A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
Advertisements

Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG XI. VÁNDORGYŰLÉSE Az új európai kohéziós politika November 22. Kaposvár PhD hallgató SZIE Enyedi György Regionális.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Pályaorientációs és álláskeresési tanácsadói szolgáltatások
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
M OBILITÁSI HAJLANDÓSÁG VIZSGÁLATA FŐVÁROSI ÁLLÁSKERESŐK KÖRÉBEN Molnár Nikolett PhD-hallgató XI. MRTT vándorgyűlés Kaposvár, 2013.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
D szekció, Mobilitás: a mozgás és változás TéT-je a felsőoktatásban
Brüsszel milyen messze van
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
A fejlesztés hatása a szervezetre
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
LOGO A NDRAGÓGIA ÉS KÖZMŰVELŐDÉS EKF Nyílt Nap december 6.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Az építőipar fejlődése és válsága Dél-Dunántúlon.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság XI. Vándorgyűlése
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
Dr. Tóth Péter, egyetemi adjunktus
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Kultúra „harmadfokon” A harmadfokú képzésben részt vevő hallgatók viszonya a kultúrához Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem VI.
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
A munkaerőpiaci képzési és átképzési programok eredményességének vizsgálata regionális és kistérségi vetületekben MTA Regionális Kutatások Központja Alföldi.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
TÁMOP /2/C „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens.
Zentai László, tanszékvezető TTK Nyílt nap, I. 27. Földtudományi alapszak - térképész szakirány A térképész.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Sajátos képzési igényű hallgatók számára nyújtott szociális szolgáltatások a Szegedi Tudományegyetemen Horváth Hajnalka SZTE ETSZK IV. évf. Szociális munka.
A tanárképzés szerkezete
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Készítette: Kocsis Erzsébet
A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG IX. VÁNDORGYŰLÉSE A vizek szerepe a területi fejlődésben A Duna és a Tisza térségeinek fejlődési problémái és fejlesztési.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
Gyakorlatorientált emberi erőforrás tanácsadó MA képzés – a szakmai gyakorlat szerepe az NYME-AK képzésében VI. Országos Tanácsadói Konferencia BKIK székház.
Emberi Erőforrás Tanácsadó Mesterképzési szak Képzési célja hogy: - megszerzett humán és gazdasági ismereteik; - valamint kialakult interdiszciplináris.
A magyarországi pályatanácsadók kompetenciajegyzékének összeállítása és harmonizálása az európai standardokkal Kutatási beszámoló Előadó: Fejér Noémi 2009.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
Közösségszervezés BA.
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Pályatanácsadói-kompetenciaprofil
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?
Előadás másolata:

A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai Kiss Ádám Gergő, PhD-hallgató Szent István Egyetem Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola XI. MRTT Vándorgyűlés, Kaposvár 2013. november 21-22.

Andragógia (Ba), Munkavállalási tanácsadó szakirány Közgazdasági, munkaügyi tudás Naprakész a hazai és az uniós munkaerőpiac változási tendenciáit illetően Ismeri a munkavállalás elméleti és gyakorlati kérdéseit Hatékony tanácsadói munka (elméleti és módszertani alapok ismerete) Az egyéni igények kiszolgálásától kezdve akár komplex munkaerő-piaci programok szervezésére is alkalmas

Emberi erőforrás tanácsadó (Ma) A munka, a munkavállalás, iskoláztatás, képzés világában orientáló, támogató és tervezési tevékenységet végez Segíti az egyéneket pályatervezési döntéseik meghozatalában Andragógiai, pszichológiai és szociálpszichológiai összefüggések ismerete A pálya-munka világához kapcsolódó rétegspecifikus, regionális, térségi összefüggések, illetve az ezekhez kapcsolódó támogató informatikai rendszerek ismerete

Középfokú oktatásban tanulók száma ezer lakosra, nappali képzésben (2011/2012) Forrás: KSH, 2013.

Felsőoktatásban résztvevő hallgatók száma ezer lakosra, képzési hely szerint (2011/2012) Forrás: KSH, 2013.

Felsőoktatásban résztvevők 3,36% 2.96% 3,82% A hallgatók száma a felsőoktatási intézményekben a hallgatók állandó lakhelye szerint 2011/2012 tanév ELTE SZIE NYME PTE DE Forrás: dr. Suhajda, a 2011/2012 tanév oktatásstatisztikai évkönyv (2012) és a népszámlálás adatai alapján (2011, KSH)

Forrás: KSH, 2013.

Forrás: KSH és NFSZ, 2013.

Forrás: KSH és NFSZ, 2013.

Tanácsadóképzés Magyarországon Forrás: dr. Suhajda, 2013. DE- EET SZIE- EET ANDR, PO Győr NYME- EET SZIE- ANDR DE- EET NYME- ANDR PTE- EET, ANDR Forrás: dr. Suhajda, 2013.

Forrás: Suhajda - Kiss, 2013

Forrás: saját, Felvi adatok alapján, 2013

További célok, irányok Tanácsadói szakma munkaerő-piaci helyzete, lehetőségei Tanácsadó szakemberek felkeresése Képző intézmények megkeresése Tanácsadói munka/szakma regionális vizsgálata

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Kiss Ádám Gergő kissadamgergo@gmail.com