Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing információs rendszer
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Hogyan valósítható meg mindez a közszférában?
Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Minőségi oktatás, versenyképesség, oktatási innováció A Microsoft magyarországi innovációs napja Magyar Tudományos Akadémia 2009 november 30 Halász Gábor.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
CRM Customer Relationship Management –
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
Konzulens: Dr. Pitlik László
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Keretrendszer az egész napos iskola nevelési-oktatási programjának fejlesztéséhez.
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
E-portfolió szerepe a menedzsmentben Dr Dombovári Ella-Sójáné Dux Ágnes Gödöllő június 25.
A Regionális Fejlesztési ZRt. szerepe, tevékenysége Záhony és térsége fejlesztésében Dr. Vajdáné dr. Horváth Piroska vezérigazgató.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Magyar Nemzeti Élelmiszer-technológiai Platform © Campden & Chorleywood Kht 1 Az MNÉTP megalakulása óta végzett tevékenységek A stratégia kidolgozása.
TÉRÍTÉSES INFORMÁCIÓS SZOLGÁLTATÁSOK = TISZ. JÓ TUDNI… 1. Miért működtetjük a TISZ-t? 2. Miért számítunk fel költségeket?
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják
Térképészet és térinformatika
Az innováció forrásai.
Fejlesztes.emagyar.net farkas andrás. fejlesztes.emagyar.net mi ez? A Magyar-magyar Platform – bár még maga is új kezdeményezés – állandó fejlesztést,
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
1© Dennis Meadows, 2005 Rendszerszemlélet a felsőoktatásban Élő egyetem - konferencia Budapest, 2005 Április 21. Dennis Meadows
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
Marketing információs
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
„I. Alternatív finanszírozási stratégiák” Sopron, október 3.
AZ ON-LINE ELEMZÉSI SZOLGÁLTATÁSOK FEJLESZTÉSE A MEZŐGAZDASÁGI VÁLLALKOZÁSOK SZÁMÁRA Pisartsov Andrei Nik.
Betegközpontú innováció a gyógyszeriparban
Vállalkozásmenedzsment I.
KKV Klinika – Az Első- Segély vállalkozásának Széchenyi István Egyetem Előadó: Prof. Dr. Józsa László.
Modus -Vitalae Gazdasági Tanácsadó Kft. „Pénzügyek-másként, mint eddig”
Értékteremtő üzleti megoldások a BI segítségével
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
Országos nagykereskedelmi menedzser
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Országos tanácsadási konferencia
Vállalati terv bemutató
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Játékosított kooperációs tréning a hatékony közös munkáért
Üzleti terv bemutatása
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Cégnév Üzleti terv.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare

•A gazdasági válság kikényszerítette és felgyorsította a gyógyszeripar változását. •A korábbi gyógyszeripari stratégiák, marketing és értékesítési eszközök már nem vagy csak limitációkkal felelnek meg a megváltozott üzleti céloknak. Engedjük el a régi, működésképtelen sémákat!

•A jó piackutatás fontos eszköze a változás-menedzsmentnek: az új stratégiai irányok, marketing és értékesítési megoldások kialakítását támogathatja. •Azonban a piackutatásnak is változnia kell(ett) ahhoz, hogy ezeket az új igényeket megfelelően kiszolgálja. A válság a gyógyszeripari piackutatásra is hatással van.

Mi változott (változik) a piackutatásban?

Az iparágak összefonódása új kihívások elé állítja a kutatót. •A gyógyszeripar, az egészségipar, a szépség- és élelmiszeripar összefonódása kihatással van a kutatói munkára is. •Mindez holisztikus megközelítést, nagyobb piaci rálátást és felkészültséget igényel a kutatótól.

Változik a szereplők köre: a kutatások komplexebb megközelítést igényelnek. orvospatika egyéb egészségügyi személyzet beteglaikusgyógyszercég Változnak a kutatási módszerek, összetettebbé válik az elemző munka is.

A kreatív, egyedi kutatási megoldások egyre nagyobb szerepet kapnak. •Az üzleti kérdések is jóval komplexebbek, mint korábban, ezért a klasszikus, bevált kvalitatív és kvantitatív kutatási módszerek önmagukban már nem adnak megfelelő választ a kérdésekre. •Elmosódnak a határok a kvalitatív és kvantitatív módszerek között. •A hangsúly nem a módszertanon van, hanem az üzleti problémára/cégre szabott, egyedi, kreatív, multiplatform, “out of the box” (kutatási) együttműködési koncepción.

A technológia fejlődése megállíthatatlan és meghatározza az iparág, így a gyógyszeripari piackutatás jövőjét is. •Az internet és a digital marketing szerepe megkérdőjelezhetetlen, azonban helyük, jövőjük még számos kérdést vet fel. •A piackutatási szakmának folyamatos fejtörést jelentenek az újabb és újabb módszertani fejlesztések mind a kutatói (elemzői, stratégiai tanácsadási), mind az ops (kérdezői, adatfeldolgozási) oldalon.

A (piackutatási) együttműködésnek valóban támogatnia kell a változó üzleti környezetben előremutató stratégiai és taktikai döntéseket.

A kutatói feladatok összetettebbé váltak. Stratégiai tanácsadás PiackutatásMódszertani fejlesztés

Mely területek, témák határozzák meg a kutatók munkáját? •Új marketing és értékesítési stratégiai irányok, eszközök, ötletek proaktív felderítése, kidolgozása és megvalósítása. •A szegmens-marketing a HCP-k esetén az üzleti versenyképesség záloga lesz. A potenciál alapú targetálás kiegészül a viselkedés alapú szegmentációval, amelyhez a piackutatónak megfelelő metodikai eszköztárral és implementációs javaslatokkal kell rendelkeznie. •Költség-takarékos, a cégek egyedi igényeire szabott, komplex hatékonyság monitor rendszerek kialakítása és működtetése nélkülözhetetlen. •Folyamatos metodikai fejlesztéssel megfelelő módszertani hátteret kell biztosítanunk az online és digital marketing, valamint az emóciók mérése területén.

Gondolkodjunk, dolgozzunk együtt! •A szekunder információ források, a korábbi kutatásokból származó adatok, a vállalaton belül elérhető tudásbázis integrálása a kutatás- menedzsment fontos részét kell, hogy képezze. •A kutatási prezentációt felváltja a stratégiai konzultáció. •A stratégiai döntéshozatalban a kutató is involválódik.

Köszönöm a figyelmet!