A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
Tehetségpont létrehozása
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
eTwinning – Az európai iskolák közössége
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Az Aktív Műhely modell ismertetése.  : Országos felmérés a szociális intézményekben élő értelmi fogyatékos, autista emberek foglalkoztatási.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
EEgészség Program – Szakmai Napok N K T H – E S K I * március Templar Partnership Company 1 eEgészség program „Egészségügyi Informatikai K+F.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
A gazdaságról, a mindennapi pénzügyekről egyszerűen a évfolyamon tanító pedagógusoknak című akkreditálás alatt álló tanártovábbképzésről Szűcs Tamás.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
„Szemléletváltás az oktatásban” Az Igazgyöngy Alapítvány pályázata.
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Pénzügyi-gazdasági ismereteket oktató iskolák hálózatának kialakítása.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
Iskolánk futó projektjei
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Az OFA Kht. Civil Műhely Szakmai tanácsadás, információcsere, helyi és regionális foglalkoztatási partnerségek fejlesztése 1.Foglalkoztatási Civil Műhely.
TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY Október 30.. Tempus Közalapítvány tevékenységei Pályáztatás Képzés Tudásközpont.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
Szakmai munkánk a pályázatban
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
1 A szegedi Hansági a nemzetközi együttműködésért.
Szlovénia-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program
Nagyné Horváth Emília.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Az ELTE Informatikai Kar és a FÖMI Távérzékelési Központ kapcsolata : Műhold-felvétel kiértékelő rendszer komponenseinek kifejlesztése (tervezés.
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
2014 május 6., Miskolc. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar vállalkozások.
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
Hallássérültek a könyvtárban
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Szakiskolai fejlesztési program
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Előadás másolata:

A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés eszköze Budapest, december 08. Borián György GREEN Pannónia Alapítvány

Külföldi partner (Nieuwe Media School, Belgium) 1997 óta tartó együttműködés – konferencia Gentben –1999. EU tanártovábbképzés Görögországban –Comenius Freshwater Network ( Tematikus Hálózatok) –Water Solidarity ( , Comenius 1) –GISAS ( Minerva project) –Home Green Home ( Comenius 1) Folyamatos személyes találkozások

A kedvezményezettek kiválasztása •Az ország minden részéről •A szakképzés minden területéről •Korábbi tevékenységek alapján •Már a pályázat írásakor!

Felkészítés •3 alkalom •Házi feladatok (e-learning) •Oktatási anyagok készítése

A felkészítés céljai •Személyes találkozás (a sikeres külföldi program alapja) •Szakmai felkészítés •Kulturális felkészítés

Kapcsolattartás a felkészítés alatt •Honlapok üzemeltetése •Kör •Nincs írásos értesítés

Projekt management •Általános koordinátor •Pénzügyi vezető •Szakmai vezető •Kulturális programok szervezője Rendszeres személyes találkozások!

Bioindikáció és Internet Kedvezményezettek: 20 fő Téma: A Belga Biotikus Index és az IKT elsajátítása Cél: a biológiai vízminőségvizsgálatok és az Internet használatának bevezetése a környezetvédelmi szakképzésbe

Eredmény: 70 iskolából álló országos hálózat, a KVVM hivatalos környezeti nevelési programja, megújuló környezetvédelmi szakképzés Az elmúlt öt év eseményei: • 8 akkreditált BISEL tanártovábbképzés (több mint 200 fő) • 10 Országos találkozó • 7 tanfolyam határontúli pedagógusoknak • számos külföldi rendezvényen való részvétel

BioGIS Kedvezményezettek: 40 fő Téma: A bioindikáció és térinformatika összekötése Cél: a biológiai vízminőségvizsgálatok eredményeinek megjelenítése digitális térképeken, a térinformatika használatának bevezetése a környezetvédelmi és vízügyi szakképzésbe

Várható eredmény: térségi együttműködés alakul ki a kedvezményezettek között, a szakoktatók térinformatikai ismeretei nőnek, ami a tanulók munkaerőpiaci helyzetén is javít

Köszönöm figyelmüket! Borián György tel: