Nyitott laborok GlobálisLabor? TeleLab?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
E-Laboratory practical Teaching for Applied Engineering Sciences   HURO/0901/028/2.3.1 Közös emitteres erősítő jellemzőinek vizsgálata NI ELVIS-II tesztállomással.
HÁLÓZATOK.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Hálózati és Internet ismeretek
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
IBM Software Group © 2006 IBM Corporation Hatékonyság és üzleti intelligencia Egységesített felület meglévő alkalmazásainkhoz Szabó János Technikai szakértő.
2008/2009 II. Félév Dr. Kovács György egyetemi docens
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
TÉRKÉP HELYETT CSAK KÉP? AVAGY A PAPÍRALAPÚ KARTOGRÁFIAI DOKUMENTUMOK SORSA A DIGITÁLIS VILÁGBAN DR. PLIHÁL KATALIN ORSZÁGOS SZÉCHÉNYI KÖNYVTÁR.
Erdélyi Múzeum-Egyesület Magyar Tudományos Akadémia Budapest, november 11. Dr. Bitay Enikő, Az EME Műszaki Tudományok Szakosztályának elnöke.
Elkülönített állami pénzalapok
Humánkineziológia szak
Hatékonyságnövelés IT biztonsági megoldásokkal Szincsák Tamás IT tanácsadó 2012.Október 17.
Mini felderítő repülőgép készítése SolidWorks-szel
Paradigmaváltás az oktatásban
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
SZTE - SZEGED A MÉRNÖKKÉPZÉS ÚJ KIHÍVÁSAI - INTERNETTEL ÖSSZEKÖTÖTT TÁVOLI LABORATÓRIUMOK Matijevics István.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Karakterisztikák mérése 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás V
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás 2. óra szeptember 9., 10. v
Virtuális méréstechnika MA-DAQ műszer vezérlése 1 Mingesz Róbert V
Stratégiai tervezés.
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Tűrések, illesztések Áll: 34 diából.
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
e-Learning a tanárképzésben
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Számítástechnika a KFKI AEKI-ben
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Hálózati és Internet ismeretek
Domain Name System – DNS keresése az interneten.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
szakmérnök hallgatók számára
Controlling a gyakorlatban
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Beágyazott internet az alállomási irányítástechnikában Hogyan kerül irodai megoldás az ipari irányítástechnikába? Ez egészen biztosan nagyon veszélyes!
var q = ( from c in dc.Customers where c.City == "London" where c.City == "London" select c).Including( c => c.Orders ); select c).Including(
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
2006. május 15P2P hálózatok 1 Fóliák a vizsgára: 1. előadás  Bevezető: 11-16, 21,  Usenet: előadás:  Bevezető: 3-8  Napster: 
Szerviz modul Ismertető. Cégismertető Magyarország vezető kárrendezési rendszerének szállítója Tíz éves szakmai tapasztalat Partnerei kapcsolatban állunk.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat - levelező Sub-VI és grafikonok 1 Mingesz Róbert V
A szolgáltatás technikájával – technológiájával kapcsolatos elemzések „EISZ Jövője” Konferencia június 22.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Kommunikáció-technológia specializáció
Advanced Next gEneration Mobile Open NEtwork ANEMONE Promóciós Nyílt Nap Nyitó előadás 2008 április 22. Dr. Imre Sándor
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
MTSZ Oktatás Általános koncepció.
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
This is the first level bullet for notes 12 point Arial Regular
Előadás másolata:

Nyitott laborok GlobálisLabor? TeleLab? Pletl Szilveszter Dunaújvárosi Főiskola pszilvi@mail.duf.hu

Témakörök A mérnökképzés hagyományos eszközei Motivációk új oktatási módszerek és eszközök bevezetésére a mérnökképzésben A nyitott laboratórium koncepciója Példa nyitott labor portálra

A mérnökképzés hagyományos eszközei előadás szakirodalom multimédia (beleértve: beszéd, animáció, video) szakmai gyakorlat modellek laboratóriumi eszközök szimulációs programok interaktív vizualizáció virtuális laboratórium az internet nyújtotta lehetőségek: Web alapú oktatási felületek Web alapú telemanipuláció Web alapú kommunikáció (kooperatív tanulás)

Motivációk új oktatási módszerek és eszközök bevezetésére a mérnökképzésben Megkerülhetetlen: Ma oktatni a hallgatót a jövő feladatainak megoldására a múlt eszközeivel. (Dormido 2002) Érzékeny pont a technológiai fejlesztések bevonása a mérnökképzésbe.

