2010. március 31. Karajánnisz Manolisz ügyvezető A kutatás szerepe a klaszterépítésben Bemutató a számára Molnár Sándor üzletág-vezető Ariosz Kft.
2010. március 31. A kutatás célterületei A kutatás feladatai Innovációs platformokhoz szükséges piackutatás előkészítése A Klaszter kompetencia adatbázis struktúrájának kialakítása, adatokkal feltöltése A Klaszter innovációs adatbázis struktúrájának kialakítása, adatokkal feltöltése A Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft., mint a Szoftveripari Innovációs Pólus Klaszter („Infopólus”) menedzsment feladatait ellátó szerv a következő tevékenységek elvégzését tűzte ki célul: Új tagok felkutatása, a partnerség-építés módszertani megalapozása
2010. március 31. A kutatás célterületei Miért szükséges? A Klaszter kompetencia adatbázis struktúrájának kialakítása, adatokkal feltöltése A Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft., mint a Szoftveripari Innovációs Pólus Klaszter („Infopólus”) menedzsment feladatait ellátó szerv a következő tevékenységek elvégzését tűzte ki célul: Az Infopólus Klaszter tagjai jellemzően szoftverfejlesztésben, információ- technológiában (IT) érdekelt cégek Az IT-projektek gyakran igen összetett, rendkívül speciális szakmai kompetenciák együttes jelenlétét feltételezik A klasztertagok közötti együttműködési potenciált erősíti, katalizálja a tagok számára hozzáférhető „kompetencia adatbázis” A közös projektek a klaszter akkreditációnál is „pontokat” érnek
2010. március 31. A felmérés módszertani felépítése A felmérés 3 fázisból épül fel. Elsőként a tesztelésre szánt kérdőívtervezet kialakítása történik, majd ennek a fázisnak a keretében a kialakított kérdőív a Szoftveripari Innovációs Pólus Klaszter meghatározó tagjai segítségével véleményezésre kerül. Ezt követően az Ariosz Kft. véglegesíti a kérdőívet. A felmérés harmadik szakaszában a végleges kérdőívet a Klasztertagok kompetens személyeihez juttatjuk el, a kitöltött kérdőívek segítségével adatbázis struktúra kialakítására kerül sor. 4 Kérdőív előkészítése Adatbázis struktúrájának kialakítása Kérdőívtervezet tesztelése - A kiválasztott klasztertagok (15) személyes felkeresése és a kérdőívtervezetek kitöltése, véleményeztetése. -HR kompetencia adatbázisra vonatkozó kérdőívtervezet kézhez vétele. - A kérdőívtervezet az Ariosz saját IT partnerével való tesztelése és további kategóriákkal, pontokkal való bővítése. - Az innovációs adatbázis felépítéséhez szükséges kérdőívtervezet kialakítása - A kérdőív Klasztertagoknak való kiküldése. - Kitöltési ösztönzők alkalmazása
2010. március 31. A kérdőívtervezet tesztelésében részt vett klasztertagok 5 Tag neveInterjú helyszíne 1 SZTE Informatika Szeged 2 FrontEndART Szoftver Kft. Szeged 3 SZEGED Software Zrt. Szeged 4 RITEK Zrt. Szeged 5 GriffSoft Informatikai Zrt. Szeged 6 Polygon Kft. Szeged 7 Montana Zrt. Budapest 8 3C Szeged Kft. Szeged 9 GE Healthcare Szeged 10 HC Linear Kft. Pécs 11 Siemens PSE Kft. Szeged 12 Debreceni Egyetem Debrecen 13 AENsys Kft. Szeged 14 iPont Consulting Kft. Békéscsaba 15 Loxon Solutions Kft. Budapest
2010. március 31. Elektronikus adatlap a Kompetencia Adatbázis felépítéséhez 6 Cég szintű kompetenciák...
2010. március 31. Elektronikus adatlap a Kompetencia Adatbázis felépítéséhez 7 Személyi szintű kompetenciák...
2010. március 31. Elektronikus adatlap a Kompetencia Adatbázis felépítéséhez 8 A cég alapjellemzői...
