, fegyelme, szervezhetősége, a kultúrák iránti érdeklődése, intelligenciája meghaladhatja a polgári életben érettségizett korosztály átlagát.

Tapasztalatok Nem csodaszer hanem, lehetőség a munkára továbbfejlődésre és arra, hogy jobbá tegyük a diákjainkat. Katonai oktatók hiteles személyek és példaképek lehetnek. Tényleg működik, de sok szorgalom és munka mindenki részéről. Nemcsak a tantárgyat és oktatóit, hanem az egész honvédelmi nevelési programot szervesen kell az intézménybe integrálni. Csapatmunka. Kellenek a lelkes és „őrült” pedagógusok, akik a hátukon viszik a programot.

Miért csináljuk és miért ne csináljuk! Amiért érdemes: jobbá akarjuk tenni a diákjainkat hazaszeretetre és fegyelemre való nevelés honvédelem közös ügy (szellemi és fizikai értelemben) Amiért nem érdemes és nem szabad: beiskolázási problémák megoldása, öncélú PR tevékenység, mindenki ezt csinálja, csináljuk Mi is. Nem erőszakkal, hanem hittel és szeretettel!

KATONASULI PORGRAM ÁLTAL KÖZVETÍTETT ÉRTÉKEK összegzés KATONASULI PORGRAM ÁLTAL KÖZVETÍTETT ÉRTÉKEK

PÉLDAKÉP

Önmagunk legyőzése

ÖNVÉDELEM, SPORT

Bajtársiasság

Fegyelem

Hagyományőrzés

Család elismerése

Hadisírgondoás

Hazaszeret

Katonai pálya

Köszönöm a figyelmet!