Komplex Instrukciós Program

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Szociális munka a börtönben
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Az iskolai szociálismunka
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Nyílt napok látogatottsága
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A tanulók társas helyzete az iskolában
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Projektmunka.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A pedagógus.
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
Kompetencia alapú idegen nyelvi
H2O Projekt Projektszponzor: Dr. Kürti Sándor, PhD Kürt Zrt. Projektvezető: Rácz Tünde Fatima Kulturális antropológus Tudományos.
Mediációs lehetőségek az iskola világában Önfejlesztő Iskolák Egyesülete XVII. Országos Konferencia Budapest, november
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Danyi Gyula Informatikai fejlesztések fontossága az iskolákban - különös tekintettel a tanári szemléltetés (oktatástechnológia) problémáira Budapesti Műszaki.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese
Út a sikeres tanuláshoz
Hejőkeresztúr – Tehetséggondozás K. Nagy Emese k. nagy.
Hejőkeresztúr nyomán IPR Műhely 2012.március 12. Vendégünk: Bandiné dr. Liszt Amália, a galgamácsai Fekete István Körzeti Általános Iskola vezetője Élménybeszámolók.
Tervezési folyamat.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Regionális konferencia
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Komplex Instrukciós Program Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Körzeti általános Iskola Hejőkeresztúr

Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr A módszer lényege Magas szintű csoportmunka szervezése Nyíltvégű feladatok, többféle megoldási lehetőség Többféle képesség alkalmazása Központi téma, nagy gondolat alkalmazása Együttműködési normák, szerepek elsajátítása Kialakult státuszproblémák kezelése Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Körzeti általános Iskola Hejőkeresztúr

Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Előzmények 20 évvel ezelőtt az amerikai Stanford Egyetem fejlesztette ki Elizabeth Cohen és Rachel Lotan vezetésével EJBO alapítvány Borbélyné Nagy Éva és munkatársai Pécs (10-ek) Hejőkeresztúr Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr

Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Eszközök Tankönyv független Csoport munkára alkalmas tanterem Kreatív pedagógus Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr

Miért kerestünk új módszert? Körzeti iskola ( 3 településről járnak tanulóink) Szociális körülményeik, tudásbeli különbségeik tág határok között mozog Jó képességű tanulóink „ megőrzése” Kialakult státuszproblémák kezelése Tanulók motivációjának hiánya Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr

Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Mit nyújt a KIP? Kreatív, probléma megoldó gondolkodás Leleményesség, művészi képesség Kifejezőkészség fejlődése Közös munka, egymás segítése Életszerű feladatok Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr

Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Mit nyújt a KIP? Eszközök alkalmazása Manuális tevékenység Sikerélmény Önbizalom Közösségi szellem Magatartási, tanulási problémák leküzdése Státuszproblémák kezelése Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr

Tanuló szerepének megváltozása Nagy erőfeszítést és aktív részvételt kíván minden tanulótól Mindenkinek részt kell venni a munkában Egymás segítése Meglévő készségeik képességeik mozgósítása Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr

A tanár szerepének megváltozása Szakít a rutin- döntéshozatallal Segítség nyújtás a szabályok segítségével Hatalom megosztás Direkt irányítás megszűnése Kreatív, alkotó munka Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr

KIP bevezetésének lépései 1. Az osztály munka moráljának, munka fegyelmének felmérése. 2. Csoportépítés, a csoportdinamika fejlesztése. 3.Szabályok,együttműködési normák bevezetése. 4. Szerepek bevezetése. Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Körzeti általános Iskola Hejőkeresztúr

A tanítási órák előkészítése Témaválasztás, nagy ötlet megfogalmazása Forrásanyag,szükséges eszközök feltérképezése Csoport feladatok elkészítése Egyéni feladatok kiválasztása Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr

Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Az óra menete A csoportok kialakítása Szabályok áttekintése Szerepek felidézése Csoportmunka, egyéni feladatok megoldása Csoport beszámoló Az óra értékelése Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr

Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr Mi változott ? Tanár-diák viszony. Diák-diák viszony. Tanár-tanár viszony Tanulók státusza Körzeti Általános Iskola Hejőkeresztúr