Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP / Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes.
Advertisements

Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
A Dalton-terv létjogosultsága és megvalósításának gyakorlata a nyugat-dunántúli régióban
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A kulcskompetenciák.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Képesség? Kompetencia?.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Az érzelmi intelligencia készségei
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Soft skills.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Rendészeti vezető-kiválasztás
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLTATÁSOK - MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS ALTERÜLET Liptákné Czakó Ildikó Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai.
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Kompetenciák.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
KOMPETENCIAMÉRÉS TISZK A pályaorientációs mérés a pszichológiai jellemzők 4 területét érintette: I. Általános személyiségkép II. Információfeldolgozási.
Kompetencia -eredményesség
A pályaorientációhoz kapcsolódó kompetenciák mérése a tanuló komplex személyiségének megismerése.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Érzelmi intelligencia
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Pedagógus értékelési rendszer
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Készítette:Tóth Sándorné
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere Dr Baloghné Nagy Katalin pályaorientációs tanácsadó 2013 / 2014.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Tervezési folyamat.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
SZFP II Kompetenciamérés
Kompetencia kézikönyv A szakmai és személyes bemeneti kompetenciák mérésére vonatkozó módszertani ajánlások munkaadók számára.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Előadás másolata:

Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)

A pályaorientációs mérés a pszichológiai jellemzők 4 szintjét, területét érintette •Általános személyiségkép •Információfeldolgozási mód és preferenciák, motivációk •A változáshoz való alkalmazkodó-képesség és érdeklődési irányok, adottságok, igények a munka világához kapcsolódóan •Érzelmi önszabályozás a konfliktus-helyzetekben

A pályaorientációs mérés visszajelzésére 8 kompetenciakörben, 61 kompetencia mentén került sor •Általános szellemi képességek •Fizikai-, pszichés és akció-képesség •Munkavégzési technikai és szakmai képességek •A munkavégzés minőségét befolyásoló képességek •Az eredményességet segítő személyi tulajdonságok •Szociális képességek: •A Kommunikációs képességek •Vezetési képességek

Kompetenciák vizsgálata kérdőíves adatfelvétellel 8 kategóriában : Általános szellemi képességek Fizikai, pszichés és akcióképesség Munkavégzés, technika és szakmai képességek Munkavégzés minőségét befolyásoló képességek Eredményességet segítő személyes tulajdonságok Szociális képességek Kommunikációs képességek Vezetési képességek Módszer Személyes Társas

A kompetenciakategóriák és a Szakmai és Vizsgáztatási Követelmények bázisán kiválasztott szakmai kulcskompetenciák kapcsolatát az alábbi táblázat mutatja be : Kompetencia kategóriák Szakmai kulcskompetenciák SZVK Általános szellemi képességek Absztrakt (elméleti) gondolkodásM Általános tanulóképességM Áttekintő képességM Elemző képességM IsmeretmegőrzésM Logikus gondolkodásM Problémaelemző képességM Rendszerező képességM TervezésM SzámszerűsítésT

Kompetencia kategóriák Szakmai kulcskompetenciák SZVK Fizikai-, pszichés és akció-képesség KiegyensúlyozottságM Pontosság M Stressz tűrő képességM TeljesítőképességM Munkavégzési technikai EllenőrzőképességM és szakmai képességek Gyakorlatias feladat értelmezésM Módszeres munkavégzésM MunkaintenzitásM MunkaszervezésM Nyitott hozzáállásM RendszerszemléletM Szakmai ismeretS TerhelhetőségS

Kompetencia kategóriák Szakmai kulcskompetenciák SZVK Szociális képességek ÖnkritikaS Együttműködő képességM EmpátiaS Felelősségvállalás képességeT Kapcsolat építés képességeT Kompromisszum készségT Konfliktuskezelési készségT Kultúrák közti különbségek elfogadásaT LojalitásT SegítőkészségT

A mérés megvalósítása során a tanulók komplex felmérésen vettek részt Általános személyiségképMilyen vagyok? Érzelmi intelligencia Információfeldolgozási mód és Személyes stílus kérdőív preferenciák, motivációkMunka-érték Tanulási motiváció Változáshoz való alkalmazkodó Problémakezelés képesség és érdeklődési irányok,Érdeklődés és adottságok adottságok, igények a munka Céljaim a munkában világához kapcsolódóan Érzelmi önszabályozás a Érzelemkezelés KonfliktushelyzetekbenKonfliktuskezelés Kommunikációs készségek

Érzelmi intelligencia kérdőív által mért kompetenciák

Építészet –érzelmi intelligencia

Munka-érték kérdőív által mért kompetenciák

Tanulási motiváció

Problémakezelés kérdőív által mért kompetenciák

Érdeklődés

Érzelemkezelés kérdőív által mért kompetenciák

Fejlesztési javaslatok Az alábbi fejlesztés szempontjából kulcsterületnek bizonyuló kompetenciákat emelhetjük ki: •absztrakt gondolkodás •nyitott hozzáállás •rugalmasság •kreativitás •önfejlesztés képessége •együttműködő képesség •konfliktuskezelő képesség •kapcsolatépítés képessége •lojalitás •információgyűjtés •non-verbális kommunikáció •motiválás •fejlesztés képessége

Az alapkompetenciák területén •Önismeret, személyiségfejlesztés kompetenciája az interperszonális kapcsolatok vonatkozásában a konfliktuskezelés, együttműködési, kapcsolatépítés, lojalitás területén. •Általános szóbeli, nyelvi kompetencia területén az információgyűjtés és nonverbális kompetencia vonatkozásában. Az érzések, gondolatok szóbeli, írásbeli kifejezése és a hallott és írásbeli szöveg megértése terén. /A vizsgálat alapján az alapvető szövegértés szintje megfelelőnek bizonyult, de a lényegkiemelés, és a kommunikáció nonverbális elemeinek kezelése kiemelhető fejlesztési területként./ •Tanulás módszertana területén az absztrakt gondolkodás, motiválás, fejlesztés, önfejlesztés képességekhez kapcsolódóan az élethosszig tartó tanulás (LLL) igénye és képessége, valamint az aktív tanulás: önálló kezdeményező készség, önszabályozó tanulás, előmenetelért érzet felelősség, önszabályozó motivációs és ismeretszerző készségek terén fejlesztendő. Utóbbinál a nyitott hozzáállás, kreativitás, rugalmasság kompetenciák fejlesztése is előtérbe helyezendő

A szakmacsoportra jellemző specifikus kompetenciák területén •Pályaorientációs kompetenciában a tervezés és fejlesztés képessége alapján a tudatos pályatervezés, valamint az ön- és pályaismeret terén. •Szakmai kommunikáció az információgyűjtés kompetenciája vonatkozásában a fogalomértés terén. •Szakmai alapozás kapcsán a motiválás, fejlesztés, rugalmasság, kreativitás, önfejlesztő képesség és nyitott hozzáállás kompetenciák vonatkozásában vállalkozási kompetenciák és a komplex feladatok tervezése, kivitelezése, értékelése kiemelt területein.

Editorfelület elérése • age/editor/main.php?tem=index&p_id= age/editor/main.php?tem=index&p_id •Felhasználónév : somogyadmin •Jelszó: somogy

Diákok eredményei •Diák eredmények menüpontban

Szűrés diák nevére

A kérdőív eredménye

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET!