Az outsourcing lehetőségei az önkormányzatoknál

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Információs technológiák terjedése és hálózatosodás a gazdálkodók körében: lehetőségek és korlátok Csótó Mihály BME - Információs Társadalom- és Trendkutató.
Advertisements

„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Babos János Andersen, Business Process Outsourcing Ügyvezető Igazgató
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Nemzeti Innovációs Hivatal
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
I NFORMÁCIÓS T ÁRSADALOM T ECHNOLÓGIÁI PÓLUS Dr Magyar Gábor BME
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Data Explorer Kft. Tóth Nándor Ügyvezető.
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Outsourcing – varázsszer?
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a DDOP
Starjobs Magyarország Kft.. A Starjobs Magyarország Kft óta kínál megoldásokat munkaerő-közvetítés, -kölcsönzés területén, a diákmunkában 1983 óta.
Governmental Programs © 2008 IBM Corporation Munkaerő mobilitás, távmunka és a Globális Gazdasági Integráció Suhajda Attila Igazgató Kormányzati Programok.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Outsourcing.
Családi vállalkozás.
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
| június 27. | MKT vándorgyűlés E-kormányzat és versenyképesség Dr. Paál Péter MKT Informatikai Szakosztály Vezérigazgató, IBM Magyarország.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
Az EEM helye a menedzsmentben
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Partnerség a HR működésben Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Párdányi Zsoltné humán partnerek osztályvezető.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
ICR technológia és alkalmazási területei DoqSys Business Solutions
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Vállalkozásmenedzsment I.
BT bemutatkozás Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Kooperatív délután
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Beszerzések hatékonyság növelése
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Kérdések a második zh-hoz
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

Az outsourcing lehetőségei az önkormányzatoknál Budapest, 2012.04.11 Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség

Miről fogok beszélni? HOA bemutatása Az outsourcing-ról (definíciók, fogalmak, kiszervezések típusai) motivációk, előnyök és hátrányok Önkormányzatok, állami feladatok vs. magánszféra

Kik vagyunk ? Tagjaink: ügyfelek szolgáltatók szakmai partnerek (egyetemek, kutatóközpontok, szakértők) A HOA közös szervező elve az állami és gazdasági szféra szereplőinek nyújtott szolgáltatási tevékenységekben való részvétel.

Tagjaink 80 vállalat, különböző gazdasági ágazatokból

Erőforrás-kihelyezés Mi is az az outsourcing? Outsourcing Kiszervezés Erőforrás-kihelyezés Működő szervezet belső kötelékében meglévő tevékenység megszüntetése, és külső szolgáltatótól való igénybe vétele A „külső” jelenthet szervezetet és országot is.

Milyen erőforrásokat helyezhetünk ki? Munkaerő Tárgyi eszközök Szoftver eszközök Ingatlanok Az outsourcing kulcseleme mindig a szolgáltatás visszavásárlása

Outsourcing, insourcing, SSC A vállalat egyes tevékenységeinek, üzleti folyamatainak egy másik vállalathoz történő kihelyezését jelenti, függetlenül, hogy a munkavégzés a megrendelő országában marad, vagy külföldre kerül. Insourcing: Ha a cég a saját hatáskörébe vonja, és a saját alkalmazottaival végezteti el azt a termelési műveletet vagy szolgáltatást, amelyet korábban külsőkre bízott. saját belső erőforrásokkal a vállalat által tulajdonolt külső céggel (captive center) kölcsönzött munkaerővel Shared Service Center (SSC) / üzleti szolgáltató központ: Olyan szervezeti egység, melyekbe más részlegeknek vagy külső ügyfeleknek nyújtott üzleti folyamatokat, szolgáltatásokat koncentrálnak. Az itt összpontosított erőforrásokat tehát a vállalat más részlegei és külső ügyfelek között megosztva hasznosítják(share=megosztani).

Fogalmak Business Process Outsourcing (BPO): Egy vagy több üzleti folyamat átadása külső szolgáltatónak, amely az átadott folyamatokat teljes mértékben birtokolja, irányítja és elvégzi előzetesen meghatározott és mérhető teljesítménymutatók alapján. Application Service Provider (ASP): Olyan külső szolgáltató, amely távoli helyről üzemeltet szoftvereket, nyújt hozzáférést meghatározott alkalmazások használatához az internet vagy saját hálózata segítségével. A szolgáltatás díja többnyire a hozzáférések, felhasználók számától függ. Service Level Agreement (SLA): Szervezeti egységek között kötött írásos megállapodás adott üzleti folyamatokra, amely a felelősségeket egyértelműen szétválasztva meghatározza, hogy mely tevékenységeket végzi egyik, illetve másik szervezeti egység, melyek az átadásra kerülő adatok, információk, mi ezek kívánt formája, minősége és ára.

Outsourcing a gazdaságban Az outsourcing a vállalati kultúra részévé vált alaptevékenységek újradefiniálása értékalapú kiszervezési döntések A piaci szereplők rendelkeznek a hatékony és valóban stratégiai outsourcing feltételeivel: Módszerek Folyamatok Tapasztalatok A versenyelőny nemcsak a költséghatékonyságtól, hanem innovatív megoldásoktól is függ, melyeket specializált külső szállító is adhat. Így nemcsak kiszolgáló, hanem stratégiai tevékenységek is kiszervezésre kerülnek. 5

Leggyakrabban kiszervezett üzleti szolgáltatások Könyvelés és pénzügyek Emberi erőforrás menedzsment Telefonos és internetes ügyfélszolgálat IT Tudásigényes szakirányú feladatok Kintlévőségek és tartozások könyvelése. Kontrolling, -------------- Beszállítói könyvelés, számlafizetési ügyintézés Bérszámfejtés (Payroll) Alkalmazottaknak nyújtott szolgáltatások, juttatások nyilvántartása, pl. egészségügy, biztosítások. Munkaerő felvétel-és elbocsátás adminisztratív előkészítése Műszaki segítségnyújtás termékek vásárlóinak ------------- Help-desk szolgáltatások ügyfelek számára Telemarketing, telefonos értékesítés Biztosítási Ügyintézés káresetek, balesetek esetén Szoftverek fejlesztése működtetése Távoli infrastruktúrák, pl. PC-k installációja és működtetése (Infrastructure-led out-sourcing, ILO) Kutatás és fejlesztés (R&D) Jogi ügyintézés Pénzügyi-gazdasági elemzések, előrejelzések, modellek készítése Röntgenképek és labor eredmények alapján diagnózis felállítása, orvos írnoki munka.

Globálisan integrált vállalati modell kialakulása Nemzetközi Multinacionális Globálisan integrált Központ egy országban Export/Import Értékesítés helyre Vállalatok replikálása (HQ, R&D, Manu, etc.) Hajtóerő a globális munkaerőpiac, tudás, globális termelés. Termelés, szolgáltatás 1-1 helyszínről folyik sok országba C C C XIX.sz XX.sz XXI.sz

Példa: Az IBM globális szolgáltató hálózata Toronto Calgary Greenock Rotterdam Endicott Edmonton Krakow Paris Dalian Shanghai Newcastle Dublin Tulsa Lisbon Tokyo Dallas/Atlanta Greenville, SC (Insurance) Okinawa Houston Bratislava Manila Bangalore Budapest Nashville Ma már 1-1 helyszínről végzik azt amit korábban akár 300-ról (pl beszerzés) Lexington Delhi/Mumbai Costa Rica Brisbane Buenos Aires Finance & Accounting Procurement Human Resources CRM

A hazai outsourcing piac struktúrája A keresleti oldal három táborra oszlik: nagyvállalatok hazai leányai captive outsourcing (bankok, távközlés, közművek) hazai vállalatok Szolgáltatás szerint: IT/Desktop/hálózat outsourcing business process outsourcing támogató tevékenységek kihelyezése Keresleti korlátok: éretlen szervezet hiányzó tudás/tapasztalat/transzparencia hiányzó felsővezetői elkötelezettség Kínálati korlátok kevés az igazán hozzáértő Forrás: BME 7

