 Minden olyan valós logisztikai tevékenységhez kapcsolódó információáramlás, › amely a logisztikai vállalkozások, azok szerveződései, a logisztikai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

Logisztikai kutatás-fejlesztés és oktatás kölcsönhatása
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
Elektronikus kereskedelem
Teszt Eladási hely.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
e-NIVÓ zárókonferencia Jászfényszaru szeptember 23.
KLASZTER A FOGYATÉKOS EMBEREKÉRT Szakmai konferencia Pécs, szeptember
E – Logisztika 1. szeminárium
Szalontai Bence Ferenc Szántó Krisztián  Az e-business fogalmát először 1997-ben az IBM definiálta. Eszerint ez nem más, mint  „ sokszínű üzleti.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
Az értékesítési rendszer 9. szeminárium
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Szalontai Bence Ferenc Szántó Krisztián ÁVF 2009.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Logisztika 6.előadás.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
E-üzlet, e-logisztika Előadó: Badinszky Péter
Az elektronikus üzletmenet
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Az e-kereskedelem (e-business)
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Új törekvések a logisztikaiközreműködésben
KNOLL1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Logisztika bevezető elemek.
E-beszerzés Bravo csoport.
III. A logisztika jövője
Marketing alapfogalmak
Kérdések a második zh-hoz
Az értékesítési rendszer
Az elektronikus kereskedelem formái. B2B (business to business) A B2B piacoknak három típusát különböztethetjük meg: a vevők által létrehozott, az eladók.
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
KNOLL-FÉLE „Innovációs ellátási lánc” --modell 10-- Ellátási láncok,bővítésük és gazdasági elemzésük
Logisztikai alapfogalmak
Együttműködési lehetőségek az Észak- adriai kikötők és a Nyugat-Dunántúli regionális logisztikai szereplők között PBN Szombathely.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
Vállalati modellek 2007.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
Vállalkozásmenedzsment I.
I. tétel. Ön egy vállalatnál dolgozik, amelynél az e- technológiák alkalmazása már megkezdődött. Azt a feladatot kapta, hogy elemezze az egyes fejlődési.
Hálózatok Számítógépek és egyéb hardvereszközök összekapcsolva valamilyen kommunikációs csatornán. Felkínált lehetőségek: –Kommunikáció –Hardver megosztás.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Hálózatok Számítógépek és egyéb hardvereszközök összekapcsolva valamilyen kommunikációs csatornán. Felkínált lehetőségek: Kommunikáció Hardver megosztás.
Operatív menedzsment és versenyképesség
Vállalati terv bemutató
A piac és a piacgazdaság
BESZERZÉS A KATONAI LOGISZTIKÁBAN
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Értékesítés, kereskedelem
Minden az azonnali fizetési rendszerről
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Előadás másolata:

 Minden olyan valós logisztikai tevékenységhez kapcsolódó információáramlás, › amely a logisztikai vállalkozások, azok szerveződései, a logisztikai szolgáltatásokat igénybe vevő vállalatok között zajlik.  „E”= Internet alapú megoldások térhódítását jelenti.

 Közúti szállítás további erős előretörése  IT és logisztika elválaszthatatlan partnersége  City-logisztika növekedő fontossága  Új cégek születőben  Építőipari és irodaszer logisztika az élen járók

Anyagi folyamatok iránya Információáramlás fő iránya B. (Beszállí tók) T. (Termelő ) N. (Nagyker, nagyfog yasztók) K. (Kiskere skedők, kisfo- gyasztók ) V. („Vevők” végfogya sztók) H. (Hulladék újra hasznosít ók) Sz. Szállítá s R. Raktározá s Sz. Szállítá s R. Raktározá s Sz. Szállítá s R. Raktározá s Sz. Szállítá s R. Raktározá s Sz. Szállítá s R. Raktározá s Fizikai áru, anyag Tulajdonjog Promóció Terméket kísérő információk VIRTUÁLIS TERMÉK (információ) Logisztikai funkciókat aktivizáló információk - Elektronikus megrendelés - Elektronikus igényfelmérés - Elektronikusan aggregált kereslet - Azonnali visszacsatolási információ B. (Beszállít ók) T. (Termelő ) N. (Nagyker, nagyfogy asztók) V. („Vevők” végfogy asztók) H. ( Hulladék újra hasznosít ók) Sz. Szállít ás R. Kiberközvetít ők Sz. Szállít ás R. Kiberközvetít ők Sz. Szállít ás R. Kiberközvetít ők Sz. Szállít ás R. Kiberközvetít ők Kihatás után

