Professzionális iskolai kutatások

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Advertisements

Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
Mire jó a DÖK?.
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
Készítette: Galán Anita Debreceni Egyetem Szociálpolitika MA, I. évf.
Házi dolgozat Csibésztábor, Csibésztanya – feketén - fehéren
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV Iskolaválasztási tanácsadás STEVANYIK LÁSZLÓ.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Public relations/ learning community relations tevékenység az iskolai könyvtárban.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Kompetensek lettünk? június 27..
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
New View Beszámoló a tanulókkal történt interjúról.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
Pedagógus értékelési rendszer
Internet a családban Székely Levente –
Telefon:72/
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
SZMK Értekezlet május 9..
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Általános iskola eredménye, értékelése
Tantestületi elemzés, szülői kérdőív
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
[Év beszúrása]. évi iskolaév Intézmény Tanár Osztály
Előadás másolata:

Professzionális iskolai kutatások Tükörterem Egyesület

Iskolával, iskolai minőségbiztosítással kapcsolatos kutatásaink Tanulói véleményvizsgálat Tanulói szabadidő-, életmód-, attitűdvizsgálat Szülői elégedettségvizsgálat Oktatói elégedettség-, preferenciakutatás (klímateszt)

Tanulói véleményvizsgálat témái Az oktatás színvonala Iskolai légkör, osztály légkör Tanulással kapcsolatos motivációk, attitűdök Továbbtanulás (ismeretek, motivációk) Iskolai szolgáltatások megítélése (büfé, könyvtár, táborok, szakkörök, stb.) Diákönkormányzat értékelése Intézkedések, tervek várható fogadtatása

Tanulói szabadidő-, életmód-, attitűdvizsgálat Tanulási szokások Iskolán kívüli tanulmányok Szabadidős elfoglaltságok Érdeklődési kör feltérképezése Életmód, értékek, devianciák Időmérleg, leterheltség vizsgálat Családi helyzet, családi kapcsolatok Mentálhigiéné

Szülői elégedettségvizsgálat Oktatás színvonala Iskolaválasztási motivációk Információáramlás csatornáinak megismerése (fogadóórák, szülői értekezletek, internet, stb.) Iskolai szolgáltatások (étkeztetés, szakkörök, táborok, stb.)

Oktatói elégedettség-, preferenciakutatás (klímateszt) Iskola vezetésének megítélése Szakmai-, pedagógiai program megítélése Tantestületi légkör feltárása Diákokhoz, szülőkhöz való viszony Oktatási nehézségek feltérképezése Munkával kapcsolatos attitűdök megismerése

Kutatások szerepe a döntéshozatalban Szülők informálása Kamaszkori problémák Továbbtanulás Beilleszkedési zavarok Iskolaválasztási verseny A probléma megismerése (kutatás) Professzionális döntéshozatal Tanácsadás

Az igények kielégítése Termékek és jellemzőik felsorolása, valamint annak részletezése, hogy ezek miként elégítenek ki vagy oldanak meg egy adott igényt vagy problémát. Ehhez a szakaszhoz több diára is szükség lehet. 5. Konzultáció 4. Kérdőívfejlesztés 3. Adatrögzítés, elemzés 2. Tanulmány készítés 1. Prezentáció

Erősségeink Tapasztalat Saját kérdések Minőség Rugalmasság Elhivatottság Szakmaiság Rugalmasság Saját kérdések nyújtása Egyedi Tapasztalat Kutatói Statisztikusi Oktatói

Legfontosabb előnyök Minőségbiztosítás alapozás Tervezhetőség Statisztikai háttér Egyedi igények kielégítése Kedvező ár

Lépjen kapcsolatba velünk! E-mail: tukorterem@tukorterem.hu Tükörterem Egyesület 2012