Az elmélet és a gyakorlat közötti űr csökkentése Motivációk új oktatási módszerek és eszközök bevezetésére a mérnökképzésben Az elmélet és a gyakorlat közötti űr csökkentése A tanulás támogatása kísérletezéssel A látvány erősítése (érthetőség) A tanulás támogatása minden időben A távoktatás és az életen át tartó tanulás támogatása Csökkenteni az intézményi és hallgatói költségeket

A mérnökképzés elengedhetetlen eleme a laboratóriumokban folyó képzés Előny: biztosítja a kapcsolatot a gyakorlat és az elmélet között kísérletezési lehetőség valós rendszereken Hátrány: erőforrás igényes állandó korszerűsítést követel karbantartást igényel költséges

A nyitott laboratórium koncepciója Valós laboratóriumok hálózata Közös tematika Laboratórium 1 Internet Laboratórium n Koordinátor Érdeklődő

A nyitott laboratórium koncepciója Emberi erőforrások Koordinátor Oktatók Laboránsok Osztott erőforrások Kommunikációs eszközök Kamerák Mikrofonok Interfészek Programok (adatfolyam)

A rendszer osztott erőforrásai Hardver elemek Szerkezetek Mechanizmusok Érzékelők Beavatkozó szervek Gépi látás eszközei A virtuális valóság eszközei Szoftver elemek Hipermediális tartalmak Szimulációs programok (matlab szerver) Távmanipulációt biztosító programok (Labview)

Koordinátor feladata A decentralizált fejlődés koordinálása Az egyes “sejtek” vezetőivel való kapcsolattartás Hozzáférési jogok karbantartása (LDAP) A központi portál szerkesztése

A rendszerének kiépítése során nagy hangsúly kell fektetni a: Biztonságra Megbízhatóságra Az egyes erőforrások fizikai sérülésétől való védelmére A titkos szellemi értékek és prototípusok elérhetőségének megakadályozására.

A központi portál tartalmazza A szükséges utasításokat Az osztott szoftver és hardver erőforrások leírásait és elérhetőségeit Egy on-line csevegést biztosító felületet Egy off-line kapcsolatot biztosító felületet, faq Szakembercserét és hallgatócserét biztosító felületet.

Előnyök-hátrányok Előnyök: Hátrányok / tennivalók: kísérletezési lehetőség diszlokált valós rendszereken kizárólag a saját laboratóriumot szükséges karbantartani, felügyelni és modernizálni Hátrányok / tennivalók: a laboratóriumokat fel kell készíteni a csatlakozásra minőséges szélessávú Internet kapcsolatot igényel (hang, kép és irányítás) technikai támogatás biztosítása 24 órán keresztül túl virtuális korlátos az egyidejű felhasználók száma

Példa egy nyitott labor portálra

Egy SCARA robot kinematikai szempontból való vizsgálata

Egy java kódban megírt 3D modellen alapuló szimulációs program a világhálóról

RCRC szűrő mérése (http://www.ro.feri.uni-mb.si) RCRC circuit

RCRC szűrő mérése OUT IN1 IN2 A rendszer bemenetének megadása A rendszer kimeneti jeleinek feldolgozása Valós RCRC rendszer

RCRC szűrő mérése

DC motor szabályozás DC motor

DC motor szabályozás

DC motor szabályozás

LEGO mindstrom robotic application (http://www.ro.feri.uni-mb.si)

LEGO mindstrom robotic application Labview

Betekintés egy Ausztrál egyetem robotikával foglalkozó laboratóriumába

A NASA nyilvántartása

Az egyik legsikeresebb fejlesztést a K-Team mondhatja magáénak

Készítsünk közösen alkotást egy festőrobottal

Végkövetkeztetés A nyitott laboroknak mindenképp létjogosultsága van a korszerű mérnökképzésben. Erőforrásokat kell találni a meglévő laboratóriumok rendszerbe való kapcsolására.

Köszönöm a figyelmet!