TOYOTA HIBRIDEK – a fenntartható mobilitás alternatívái

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Új utak a földtudományban március 17. • • Január 20. Nyersanyag- és energiakincs – a fenntartható fejlődés felé • Március 17. Természeti veszélyforrások.
Advertisements

Mi a CO2 lábnyom? Az CO2 lábnyom az ökológiai lábnyom részeként egy személy, szervezet, termék vagy rendezvény üvegházhatású gáz kibocsátását jelenti.
A területegységek átalakítása
Nemszőtt textíliák felhasználási lehetőségei
1. Hány darab vészfék kar van elhelyezve a járműben?
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
Depóniagáz, mint üzemanyag
A laskagomba termesztés és a biogáz hasznosítás komplex, egymásra épülő termelő és biohulladék hasznosító rendszerének bemutatása Hotel.
Energia – történelem - társadalom
Energia és környezet © Gács Iván (BME) 1 Környezetvédelem (Energia és levegőkörnyezet) Az energiafelhasználás hatása a levegőkörnyezetre és.
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
A Kerékpáros Közlekedés Előnyei. Magyar Kerékpárosklub Adatok Európából  Naponta 100 millió kerékpáros utazás  Több mint 300 millió kerékpár  Városokban.
Hybrid autók A projektünk témája az autók és a környezetvédelem, közelebbről a hibrid autók.
 Hibrid rendszernek azt a megoldást nevezzük, melynek során a meghajtáshoz szükséges energiát két vagy több, különböző elven működő erőforrásból nyerik.
Fenntartható energiagazdálkodással az éghajlatváltozással szemben: retorika vagy realitás? Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Környezetgazdaságtan.
Szállítmányozás Készítette: K E K L.
A környezeti elemek I. A légkör
Az ipari parkok fejlődése Magyarországon a Győri Ipari Park kialakulásának tükrében március 12. Győri Ipari Park Minőségi.
TÉNYEK, TÉVHITEK A KOMPAKT FÉNYCSÖVEKRŐL SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Nagy János MEE VTT Bittera Miklós OSRAM kft.
Szakdolgozat A közúti közlekedés környezetterhelése Debrecenben
Halmazállapotok Részecskék közti kölcsönhatások
Dr. Domokos Endre Tiszta levegő –Mozdulj érte! XII. Európai Mobilitási Hét előkészítő Veszprém, április
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
Tízezren innen és túl A magyar tőzsde és a világ pénzügyi piacai 2003 őszén Jaksity György elnök Budapesti Értéktőzsde Rt.
© ABB Group July 11, 2014 | Slide 1 Az ABB Magyarországon 2012.
Energiaellátás: Tárolás
Dr. Gerse Károly MVM Zrt. vezérigazgató-helyettes április 18. Európai energiapolitika - magyar lehetőségek a villamosenergia-iparban Kihívások Lehetőségek.
Kormányszóvivői tájékoztató. A gáz árának változása januárban GKM- PM tájékoztató december 14.
Villamos és hibrid kishaszonjárművek hajtás problémái
A légkör - A jelenlegi légkör kialakulása - A légkör összetétele
Levegőtisztaság-védelem 1. előadás
A közlekedés és levegőszennyezés; A szmog
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
1 Megújuló villamosenergia arányát tekintve: Új befektetések a fenntartható energiarendszerekbe Technológiánként: Értékben: Régiónként: Forrás:
Költségek Termelés Q Állandó Költség FC Változó VC Összköltség TC
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj 4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 5. A bringázás kisteljesítményű.
29. Feladat 6-7-es Termelő Kft..
GÉPJÁRMŰVEK LÉGSZENNYEZŐ ANYAG KIBOCSÁTÁSÁRA VONATKOZÓ KÖRNYEZETVÉDELMI KÖVETELMÉNYEK ALAKULÁSA Galyatető, május GÉMOSZ Konferencia Dr. Kovács.
Energiamanagement jelentősége Audi Hungaria Motor Kft. KLENEN Konferencia
Fenntartható fejlődés
A GLOBÁLIS KLÍMAVÁLTOZÁS MÉRSÉKLÉSÉRE, AZ ÜVEGHÁZ HATÁSÚ GÁZOK EMISSZIÓJÁNAK CSÖKKENTÉSÉRE SZERVEZŐDŐ NEMZETKÖZI MEGÁLLAPODÁSOK – SIKEREI, KUDARCAI Balogh.
Kormányszóvivői tájékoztató Közmegbecsülés a köz szolgálatáért.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Mennyiségi sorelemzés
1 Szóródás Példák. 2 Szóródás munkatábla Árak nagysága (eЄ) xixi fifi didi
Standardizálás Példák.
Makrogazdasági folyamatok és versenyképesség Csillag István Budapest, március 4.
16.ea. BUDAPEST ÉS A DUNA Légszennyezések: történelmi áttekintés II. Edward (13 th c.): széntüzelés betíltása III. Richard (14-15 th c.): füstadó.
1 A LIBERALIZÁLT ENERGIAPIAC HATÁSA A GAZDASÁG FEJLŐDÉSÉRE Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Hatvani György helyettes államtitkár.
AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS VESZÉLYE ÉS A HAZAI KLÍMAPOLITIKA Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium február 27.
Bali Mihály (földrajz-környezettan)
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
Mágnes vasút Maglev.
Az elektromos autó, jövő a jelenben
A hibrid autók jelene és jövője Magyar Tudomány Ünnepe, 2014
Energia és (levegő)környezet
BUDAPEST ÉS A DUNA Légszennyezések: történelmi áttekintés II. Edward (13 th c.): széntüzelés betíltása III. Richard (14-15 th c.): füstadó 17 th.
IPCC jelentés – várható hazai változások
Globális változások-környezeti hatások és válaszok
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
ZERO CO2 | KÖZÖSSÉGI KÖRNYEZETVÉDELMI PROGRAM
Fenntarthatóság Hol tart Európa a cselekvésben? Herczog Edit Európai parlamenti képviselő Magyar Fenntarthatósági Csúcs II. Budapest, november 24.
Szennyező anyagok kibocsátásának trendje
Tőkés Napenergia hasznosítási körkép ZÖLDEK Klaszter Nemzetközi Konferencia szeptember 12–13., Tatabánya EUSOL.
1 Dr. Emőd István, BME Gépjárművek és Járműgyártás Tanszék Alternatív hajtóanyagok Alternatív járműhajtások Magyar CIVINET, szeptember 28, Zalaegerszeg.
Előadás másolata:

