GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április A print és az online konvergenciája…(!?!) Nagy István - Médiakutatási csoportvezető, GfK 2009. április.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

[fre ]. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda.
Az információs társadalom helyzete Magyarországon
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása május, országos és budapesti hallgatottság -
A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
Mit csinál és mit nem csinál a magyar internetező online?
Digitalizáció: Szép új világ?
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
2.0 Informatikus-e a könyvtáros?. Nehézségek: • informatikushiány a könyvtárakban • egyetemi oktatás hiányosságai: – bölcsész szemlélet – informatikaoktatás.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Internetezők – internethasználat alakulása,
Életkor – második látásra 2 éves az „Öreg a Nénikéd!” MFP 50+ Konferencia 2010 március 31 Kerényi Péter.
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
Kommunikációs alapkérdések és válaszok Kommunikációs tréning Siófok, november 14. Schmidt Hajnalka.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
Felnövekvő médiafogyasztók: fognak-e még rádiózni a fiatalok? Nobody’s Unpredictable Media Hungary What do we see? Szonda Ipsos.
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
„A Honlapod a Holnapod” online marketingkommunikációs workshop december 3. Varga István
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Bemutatkozik a G-portál. Tartalom I. Elérés, népszerű tartalmak 1. G-Portál: a legnagyobb látogatottságú tárhely szolgáltató (havi látogatószámok éves.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Az e-banking távlatai 1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a / 6827
Online marketing, online PR Miben más? Előadás Végvári Imre Igazgató Arcus Interactive Group.
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
A globális világgazdaság és az USA világgazdasági szerepköre
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
ATL - mit hirdessünk és hol?
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Rangsorok a médiában /A legjobb befektetés a tudás/ Budapest november 8. Szauer Péter.
Tiltják? Tűrik? Támogatják? Hogyan viszonyulnak a szülők gyermekük internethasználatához?
Veszélyes webes világ? Aggódnak-e a szülők gyermekük internethasználata miatt?
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Legjobb_kor. Az eMunka, dMunka, sikeres alkalmazásának társadalmi és technológiai feltételei megteremtődtek. dr. Mlinarics József ügyvezető elnök Magyar.
Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (EKG) – a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer alapinfrastruktúrája
GKIeNET Kft. A Nemzeti Digitális Közmű – mint válasz az alapproblémára Tihany, május 27. Kis Gergely MKE 41. Vándorgyűlés, FITT Szekció.
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
Jegyezz médiarészvényt!. MagyarVendor Sziget Kft. Az econet.hu Nyrt. PRINTRÁDIÓ ONLINEEVENT.
Sikeres pályázás az EU-ban - Pályázatírói Információs Nap (2009. április 28., Budapest) NCA-NK-08-D-P-0053 Forrásteremtés Együtt a Munkaerőpiac Fejlesztéséért.
Iwiw bemutatkozás. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Az inforadio.hu hírportál látogatottsági adatai Medián – Webaudit
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
A digitális reklám eszközei 1.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Közérdekű agrárinformációs szolgáltatások
Átlag napi elérés a 15 évesek és idősebbek körében országos
Előadás másolata:

GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április A print és az online konvergenciája…(!?!) Nagy István - Médiakutatási csoportvezető, GfK április

GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Néhány bevezető gondolat 1 2 Számok 3 Összegzés Agenda

GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Néhány bevezető gondolat… 1

4 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április IDŐ NÉHÁNY ÉVEMOST Az új technológiai lehetőségek idegennek, veszélyesnek tűntek Aztán amikor már nem voltak nagyon idegenek, nem nagyon lehetett tudni, hogyan is lehetne használni.. I think it’s the beginning of a beautiful friendship… JÓ NÉHÁNY ÉVE Jó két évtizede még nem létezett a digitális világ… …aztán átléptünk az örök szeptember korszakába Kis szubjektív történeti áttekintés …avagy a sajtó és a digitális világ viszonya

5 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április 1991 okt. bejegyzik az első magyar domain címet SZTAKI.HU 1991 júli. 15 Létrejön a hálózati kapcsolat a CERN, és az RMKI között 1992 Másodikként a volt szocialista országok közül Magyarország teljes értékű internet kapcsolattal rendelkezik 1996 Kereskedelmi célú internet hazai szervereken keresztül működik 1995 Az Első magyar portál az INTERNETTO megkezdi működését 1998 Megkezdi működését az ORIGO 1999 Az internet hozzáféréssel rendelkezők száma átlépi az 1 milliót 2003 Az otthoni internetezők aránya meghaladja a munkahelyi netezőkét Csak emlékeztetőül: itthon mi történt? 2009 Az internetezők aránya 50%

