A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája 2010. november 24-25. Százhalombatta.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
Advertisements

A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes.
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.
Aktuális pályázati lehetőségek
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Vác turisztikai attrakciók összefogása a TDM szervezet keretében
TISZATÉR LEADER EGYESÜLET célterületei és eljárásrend 2011.
TERÜLETI SZEMPONTBÓL VERSENYKÉPES ÉS KIEGYENLÍTETT MAGYARORSZÁGÉRT Dr. Kolber István regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős miniszter.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
Az Új Széchenyi Terv Közép-magyarországi regionális környezetvédelmi konferencia Budapest, november 11. Dr. Nikodémus Antal főosztályvezető Nemzetgazdasági.
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
DAOP turisztikai pályázatok Előadó: Fekete Klára DARFÜ Dél-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft július 29.
2011 – Sarkadi Eszter Harkányi Turisztikai Egyesület.
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
Helyi Vidékfejlesztési Stratégia Felülvizsgálata 2011.
Uniós támogatású pályázati lehetőségek vállalkozásoknak.
„Hogyan tegyük városunkat vonzóvá testvérvárosaink számára” Nemzetközi Turisztikai Konferencia Kaposvár, május 22.
Ajkai Kistérség turisztikai helyzete
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
TDM Szakmai Nap november 21.
Balogh Károly elnök Mór, november 10.. Turizmus Desztináció Menedzsment Professzionalizmus Partnerség Kooperáció Konszenzuskeresés Kontroll Innováció.
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
1 Előzmények Látványos fejlődések, de hiányzott egy átfogó stratégia Cél: Korunk kihívásainak megfelelő hosszú távú iránymutatás Illeszkedés a fölé- és.
Dr. Juhász László PhD Docens1 Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 tavasz) 9.40 – V. előadó.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése
Egészségturizmus fogalma
Önkormányzatok turisztikai feladatai
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
GKRTE Közgyűlés, április 20.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Kis- és középvállalkozások versenyképességének támogatása,klaszter együttműködéseken keresztül Bihor-, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékben.
Elérhetőségek: 7621 Pécs, Mária u. 3 06/ pannontermal.hu Dél-Dunántúli Gyógy-és Termálfürdők Egyesülete.
Balaton régió turizmusában
Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
turizmusért felelős helyettes államtitkár
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
Az idegenforgalom lehetőségei a határmenti régióban Dobis Ildikó, Győr,
Vonzástényezők vizsgálata két fürdőváros példáján
vidékfejlesztési szakmai igazgató Bükk-Térségi LEADER Egyesület
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
Gergely László Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
Az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia gyakorlati alkalmazása Mosonmagyaróvár példáján bemutatva Printz-Markó Erzsébet NYME-AK, Turizmus Intézet,
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
Az új pályázati ciklus turizmust érintő támogatási lehetőségei
A turizmus fejlesztési irányai Magyarországon Zalaegerszeg, május 21. Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó.
A Tourism4C project bemutatása Nagy András Ügyvezető igazgató ZMVA Kick-off találkozó Zalaegerszeg, május
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
MAGYAR-ROMÁN EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉGEK A FALUSI TURIZMUSBAN Prof.Dr. Hanusz Árpád egyetemi tanár
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Az ökoturizmus szerepe és lehetőségei Dél- Dunántúl turizmusában Hegyi Zsuzsanna Magyar Turizmus ZRT Dél-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság Pécs,
Master of Art Spa Management
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
A határtérség.
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Előadás másolata:

A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta

2 Turizmusfejlesztés irányai • Új Széchenyi Terv 7 program: 1.Gyógyító Magyarország - Egészségipar 2.Megújuló Magyarország - Zöld gazdaságfejlesztés 3.Vállalkozásfejlesztés 4.Tudomány, innováció, növekedés 5.Otthonteremtés és lakásprogram 6.Foglalkoztatás 7.Közlekedés - tranzitgazdaság

3 Új megközelítés: a turizmus fejlesztése nem önállóan, hanem a kapcsolódó iparágakkal együtt történik Fő irányok: egészségiparra épülő turizmus, termál-egészségipar

4 Célkitűzések • Magyarország 10 év múlva Európa első számú termál- és gyógyvízre épülő egészségturisztikai desztinációja, illetve egészségipari országa legyen. • A programban érintett iparágak összekapcsolása nemzeti iparrá. • Elmaradott térségek felzárkóztatása. • A geotermikus energia komplex hasznosítása. • Természeti adottságok védelme, a minőség garantálása. • Az ország versenyképességének tartós növelése.