TOYOTA HIBRIDEK – a fenntartható mobilitás alternatívái Goizer György Toyota Motor Hungary Kft. CSR & Környezetvédelmi vezető

A CO2 emisszió csökkentése

A légkör CO2 sűrűségének alakulása Év 2000 1800 1600 1400 1200 1000 800 2100 400 300 500 600 CO2 sűrűség (ppm) 700 280 370 700 - 800 A fenntartható fejlődés felső határértéke 550 ppm CO2 However, this increase in mobility, if we do not do anything, will result in a drastic increase in CO2 emissions. It is obvious, therefore, that for mobility to be sustainable, we must address this dilemma, and we all should work hard to reduce emissions drastically. In fact, this is one of the main conclusions of the Sustainable Mobility Project of the World Business Council for Sustainable Development. 

GÁZ VAN! Naponta 80 millió tonna CO2 kerül globálisan a légkörbe. Minden évben: Egy átlagos amerikai 22.9 tonna CO2-t, Egy átlagos európai 10.6 tonna CO2-t, Egy átlagos kínai 4.6 tonna CO2-t, Egy átlagos afrikai kevesebb mint 1t CO2-t termel.

Légszennyezés – CO2 CO2 megoszlás Kohászat Egyéb 2% 8% Cement Olajfinom. 4% Kereskedelem 5% Lakosság 12% Ipari termelés 15% Közlekedés 23% Energetika - Fűtés 29%

CO2 emisszió az élettartamciklusban 11% 100% 4.5% 83% 80% 1.4% Nyersanyag előállítás Járműgyártás Közúti használat Javítás karbantartás Megsemmisítés 0.1% 60% 40% 20%

Emissziócsökkentési megoldások EV hajtás Motor-rásegítés Regeneratív fékezés Motor leállítás Start Stop „Mild” „Full” HV Here I’d like to explain for the classification of HV / and the relation between fuel economy and price. The primary functions are / (click) engine stop, regenerative braking, motor-assist, and EV drive. (click) The right figure shows the definition of HV classification, strong hybrid vehicles such as Prius and Estima HV / include EV drive, / which can enhance total efficiency and regeneration. As a result, with strong hybrid vehicles, fuel economy improvement is much better than that of mild system. 7

TECHNOLÓGIA Full hybrid hajtás

TECHNOLÓGIA HV - akkumulátor

A különlegestől … a hétköznapi autóig 1995 1979 1995

A különlegestől … a hétköznapi autóig 2003 1997 2004

A különlegestől … a hétköznapi autóig Ma 3.8 l/100km 3.9 l/100km 89 g/km CO2

Toyota Plug-in Hybrid Vehicle® Lithium-ion akkumulátor EV hatótáv(*): ~ 20 km CO2 emisszió(*): < 60 g/km EV max sebesség: ~ 100 km/h Töltési idő(*): 2 óránál kevesebb (230V, 16A) Normál hálózatról tölthető (*) célértékek 2012 System diagram. Power split device Electric motor Generator Differential gear unit are all integrated in the Hybrid transaxle. Additional info: Power split device is the”hart” of the system. It distributes the different types of power. 13

Lexus Hybrid

2.5 millió eladott autó Hybrid Synergy Drive : kipróbált technológia 15

16