Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Advertisements

MEGÉRKEZETT A LEGNAGYOBB VIDEÓHIRDETÉSI FELÜLET A MAMMUTMAILRE! ÚJ HIRDETÉSI FORMA ÚJ.
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
SPORT & REKLÁMPIAC Simon Krisztián, Marketing&Media vezető szerkesztő.
Jelentés a fizetési mérleg alakulásáról
„Létrehozzuk a magyar vállalkozások bankját.” Gyurcsány Ferenc, január 30.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Fenntartható energiagazdálkodással az éghajlatváltozással szemben: retorika vagy realitás? Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Környezetgazdaságtan.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Instore Média a döntés előtti pillanatban
Mihálovits András Vezető szerkesztő
Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Makrogazdasági és részvénypiaci kilátások
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
Az MNB hitelezési felmérésének aktuális eredményei
Sajtótájékoztató Társasági adó, SZJA és EVA bevallások tapasztalatai
Sajtótájékoztató Társasági adó, SZJA és EVA bevallások tapasztalatai
Kormányszóvivői tájékoztató. A gáz árának változása januárban GKM- PM tájékoztató december 14.
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
Sajtótájékoztató Társasági adó, SZJA és EVA bevallások tapasztalatai Előadó: dr. Horváth Szabolcs, igazgató Győr, szeptember 19.
A tételek eljuttatása az iskolákba
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
A reklámköltések alakulása Magyarországon Forrás: Mediagnózis Milliárd Forintban.
ATL - mit hirdessünk és hol?
Borbély-Pecze Tibor Bors Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH A jelenlegi magyar munkaerő- piaci helyzet Borbély-Pecze Tibor Bors, Ph.D. Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH.
SZJA SZJA statisztika 2006  Összes SZJA bevalláskészítő 4,4 millió fő –4,2 millió összevonható jövedelmekről –Átlagos munkabérek +7,2% 2005-höz.
Az MNB hitelezési felmérésének aktuális eredményei IV. negyedév*
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
A közösségi média térhódítása a vállalati kultúrában
szakmérnök hallgatók számára
Napilapok Magyarországon 2014-ben  Kitekintés  Értékek  Olvasók  Reklámpiac  Új üzleti modell.
A globalizáció hatása a nemzeti számlarendszerre KSH, szeptember 22.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
A gazdaság és szakképzés összefüggése. 1. Kialakult hosszabb távra a termelési és termékszerkezet Húzóágazat a feldolgozóipar Húzóágazat a feldolgozóipar.
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
turizmusért felelős helyettes államtitkár
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
Az NHP második szakaszának eredményei és kilátásai
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
1 „ Beszéljünk végre világosan az energetikáról” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Energetika Október 2.
KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, szeptember 29.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
A digitális reklám eszközei 1.
A MAGYAR ÉTKEZÉSI TOJÁS TERMELÉS HELYZETE
Dr. Stummer Ildikó Budapest, szeptember 29.
NAGY SZEKTOROK 2011 Magyar Média 2012 konferencia Mihálszki Zsuzsa.
FMCG média trendek FMCG MÉDIA TRENDEK. FMCG média trendek Miről is szól mindez? FOGYASZTÁS.
Szalókyné Tóth Judit ügyvezető igazgató február 13.
A legnagyobb köztéri médiaköltők (2009
MINDEN SZEGMENSBEN NÖVEKEDETT A MAGYARORSZÁGI OOH REKLÁMPIAC A 2016
2017. Június Élelmiszer kosár Júniusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Augusztus Élelmiszer kosár Augusztusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Október Élelmiszer kosár Októberben a legolcsóbb: Ft.
2018. április Élelmiszer kosár Áprilisban a legolcsóbb: Ft.
Hogyan előzz be kisvállalkozóként
2018. május Élelmiszer kosár Májusban a legolcsóbb: Ft.
Előadás másolata:

Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence

TNS media intelligence a világ 25 országában figyeli a reklámokat és a médiát. Szolgáltatásai között megtalálható a reklámköltés-mérés, a kreatívfigyelés, a sajtófigyelés és a sportszponzoráció-mérés. Magyarországon az összes médiatípusra kiterjedő reklámfigyeléssel és reklámköltés-méréssel foglalkozik. A televízió, a rádió és a sajtó hirdetéseket saját maga monitorozza, az outdoor, indoor, mozi és internet hirdetéseket a forgalmazó cégek havi bevallásai alapján rögzíti, hirdető, márka és piaci szegmens szerint. A reklámok árazása azok mérete, színe, elhelyezkedése és egyéb fizikai paramétere szerint, a médiumoktól kapott listaárak alapján történik. A TNS media intelligence listaáras reklámköltés adatai nem veszik figyelembe:  a nézettségi adatokat  a mennyiségi és a médiumoknál kialkudott egyéni kedvezményeket  a bartereket (azokat is listaáron árazza)

Reklámpiac egésze:  százalék körüli visszaesés sem kizárt (tényleges költésekben)  2008-as költésszint leghamarabb 2011-ben állhat vissza  Marketing büdzsék átcsoportosítása ATL-ből BTL-be Piaci szegmensenként:  Autós, építőipari, munkaerőpiaci szegmens egyértelmű visszaesés  Bankok szinten tartás  FMCG és Gyógyszerek további növekedés Médiatípusonként:  Nyomtatott sajtó, azon belül a napi- és hetilapok szenvednek majd a legjobban  Országos tévék: szinten tartás vagy enyhe csökkenés  Rádió: szinten tartást vs. csökkenés  Köztér, internet: egyértelmű nyertes vs. csökkenés Hogy látták a jövőt a kutatók 2008/2009 fordulóján?

2009.I.félév: 7,4%-os visszaesés a reklámpiacon Listaáras reklámköltések százalékos változása 2009/2008 I.félév Mit mutatnak a 2009-es adatok Top 10 piaci szektorMédiatípus

FMCG reklámköltés átlagon felül esett, a trade kissé emelkedett Listaáras reklámköltések százalékos változása 2009/2008 I.félév Mit mutatnak a 2009-es adatok ÖsszesenHónapról hónapra

FMCG reklámköltés: a 2005-ös szint alatt Listaáras reklámköltések alakulása I.félév Mit mutatnak a 2009-es adatok Szektoronként Kategóriánként +23% +8% -18% -5% +11% -31% -1% -12% -25% -19% +23%

FMCG reklámköltés: televíziós túlsúly Listaáras reklámköltések alakulása I.félév Mit mutatnak a 2009-es adatok Hirdetőnként Médiatípusonként 1.UNILEVER -23% (8,9 Mrd) 2.HENKEL -2% (5,8 Mrd) 3.PROCTER & GAMBLE -21% (5,5 Mrd) 4.L’OREAL +2% (5 Mrd) 5.DANONE -10% (4,5 Mrd) 6.BEIERSDORF+11% (3,7 Mrd) 7.COCA-COLA +2% (3,6 Mrd) 8.NESTLÉ+22% (3,5 Mrd) 9.RECKITT BENCKISER -3% (3 Mrd) 10.MARS +4% (2,9 Mrd) -1,3 Mrd -830 millió -840 millió -240 millió -5,1 Mrd

Szuper- és hipermarketek költése 39%-kal nőtt Listaáras reklámköltések alakulása 2009/2008 I.félév Mit mutatnak a 2009-es adatok Üzlettípusok szerint 1.ALDI +38% (2,3 Mrd) 2.SPAR +71% (2,1 Mrd) 3.LIDL +52% (1,9 Mrd) 4.PENNY MARKET -5% (1,2 Mrd) 5.AUCHAN -4% (1,2 Mrd) 6.TESCO +69% (1 Mrd) 7.CBA -8% (900 Millió) 8.MEDIA MARKT -20% (867 Millió) 9.CORA +271% (775 Millió) 10.REÁL +22% (761 Millió) Top 10 kereskedelmi hirdető +33% +46% -47% -63% -38%

Szuper- és hipermarketek: új médiahangsúlyok Listaáras reklámköltések médiatípus szerinti megoszlása Mit mutatnak a 2009-es adatok 2008.I.félév - 9,5 Mrd Ft 2009.I.félév - 13 Mrd Ft +2% -15% +4% +76% -2% +62%

Gazdaság:  GDP 2009: globális -1,3 (IMF), hazai -6,7% (MNB) 2010: globális +2,5 (IMF), hazai -0,9% (MNB) Lakosság:  Hazai lakossági reáljövedelem 2009: -4,3%, 2010: -1,3% (MNB)  Hazai háztartások fogyasztási kiadásai 2009: -8,3%, 2010: -2,7% (MNB) Reklámpiac:  Reklámpiac 2009: globális -5,5%, K-Eu -16,2%, Ny-Eu -11,1% (GroupM) 2010: globális -1,4%, K-Eu +2,7%, Ny-Eu -3,5% (GroupM)  2008-as költésszint 2014-ben állhat vissza (origo - optimista forgatókönyv)  A jövő nagyban függ a reklámpiac korábbi húzószegmenseinek (bank, autó) gazdasági teljesítményétől Hogy látják a jövőt a kutatók 2009 derekán?

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!