6 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április 5,5-szörösére nőtt Az internet-penetráció változása A 15 éves és idősebb, Internet-hozzáféréssel rendelkezők száma Adatok: ezer főben Forrás: GfK Hungária - Szonda Ipsos: Magyar Online Monitor, Nemzeti Médiaanalízis

7 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április A 14 év feletti lakosság felének nincs se PC-je, se internet- hozzáférése, és nem is tervezi a vásárlást! ember rendelkezik otthoni internet hozzáféréssel A lakosság közel 7%-ának nincs PC-je otthon, máshol netezik  fiatalok. Közel főnek van ugyan PC-je, de nincs internet hozzáférése (sőt, nem is tervez). 5% rendelkezik saját PC- vel, illetve (valószínűleg munkahelyi internet hozzáféréssel, így otthonra nem tervez internetet. További fő rendelkezik saját PC-vel, és tervezi otthoni internet beszerzését. Forrás: GfK Hungária-Szonda Ipsos: Nemzeti Médiaanalízis 2008 A digitális világ társadalmi vetülete

GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Számok… 2

9 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Forrás: GfK Hungária-Szonda Ipsos: Nemzeti Médiaanalízis, 2008 Internet-használat leggyakoribb céljai Bázis: internetezők (legalább havonta) Információs szolgáltató társadalom

10 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Vélemények az internetről 1-5 skála átlaga: 1 – egyáltalán nem ért vele egyet, 5 – teljesen egyetért Információs szolgáltató társadalom Forrás: GfK Hungária Internet Insight Report 2008

11 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Forrás: Roper Report Worldwide Hagyományos médiumot Azok aránya, akik valamelyik hagyományos médium weboldalát látogatják (%) © Copyright GfK2007. Proprietary and Confidential Az újságok legértékesebb kincse a kialakult olvasói szokás (R. Murdoch) Nagyobb részük azonos arányban használja a hagyományos médiumot és a weboldalát. A magyarok szívesen látogatják a hagyományos médiumok weboldalait.

12 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április 22% 41 % 37% 607 ezer fő havonta mindkét megjelenési felületen tájékozódik Gazdasági, politikai lapok olvasói 1107 ezer fő csak az online tartalmat keresi fel havonta 1019 ezer fő csak a nyomtatott kiadást olvassa havonta

13 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Gazdasági, politikai lapok olvasói

14 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Gazdasági, politikai lapok olvasói

15 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április 20% 15 % 75% 842 ezer fő havonta mindkét megjelenési felületen tájékozódik Női lapok olvasói 662 ezer fő csak az online tartalmat keresi fel havonta 2805 ezer fő csak a nyomtatott kiadást olvassa havonta

16 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Női lapok olvasói

17 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Női lapok olvasói

18 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április 992 ezer fő csak a nyomtatott kiadást olvassa havonta 205 ezer fő csak az online tartalmat keresi fel havonta 8% 16 % 76% 102 ezer fő havonta mindkét megjelenési felületen tájékozódik Programajánlók olvasói

19 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Programajánlók olvasói

20 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Programajánlók olvasói

GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Összegzésképpen… 3

22 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április A lapkiadók sikeres alkalmazkodása a változó médiakörnyezethez Az offline és… •Csökkenő példányszámok •Magas előállítási költségek •Letisztultabb hírek •Kiforrottabb elemzések •Az események hátterének feltárása •Az olvasási környezet rugalmassága …az online •Csökken az olvasásra szánt idő •Naprakészség helyett azonnali reagálás lehetősége •Olvasókkal való párbeszéd, a civil újságírás integrálása •Audio-vizuális eszközök bevonása •Az archív anyagok könnyű elérése Az olvasók printben elnyert bizalmára és kialakult olvasási szokásaikra építhetünk összefonódása

23 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április • Nem print, vagy online, hanem print és online, és …. azaz tartalom ->integrált •Involváltabb közönség -> nagyobb elvárások igények •Az ördög a részletekben van, azaz gyorsabban lehet, és kell a (média) fogyasztók igényeire reagálni Jövőkép…