 Dezintermediációnak azt a jelenséget nevezzük, hogy az értéklánc egyes tagjai kiiktatódnak, vagy teljesen megszűnnek. Az előző ábra azt mutatja be, hogy a végfogyasztó közvetlen kapcsolatot építhet ki a nagykereskedővel, sőt akár a termelővel is.  A reintermediáció fogalma azt fejezi ki, hogy már meglévő szereplők helyzete átértelmeződik és a korábbinál erősebb, vagy gyengébb központosító szerepet töltenek be. Például, ha a termelő, a kiskereskedő, vagy a szállító átvállalja a nagykereskedő szerepét.  Az intermediáció azt fejezi ki, hogy teljesen új közvetítő típusok is megjelenhetnek, ezek az úgynevezett kiberközvetítők. A kiberközvetítők a logisztikai lánc több pontján is megjelenhetnek és interface-ként kapcsolják össze az egyes tagokat.  Kiberközvetítők : mindazok a szolgáltatók, akik az elektronikus termékcsere megvalósításán közreműködnek. Pl.: •az áru fizikai mozgását segítő, szállító, raktározó cégek, az áru ellenértékének kifizetését lehetővé tevő banki és hitelesítő szolgáltatók, az informatikai kommunikációban résztvevő e-piactér szolgáltatók, internet szolgáltatók, struktúra szolgáltatók, reklámügynökségek.

-A logisztika központi szerepe lehetővé teszi a fizikai és az informatikai összhang megteremtését. -Modellben: - a szállító és a vevő felcserélhető ill. behelyettesíthető más szereplővel; fontos szerepe van a pénzintézet informatikai szolgáltatásának és a hitelesítőknek, akik lehetővé teszik az elektronikus üzletkötés résztvevőinek jogvédett szerződéses kapcsolatának kialakítását. Pénzintézet e-bank 4 PL Informatikai szolgáltató 4 PL Szállító értékesítő 1 PL Logisztikai szolgáltató 3 PL Vevő fogyasztó 2 PL e-Hitelesítő 4 PL

Saj á toss á gokHagyom á nyos logisztika E-logisztika Tipikus á runem Ö mlesztettDarab á ru Vevő Strat é giai Gyakran ismeretlen Csatorna t í pusaNyom á sos (PUSH)Sz í v á sos (PULL) K é szletek/rendel é si folyamatEgyir á ny ú K é tir á ny ú Á tlagos rendel é si t é telnagys á g MagasAlacsony Sz á ll í t á s ir á nyaKoncentr á ltSz é tsz ó rt Vevői ig é nyekStabilak, á lland ó kSzezon á lisak El é rhetős é g Egy adott kapcsolat A teljes ell á t á si l á ncban

 Általános fogalom, › amely a kereskedelmi tranzakciók informatikai eszközökkel, › számítógép hálózatok közvetítésével történő lebonyolításán túl, › a technikai eszközöket, módszereket és szolgáltatásokat jelenti.

 gyakran keveredik az e-business fogalmával, ezért célszerű, és egyre inkább elfogadott az e-tevékenység kategóriájának kettébontása.  E-Commerece= e- kereskedelem : SAP [2001]

 az internetes kommunikációtól,  az adat átvitelen,  az elektronikus beszerzésen,  a pénzügyi tranzakciókon,  az aukciókon,  a távfelügyeleten,  és a kontrollon keresztül egy sor olyan tevékenységet jelöl, › amely digitalizált kommunikáció segítségével megy végbe.  Az e-business része az elektronikus kereskedelem.

 6 síkon jelenik meg: › a cégek egymás közötti üzletkötései során (Business-to-Business), › a vállalkozások és a fogyasztók között (Business- to-Consumer), › illetve ide sorolják még a cégek és a közigazgatás (Business-to-Administration), › a fogyasztók egymás közötti (Consumer-to- Consumer), › a közigazgatás és a fogyasztó között létrejövő (Consumer-to-Administration) › és a közigazgatási szervek egymás között létrejövő (Administration-to-Administration) kapcsolatait is.

ProblémaKiküszöbölése Vásárlók felismerése, az hogy mit és hogyan szeretnek vásárolni Irányított piackutatás Nagyobb webáruházak esetén tapasztalt szakemberek hiánya Felvétel Versenyhez való akaraterő hiányaMotiváció Versenykörnyezet várható reakcióinak megjóslására való képtelenség Versenytársak megismerése, és a piackutatás Működéshez szükséges erőforrások félrebecsülése Átfogó erőforrás-tervezésre és munkaerő- képzésre van szükség Legfelső cégvezetés érdeklődésének, motivációjának hiánya Ha a csúcsvezetést már az elején bevonja a fejlesztőcsapat a munkába Elkészítéshez szükséges idő alábecslése Projekt-tervezés, és fejlett analízis módszerek használatával kiküszöbölhető Projekt-terv követésének meghiúsulása Nagyobb lépések figyelésével többnyire megelőzhető

 ppt#300,8,Tendenciák az „e-logisztikában”  e- technológia kihatásai a logisztikai folyamat szerkezetére   pdf pdf 