Többet ésszel, mint erővel Tűzoltás helyett tervezd az életed! Horváth Győző - A magyar emberek, vállalkozók nagyon szorgalmasak, kitartóak. Kérdés, hogy jó irányba mennek-e? - NEM vagyunk szervezettek - ig = erőforrás gazdálkodás - delegálás - eszközök - ismerettség - ...
Miért érdemes tudni és használni az ig-i elveket? - Hatékonyabb munkavégzés - Stresszmentes munkavégzés - Céljainkat könnyebben elérjük - Sikeresebb, boldogabb élet
Mi a probléma? - Eltemet a sok feladat - Stresszel a sok hátralevő teendő - Elmaradnak fontos munkák - Csak tűzoltásra marad idő Nem jól gazdálkodsz az erőforrásaiddal!
Miért vagy ebben a helyzetben? - Cél, motiváció hiánya !!! - Tervezés hiánya - Ismeretek, jó eszközök hiánya - Időrablók
Időrablók - Érdekes, de nem fontos információk (fb, mail, ...) - Rossz, túl sok kommunikáció - Azonnali kommunikáció - Ha nem tudunk nemet mondani - Nem jól előkészített, vezetett megbeszélések - Más által hatékonyabban végezhető feladatok - Sürgős feladatok végzése a fontosak helyett (Célok, eredmények ismeretének hiánya)
Hatékonyságnövelő elemek - Delegálás - Priorizálás (sürgős, fontos) - Kommunikáció szabályozása - Erőforrások jó csoportosítása
- Elfelejted - Tűzoltás - Kreativitás helyett stressz - Csapatmunka Miért nem jó ha fejedben tárolod a feladataidat? - Elfelejted - Tűzoltás - Kreativitás helyett stressz - Csapatmunka Ugyanez igaz, a papír alapú tárolásra is.
+ Kell a fentiek kezelésére egy hatékony módszer és egy jó eszköz Mi a megoldás? Jobban kell szervezni a munkát - Ki kell alakítani egy megbízható rendszert - Az információkat rendszerezni - A feladatokat szervezni és ütemezni kell Egy projekt kezelő rendszer mindőssze 2 alapelemből áll. Ennek segítségével minden leírható, tervezhető, elvégezhető. + Kell a fentiek kezelésére egy hatékony módszer és egy jó eszköz
Feladat és projekt kezelő rendszer elemei - Feladatok - Információk - Projekt (rendszerezés, struktúra) - Feladatlisták (ütemezés)
Hatékony munkavégzés szakaszai I. Tervezés, szervezés II. Munkavégzés III. Áttekintés Tervezés = Reggeli Tervezés (napi!) Áttekintés (Heti, Teljes vagy Havi)
I. Tervezés, szervezés / Reggeli Tervezés / 1. Infók, feladatok összegyűjtése 2. Projekthez rendelés (rendszerezés, szervezés) 3. „Időbeni” elhelyezése (ütemezés) Miért kell ezt minden nap megtenni? - minden feladat, info meglegyen - friss maradjon a rendszerünk - a betervezett fontos feladatokkal is tudjunk foglalkozni - nap közben ne kelljen a szervezéssel foglalkozni - stressz csökken + Projekt tervezés (külön előadás)
1. Gyűjtés
2. Szervezés
3. Ütemezés Feladatok listákhoz rendelése Naptár csak időponttal rendelkező feladatok esetén!
Fókuszált, hatékony munkavégzés II. Munkavégzés Fókuszált, hatékony munkavégzés - Tudjuk mi a következő (fontos) lépés - Csak 1 feladattal foglalkozzunk - Legyen minden eszköz/info - Ne legyenek zavaró körülmények - Hangolódjunk a feladatra - Készítsünk vázlatot - Időkeretek (30-50 perc) csak … - Iktassunk be szüneteket
III. Áttekintés(ek) - Heti: Később talán feladatlista átnézése - Havi: Projektek átnézése + nagytakarítás
Feladat, projekt kezelő alkalmazás a gyakorlatban bTime, mint a megvalósítás eszköze - feladatok kezelése - projektek kezelése - ötletek, információk, dokumentumok kezelése - információ megosztás - csapatmunka, több résztvevő kezelése - delegálás, feladatok kiadása, kiszervezése
www.justdoo.hu Folytatáshoz kattintson a képre ...
Reggeli Tervezés - gyűjtés www.justdoo.hu
Reggeli Tervezés - rendszerezés www.justdoo.hu
Reggeli Tervezés – ütemezés, mai nap kialakítása www.justdoo.hu
/ Projekt és feladatkezelő vezetők és csapatmunka támogatására / Alappillérek 1. Könnyen kezelhető, átlátható felület 2. Bárhonnan elérhető, webes felület (PC, MAC, mobil) 3. Vezetői és csapatmunka támogatása 4. Modern időgazdálkodási módszerek támogatása
Tippek - Reggeli tervezés + a nap első feladata - Emailek kezelése (mikor, mit, zéró) - Kommunkáció 50-00 (ne legyél mindig elérhető) - Tudj nemet mondani - Lezárás halogatás helyett - heti kiemelt cél, a NAP feladata - projekt első és következő lépése - Nagy munkát bontsd mérföldkövekre, alfeladatokra Tegyük fel jó az ötlet, piac, ... ---- Be kell látni, hogy SOK feladat van az innováció végigvitele alatt a termékkel kapcsolatban A megvalósítás csapatmunka! A feladatokat meg kell osztani, DELEGÁLNI kell A kommunikáció sok (felesleges) időt vehet el, ha nem hatékony
Delegálás - Pontosan határozd meg a feladatot, írásban add ki - Bontsd kisebb részekre (mérföldkövek, alfeladatok) - Határozd meg a határidő(ke)t - Írd le a munka célját és az elérendő eredményeket - Biztosítsd a szükséges információkat, eszközöket - Kommunikációs csatorna, visszajelzések Tegyük fel jó az ötlet, piac, ... ---- Be kell látni, hogy SOK feladat van az innováció végigvitele alatt a termékkel kapcsolatban A megvalósítás csapatmunka! A feladatokat meg kell osztani, DELEGÁLNI kell A kommunikáció sok (felesleges) időt vehet el, ha nem hatékony
Eredmény = szervezés X munka Köszönöm a figyelmet! Eredmény = szervezés X munka Horváth Győző Cégvezető és időgazdálkodási tanácsadó Hicomm Üzleti Kommunikációs Kft. info@justdoo.hu