ECDL vizsgák lehetőségei az alapoktatásban. Módszerek és taneszközök Módszer: Az az eszközrendszer, mely a kitűzött célok eléréséhez vezet. (Segít a cél.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
ECDL A MÓRICZBAN Monoki Zsolt Informatika szakos középiskolai tanár
ECDL – Az elmúlt 15 év Várallyai László.
Az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete a tagjai által önkéntesen létrehozott, önkormányzattal rendelkező, közhasznú szervezetként működő jogi.
Informatika tanításom
Az iskolai dokumentumok
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
 Moduláris képzési módszertan kidolgozása.  Hátrányos helyzetű, az oktatási rendszerből lemorzsolódók szakképzésbe való bevonása.  Módszertan.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
ECDL ELEKTRONIKUS HITELESSÉG, ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS MODUL
Piacképes programozói tudás a középiskolában
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Számítástechnikai szoftver üzemeltető
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
A kerettantervek fejlesztése
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
MŰSZAKI SZAKTERÜLET INFORMATIKA SZAKMACSOPORT
IKT struktúra.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
ECDL Az ECDL European Computer Driving Licence - Európai Számítógép-használói Jogosítvány Az ECDL egységes nemzetközi szabályok alapján működő moduláris.
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Általában a kétszintű informatika érettségiről. Források, ahol utána nézhetünk részletesebben:
Informatikaoktatás a gimnáziumban Baár–Madas Református Gimnázium, IV. 27.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
European Computer Driving Licence
A beiskolázás előkészítése
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Pedagógus értékelési rendszer
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
A verseny meghirdetője: Informatika - Számítástechnika Tanárok Egyesülete A verseny célja: az informatikában tehetséges diákok számára lehetőséget teremteni.
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
A verseny helyszíne a Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és AMI, Százhalombatta.
Nemes Tihamér OKATV.
Szakiskolai fejlesztési program
Nemzeti Köznevelési Portál
Rákosi Szilvia, szakértő, NJSZT
Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Szóbeli feladatsor témaköreinek áttekintése, tipikus feladatok megoldásának.
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
Informatika munkaközösség
ECDL A MÓRICZBAN Monoki Zsolt Informatika szakos középiskolai tanár
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Előadás másolata:

ECDL vizsgák lehetőségei az alapoktatásban. Módszerek és taneszközök Módszer: Az az eszközrendszer, mely a kitűzött célok eléréséhez vezet. (Segít a cél elérésében.) Schneider Ferenc

Lehetőségek és igények: ● Oktatásigazgatási ● Finanszírozási ● Iskolai keretek és lehetőségek ● Tanári kompetenciák ● Szülői igények és elvárások ● Tanulói igények és elvárások

Oktatásigazgatás ● A NAT és a kerettantervek lehetőséget adnak általános iskola 1. osztálytól ● Ki, hogyan tud élni a lehetőséggel? ● Mi a célja az oktatás bevezetésével, milyen szakmai célokat tűz ki az iskola – a tanár ● Milyen keretek között? ● Ki finanszírozza a költségeket?

Finanszírozás ● Iskolabarát -oktatásbarát- Önkormányzat ● Az iskola gazdálkodja ki a forrásokat ● Az iskola és kliens -szülő- közösen biztosítják a forrásokat ● A kliens finanszíroz Ritkán: ● Pályázati források ● Szponzorok bevonásával

Iskolai keretek és lehetőségek ● Tanórai keretek között (Értékelés 1-5) ● Tanóra rendszerű tanítási órán kívüli keretek – Tanórák végéhez hozzáillesztve – Szakkör – Klub stb. (Értékelés: szóban, néha oklevél, stb.) ● Tanfolyai keretek (Teljesítményorientált oktatás: százalékok, pontok)

Tanári kompetenciák ● A tanár szándéka dominánsan befolyásolja az oktatás minőségét ● Tanári dilemmák és kétségek – Szakmai felkészültség – Idő az órai munkákhoz való felkészülésre – Szakmai elkötelezettség – MIT és HOGYAN

Szülői és tanulói elvárások ● Szülői: – Korszerű, praktikus ismeretek – Versenyképes tudás – Pozitív nevelési hatások ● Tanulói: – Ne legyen megterhelő – Játék – Sikerélmény

Alsó tagozat 1-4. (A célok megvalósításával összefüggő eszközök kiválasztása) ● Eszközkezelési ismeretek – Barátom a számítógép I-IV. ● Gondolkodástechnikai ismeretek – Word A frontális problémamegoldás nyelvi eszköze (Magyar nyelvű, mondatszerkezetű algoritmuskészítés, freeware, letölthető) – LOGO A moduláris problémamegoldás nyelvi eszköze (Comlogo, LAPODA, -APC-Logo robotika-)

Felső tagozat A kitűzött szakmai céloktól függő taneszközök ● Eszközkezelési ismeretek – Bagoly sorozat (Windows, DOS, Linux) – Munkafüzetek ● Alkalmazástechnikai ismeretek – Bagoly sorozat – Szövegszerkesztés – Prezentáció-készítés – Táblázatkezelés – Adatbáziskezelés – Internet v. Hálózatok és az internet – Munkafüzetek

ECDL-Start 5-8. évfolyam heti 2-3 óra ● Az oktatásban résztvevő tanulók kiválasztása – A zavartalan oktatáshoz a feltételek biztosítása – 4 modulvizsga, vizsgaidőpontok Tartalmi kérdések ● Eszközkezelés – Operációs rendszer és környéke, hardver Windows, tömörítők, vírusvédelem (60 óra) ● Alkalmazástechnika – Szövegszerkesztés (50-80 óra) – Választható, pl.: prezentációkészítés (30-35 óra) – Internet (30-35 óra)

ECDL témakörök ● Operációs rendszer (és környéke) ● Szövegszerkesztés ● Prezentáció (és grafika) ● Internet ● Táblázatkezelés ● Adatbázis kezelés ● Információ technológia Vizsgák ütemezése, tályékozódás! (Vizsgadíj, mentalitás, szoftverek, stb.) (32 pontból 24 pont -korábban 27 pont)

Szakosított tanterv ECDL 7 modul ● Keret 1-8. v osztály akkreditált tanterv alapján, v. saját út(ak) – Taneszközök speciálisan az életkorhoz és az ECDL vizsga követelményrendszeréhez letttek kifejlesztve. – Tanári segédletek: ● Jól definiált, cél és feladatrendszer (hundidact háromszoros „Aranx Díj” elismerés ● Tanterv, tanmenetek ● Nyomtatott „Nyomkvetés” újság ● Feladatsorok ● Zárt levelezőrendszer tanárnak és a diákoknak (moderált).

A sikeres oktatást kulcsai ● A tanár sikere szorosan összefügg a tanítvány sikerével! ● Az oktatásnak meg kell felelnie a szülői elvárásoknak! ● A tanulók személyreszabott felkészítése a vizsgá(k)ra. ● A nevelés fontossága! (Érték, értéktelen, jó és rossz, helyes, helytelen,...) ● Új oktatástechnológiai lehetőségek a gépteremben.

Köszönöm a figyelmet! Taneszök, segédletek (hivatkozás)