2010. március 31. A kutatás célterületei Innovációs platformokhoz szükséges piackutatás előkészítése 1 1 A Klaszter kompetencia adatbázis struktúrájának kialakítása, adatokkal feltöltése A Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft., mint a Szoftveripari Innovációs Pólus Klaszter („Infopólus”) menedzsment feladatait ellátó szerv a következő tevékenységek elvégzését tűzte ki célul: 4 4 Új tagok felkutatása, a partnerség-építés módszertani megalapozása 2 2 A Klaszter innovációs adatbázis struktúrájának kialakítása, adatokkal feltöltése Miért szükséges? Az innovációs projektek rövid bemutatása K+F, K+F+I források, pályázati pénzek felhasználása – támogatás-intenzitás A klasztertagok közötti együttműködések bemutatása A 4. szintű akkreditációhoz is szükséges információk
2010. március 31. Elektronikus adatlap az Innovációs Adatbázis felépítéséhez 10 Cég szintű adatlap...
2010. március 31. Elektronikus adatlap az Innovációs Adatbázis felépítéséhez 11 Projekt szintű adatlap...
2010. március 31. A kutatás célterületei Innovációs platformokhoz szükséges piackutatás előkészítése 1 1 A Klaszter kompetencia adatbázis struktúrájának kialakítása, adatokkal feltöltése A Szeged Pólus Fejlesztési Nonprofit Kft., mint a Szoftveripari Innovációs Pólus Klaszter („Infopólus”) menedzsment feladatait ellátó szerv a következő tevékenységek elvégzését tűzte ki célul: 4 4 Új tagok felkutatása, a partnerség-építés módszertani megalapozása 2 2 A Klaszter innovációs adatbázis struktúrájának kialakítása, adatokkal feltöltése Miért szükséges? Cél: Feltérképezni a klasztertagok igényeit olyan piackutatások megvalósítására, amelyek a klaszter egészének érdekeit szolgálják, illetve ha lehetséges, ezek közös nevezőjének megtalálása Felmérni a tagok attitűdjét a klaszter bővítése iránt (komplementer vs. kompetitív szituáció), konkrét javaslatok kanalizálása
2010. március 31. Tervezett aktivitás a Hungarikum ELIT klaszter erősítése érdekében 13 Közösen kialakított vezérfonal alapján strukturált mélyinterjúk lefolytatása jelenlegi klasztertaggal A mélyinterjúk elsődleges céljai: Helyzetértékelés: a klaszter belső információáramlásának erősítése Inputok a klaszter szintű marketing koncepció kidolgozásához Az innovatív területek számba vétele A klaszterben rejlő együttműködési potenciál feltérképezése Más klaszterekkel való együttműködés lehetőségeinek feltárása Tervezett outputok A mélyinterjúk rögzített hanganyagának gépelt változata – belső használatra Összefoglaló kutatási jelentés Vezetői prezentáció Ajánlások a továbblépés lehetőségeire
2010. március 31. Magunkról Az Ariosz valamennyi munkatársa tudása legjavát nyújtja annak érdekében, hogy cégünk az intenzív csapatmunkára épülő, magas hozzáadott értéket képviselő komplex kutatási, elemzési és tanácsadási megbízásokat a lehető legmagasabb színvonalon lássa el. Bevételeink túlnyomó részét tanácsadás és szakértői közreműködés eredményezte, emellett a piackutatási megbízások is jelentős részt képviseltek.
2010. március 31. Főbb stratégia-alkotási referenciák Nemzeti Szélessávú Stratégia alapozó kutatás (Informatikai és Hírközlése Minisztérium) Stratégiai alapozó kutatás a háztartások számítástechnikai eszközökkel és internet- hozzáféréssel való felszereltségének felmérése, az erre vonatkozó jövőbeli tervek, várakozások megismerése A piaci igények és a várható kereslet feltérképezése, valamint ezek alapján prognózisok, forgatókönyvek felállítása Tartalomfogyasztás alapú szegmentáció (Magyar Telekom) Stratégiai jellegű alapozó kutatás, amelynek távlati célja a termékfejlesztés, célcsoportképzés támogatása Közvetlen célja a célsokaság online és offline tartalomfogyasztási szokásainak, életstílus-jellemzőinek megismerése és ezen jellemzők mentén történő szegmentációja
2010. március Mit jelent az Ariosz? Fantázianév. Az Areiosz Pagosz egy szikladomb Athénban, ahol a bölcsek tanácsa ülésezett. Csapatunk néhány tagja Athénban az Areiosz Pagosz szikláin élőképként megformálta cégünk logóját.
2010. március 31. Karajánnisz Manolisz A kutatás szerepe a klaszterépítésben Köszönjük a figyelmet! Molnár Sándor