Szolgáltatók hatékonyságának titka Méretgazdaságosság Tevékenység és környezet racionalizálás Specifikus, de nagyon alapos szaktudás

Kiszervezés okai a vállalat fő tevékenységére való koncentrálás; a legjobb erőforrásokhoz való hozzáférés; átszervezés előnyeinek felgyorsítása; kockázatok megosztása; nem tőkejellegű erőforrások felszabadítása; üzemi költségek csökkentése; az erőforrások belül nem állnak rendelkezésre; nehezen kezelhető funkció Forrás: IBM Global CEO survey

Outsourcing előnyei Költséghatékonyság Gyorsaság (kész megoldás rövid időn belül) Szakértelem, kompetencia, innováció „Mellékes” kiszervezése (alaptevékenység marad) Rugalmasság Minőség, mérhető teljesítmény Hatékonyabb belső erőforrás gazdálkodás Könnyebben szankcionálható, ellenőrizhető 16

Outsourcing kockázatai Kiszolgáltatottság Minőség- és költség romlás Cserbenhagyás Biztonság-sebezhetőség Belső know-how kiszivárgása Tisztázatlan felelősség megosztás 17

HOA védjegy HOA Minősített Üzleti Szolgáltató védjegy megbízható, stabil üzleti háttérrel, megfelelő referenciákkal legálisan működő vállalkozások védjegye HOA tagok és külső vállalkozások számára is elérhető, Auditorok: DEKRA Certification Kft. SGS Hungária Kft. 18

Outsourcing vállalkozások együttműködése Outsourcing Vállalkozások Együttműködési Klaszter A Klasztert 12 outsourcing szolgáltatást nyújtó vállalkozás alapította 2008-ban. Colling Kft., Delta Dervices, HostLogic Kft., HumanSoft Elektronikai, Kft., IT Jobs Kft, IT Services Hungary Kft., Magicom Kft., Multicom Contact Kft., PannonJob Kft., Qualysoft Zrt., Randstad Hungary Kft, Rodin Kft A Klaszter céljai:   partnerkapcsolatok kiépítése, regionális együttműködések kialakítása klasztertagok versenyképességének javítása tagok részére üzleti lehetőségek generálása tagvállalatok népszerűsítése hazai és nemzetközi piacon kommunikációs csatornák és megjelenések biztosítása 19

Szolgáltató kiválasztásának szempontjai Információs Társadalom Alapítvány felmérés, 2006 20

Outsourcing partnertől kapott előnyök Információs Társadalom Alapítvány felmérés, 2006 21

Outsourcing megszervezése a vállalati stratégia megalkotása és stratégia célok kijelölése kiszervezendő tevékenységek meghatározása szolgáltatókiválasztás szempontjainak összeállítása szolgáltatókiválasztás szerződéskötés (Outsourcing- és SLA) működési folyamatok megtervezése Implementálás (transition phase) működtetés teljesítménymérés és visszacsatolás Forrás: KPMG

Kiszervezés leggyakoribb területei az önkormányzatoknál 2 féle alaptevékenységek ügyfélszolgálatok, IT rendszerek (nyugdíj, szociális ellátás, vagyongazd.) támogató tevékenységek HR, infrastuktúra management

Önkormányzat specifikus félelmek Bizalom hiánya (kétoldalú) Politikai (átláthatóvá válik minden) Munkahely elvesztése Hozzáértők hiánya (tervezés) Nincs prioritásban (nincs azonnali eredmény) Rossz tapasztalatok

Összefoglalva az outsourcing... bizonyított, hatékony eszköz (költség, minőség) azonnal „bevethető kész” szolgáltatók vannak (integrált vállalati modell) terjedésének csupán akarat és elhatározás az akadálya (politika, szemlélet)

Köszönöm a figyelmet! Suhajda Attila Web: www.hoa.hu E-mail: info@hoa.hu Tel: +36 1 205 3317 Elérhetőség: 1065 Budapest, Andrássy u. 17 26