5 Termál egészségiparhoz kapcsolódó területek • Geotermikus energia hasznosítása • Növényházi kertészet • Termál-, gyógy-, és ásványvizek komplex hasznosítása – Szépségipar, kozmetikumok – Ásványvíztermelés • Egészségipari innováció – Gyógyszeripar – Biotechnológia, nanotechnológia – Orvosi műszergyártás – Balneológia • Horizontális aspektusok – Egészségipari klaszterek – Egészségiparhoz kapcsolódó oktatás – Specializált építőipar

6 Turizmus • Egészségturizmus – Természetes gyógytényezőkön alapuló fejlesztések – Orvosi szolgáltatásokon alapuló egészségturizmus • Egészségturizmushoz kapcsolódó egyéb turisztikai kínálatfejlesztés – Termékek: kulturális-, vallási-, vízi-, lovas-, kerékpáros-, ökoturizmus – Fogadóképesség javítása: vendéglátás, szálláshelyek minőségének javítása, konferencia központ • Turisztikai intézményrendszer fejlesztése: TDM

7 Az Új Szécheniy Terv véglegesítése – A turizmus-egészségipari konzultáció július 16-án a Parlamentben több mint 300 résztvevővel – A vitairat közzététele július 28-án, közel 100 észrevétel érkezett be – Egészségipari konzultáció a Gellért Szállóban szeptember 24-én mintegy 100 meghívott részvételével – Ősz végéig elkészül a részletes program tervezete – a Kormány decemberben tárgyalja az új Széchenyi tervet – január 15-én jelennek meg az első pályázatok

8 Fesztiválok kapcsolódása az Új Széchenyi Tervhez Turizmus és termál egészségiparhoz kapcsolódóan: • Kiegészítő termék, alkalmas a szezon meghosszabbítására, a tartózkodási idő növelésére – önálló motiváció – kiegészítő program – garantált programok (hiánya) • Fürdővárosi arculat kialakítása – Nyugodt környezet – Megfelelő szolgáltatások rendelkezésre állnak – Szabadidő eltöltési lehetőségek a célcsoport igényeinek megfelelően (kulturális programok)

9 A fesztiválok turisztikai jelentősége • Mit takar a turisztikai jelentőség? – Motiváció, hatókör – Vendégéjszakaszám – Bevétel a turisztikai szolgáltatóknál, költés – Szezonhosszabbítás (rendezvények időpontjának összehangolása) – Szemléletformálásban betöltött szerep (fiatalok/ifjúsági fesztiválok), milyen értékeket közvetít

10 A fesztiválok turisztikai jelentősége • Milyen elvárásai vannak egy turistának egy fesztivállal kapcsolatosan? Ezeket az elvárásokat hogyan teljesítik? – Időben rendelkezésre álló információk, marketing...Milyen nyelven? – honlap, kiadvány, rendezvénynaptár, költségvetésének x %-a – Egyedi, vonzó a program? - visszatérő vendégkör, más rendezvényre ellátogat-e – Vonzó a helyszín? – hogyan használják ki a helyszín adottságait, ez milyen kapcsolatban van a rendezvény tematikájával – Komfortérzet – megközelíthetőség, irányító táblák, a helyszínen igénybevehető szolgáltatások komplexitása, higiénés körülmények – „Ünnepi” hangulat – helyszínnel, helyben élőkkel való kapcsolat – Ár-érték arány

11 A fesztiválok turisztikai jelentősége • Hogyan ösztönözhetők a fesztiválok e szempontok minél hangsúlyosabb figyelembevételére? – Pályázatok • NKA közös pályázat – új megközelítés • TDM – új szemléletmód (együttműködés, desztinációhoz kapcsolódó rendezvények) – Elismerések • Díjak pl. Zöld Fesztivál • Minősítési rendszer – ebben a turisztikai szempontok milyen súllyal jelennek meg

12 Fesztiválok turisztikai jelentősége • Hogyan teljesülnek ezek a szempontok? – Milyen kutatási módszerrel, milyen mintán, milyen kutatóval? – egységes keretek 1.Minősítési szempontok - minősítők 2.Pályázati program monitoring (NKA) 3.Hatástanulmányok

13 Kulturális turizmus fejlesztési stratégia További elképzelések kiindulópontja – Kulturális turizmust érintő jogszabályok áttekintése (szervezés, lebonyolítás, árusítás /hungarikumok/ ajándéktárgyak) – Átfogó finanszírozási rendszer (tervezhetőség) – Kulturális csekkrendszer újradefiniálása – Pályázati rendszer szemléletmódjának újragondolása (komplex szemléletmód – TDM) – Rendezvények infrastruktúrájának biztosítása – Jegyértékesítési rendszer – elérhető programok – Együttműködések kialakítása (attakciógazda+szervező, szervező+szervező)

14 Partnerség • Turisztikai irányítással (tervezés, stratégia készítés) • Turisztikai szolgáltatókkal, önkormányzatokkal / TDM szervezetekkel

15 Köszönöm a figyelmet!