Komplex Instrukciós Program Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Körzeti általános Iskola Hejőkeresztúr
Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr A módszer lényege Magas szintű csoportmunka szervezése Nyíltvégű feladatok, többféle megoldási lehetőség Többféle képesség alkalmazása Központi téma, nagy gondolat alkalmazása Együttműködési normák, szerepek elsajátítása Kialakult státuszproblémák kezelése Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Körzeti általános Iskola Hejőkeresztúr
Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Előzmények 20 évvel ezelőtt az amerikai Stanford Egyetem fejlesztette ki Elizabeth Cohen és Rachel Lotan vezetésével EJBO alapítvány Borbélyné Nagy Éva és munkatársai Pécs (10-ek) Hejőkeresztúr Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr
Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Eszközök Tankönyv független Csoport munkára alkalmas tanterem Kreatív pedagógus Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr
Miért kerestünk új módszert? Körzeti iskola ( 3 településről járnak tanulóink) Szociális körülményeik, tudásbeli különbségeik tág határok között mozog Jó képességű tanulóink „ megőrzése” Kialakult státuszproblémák kezelése Tanulók motivációjának hiánya Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr
Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Mit nyújt a KIP? Kreatív, probléma megoldó gondolkodás Leleményesség, művészi képesség Kifejezőkészség fejlődése Közös munka, egymás segítése Életszerű feladatok Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr
Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Mit nyújt a KIP? Eszközök alkalmazása Manuális tevékenység Sikerélmény Önbizalom Közösségi szellem Magatartási, tanulási problémák leküzdése Státuszproblémák kezelése Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr
Tanuló szerepének megváltozása Nagy erőfeszítést és aktív részvételt kíván minden tanulótól Mindenkinek részt kell venni a munkában Egymás segítése Meglévő készségeik képességeik mozgósítása Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr
A tanár szerepének megváltozása Szakít a rutin- döntéshozatallal Segítség nyújtás a szabályok segítségével Hatalom megosztás Direkt irányítás megszűnése Kreatív, alkotó munka Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr
KIP bevezetésének lépései 1. Az osztály munka moráljának, munka fegyelmének felmérése. 2. Csoportépítés, a csoportdinamika fejlesztése. 3.Szabályok,együttműködési normák bevezetése. 4. Szerepek bevezetése. Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Körzeti általános Iskola Hejőkeresztúr
A tanítási órák előkészítése Témaválasztás, nagy ötlet megfogalmazása Forrásanyag,szükséges eszközök feltérképezése Csoport feladatok elkészítése Egyéni feladatok kiválasztása Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr
Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Az óra menete A csoportok kialakítása Szabályok áttekintése Szerepek felidézése Csoportmunka, egyéni feladatok megoldása Csoport beszámoló Az óra értékelése Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr
Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Mi változott ? Tanár-diák viszony. Diák-diák viszony. Tanár-tanár viszony Tanulók státusza Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr