ÉRTÉKTEREMTÉS ELEKTRONIKUS PIACTÉRI MEGOLDÁSOKKAL

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Elektronikus beszerzés
Advertisements

Global Distribution System
Lengyelország: Allegro Magyarország: TeszVesz és Vatera
LogControl Raktármenedzsment
SAP best practice üzemeltető cégek számára
Automatikus szállítási hűségprogram
Készítették: Kerényi Éva Mogyorósi Mária Péterffy Réka
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
A B2B e-kereskedelem sajátosságai
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
T RD -Trading Hungary Kft. Metrológia.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Kimutatás tervező Egy lekérdezés adatait tetszőleges formájú nyomtatási listába lehet foglalni. ATLAS - SQL.
Számítástechnikai rendszerek bérleti konstrukciója.
Informatikai megoldások egy kézből
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
First Line e-Számlacentrum Integráció Vállalatirányítási rendszerekkel
Értékesítési csatornák
Beszerzés K&N Sportlégszűrők
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
Rendelés nyilvántartás
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
MÁV Csoport Beszerzési és számlafogadási rendszere
Minőségmenedzsment 2. előadás
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Az e-kereskedelem (e-business)
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Microsoft Project Server 2003 Egyedi projekt alkalmazások: pályázatok, beruházások kezelése a.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
infor:COM - Fitté tesszük!
A KÖZBESZERZÉSEKET TÁMOGATÓ OBJEKTÍV INFORMATIKAI RENDSZER 1 Tudományos Diákköri Konferencia Troll Gergely.
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
III. A logisztika jövője
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: Fax: Az e-kormányzat és az elektronikus.
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Bauer András - Berács József:
Termelésmenedzsment Production Management
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata CONTROLLING RENDSZER A PANNONTEJ ZRT.-NÉL.
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Magasszintű automatizált marketing megoldások az e-kereskedelemben
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
Somoskői Gábor Froweld kft.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Miért is kell minősíteni a szoftverfejlesztő cégeket? Kinek jó ez? Az IVSZ Szoftverfejlesztési Tanúsítvány elindításának hátteréről Balatonfüred.
A StoreWizard webáruház bemutatása
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Dokumentumkezelő rendszer javaslat PTR zRt. részére
Készletgazdálkodás és logisztika
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai „Elektronikus számlázás – MOST!” konferencia március 7.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Beszerzések hatékonyság növelése
9. tétel.
Operatív menedzsment és versenyképesség
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Vállalati terv bemutató
Integrált könyvtár rendszer (IKR)
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Termelés tervezési és irányítási rendszer SQL alapon
Gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Átlátható folyamatok ügyviteli rendszerekkel
Előadás másolata:

ÉRTÉKTEREMTÉS ELEKTRONIKUS PIACTÉRI MEGOLDÁSOKKAL VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK Az előadás tartalma Elektronikus kereskedelem A piactér és szolgáltatásai On-line aukció Csatlakozás, előnyök, eredmények Kérdések VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

Pont-pont közötti „e-kapcsolatok” eKereskedelem EDI Eladói piactér - WEB áruház (eladó működteti) Beszerzői piac - Privát site (vevő működteti) VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK Az internetes Piactér lényege eKereskedelem A vállalatoknak csak egy kapcsolatot kell kiépíteniük a piactérhez, melynek révén kapcsolódhatnak valamennyi üzleti partnerükhöz MRO: vállalatok mindennapi működéséhez szükséges, nem stratégiai (indirekt beszerzésű) termékek Vevők Szállítók Piactér üzemeltetése, VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

Hagyományos beszerzési folyamat eKereskedelem Sokszereplős, lassú, rengeteg hibalehetőséget tartalmazó folyamat Kézi rendelés bevitel Ajánlatkérés Különböző termékek szubjektív összehasonlítása Alkudozás a szállítókkal Szállító manuális kiválasztása ? Kézi beszerzési igény Kézi jóváhagyás Megrendelés kinyomtatása Továbbítás postán, vagy faxon, e-mail- en stb. PO DOC Kézi rendelés bevitel Pontatlanságok tisztázása a vevővel Kiszállítás SZÁMLÁZÁS ??? VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

Elektronikus beszerzési folyamat eKereskedelem Egységesített dokumentumok, gyors elektronikus továbbítása Marketline PO XML Internet Termékek objektív összehasonlítása a katalógus alapján Elektronikus beszerzési igény Elektronikus jóváhagyás Megrendelés(ek) automatikus elkészítése Elektronikus rendelés továbbítás Automatikus rendelés fogadás Automatikus visszaigazolás Kiszállítás eInvoice VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

Portál www.marketline.hu Bérelt v. Saját Beszerzési rendszer A Piactér felépítése Vevők Portál www.marketline.hu Szállítók Piactér és szolgáltatásai Regisztráció Cég és Termék információ Nyílvántartás Hírlevél DEMO Bejelentkezés Online Aukció Multivendor katalógus Bérelt v. Saját Beszerzési rendszer Katalógus menedzsment Integrált Szállítói rsz. Elektronikus Dokumentum csere VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

Piactéri szolgáltatás-portfolió On-line aukció, versenyeztetés Cégnyilvántartás: céginformáció, cégminősítés Beszerzési rendszer (igénylés-jóváhagyás) Katalógus menedzsment Integrált Szállítói Rendszer Szakértői szolgáltatások (portfolió elemzés, project menedzsment, stb.) Piactér és szolgáltatásai VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK 2. Cégnyilvántartás Koncentrált információ Hozzáférés www.marketline.hu keresztül Gazdag nyilvántartás több szállító/vevő Új üzleti kapcsolatok Piackutatás On-line céginformációs riportok Piactér és szolgáltatásai VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

Keresés a katalógusban Fogadás Visszaigazolás 3. Beszerzési rendszer A beszerzési folyamat elektronikus leképzése Piactér és szolgáltatásai Keresés a katalógusban Igénylés Jóváhagyás Megrendelés Megrendelés küldése Fogadás Visszaigazolás Cél: Igénylők bevonása a beszerzési folyamatba Beszerzési folyamatok automatizálása Teljes körű nyomonkövethetőség VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

4. Katalógus-menedzsment Nemzetközileg elfogadott, UN/SPSC szabványon alapuló 4 szintes kategória rendszer Termékenként 24 attribútum (termékjellemzők, kondíciók, szállítási feltételek stb.) Vevő-specifikus árképzés lehetősége Többféle keresés, szűrés, szűkítés Összehasonlító funkció Karbantartás,technikai üzemeltetés Piactér és szolgáltatásai VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

5. Integrált szállítói rendszer Internet alapú üzleti dokumentum kezelő alkalmazás : Ajánlatkérés fogadása Ajánlatok kiküldése Megrendelések fogadása Megrendelések visszaigazolása Riportok generálása Elektronikus aláírás Piactér és szolgáltatásai VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

6. Szakértői szolgáltatások PORTFÓLIÓ ELEMZÉS A beszerzési portfolió és a beszerzésre fordított kiadások feltérképezése, átvilágítása Aukcióra rövid,- közép,- és hosszú távon alkalmas termékcsoportok meghatározása A vállalat által elérhető megtakarítási potenciál számszerűsítése Javaslat a megfelelő aukciós stratégiára PROJECT MENEDZSMENT A partnereink saját rendszereinek felmérése A rendszerek közti adatcsere és integráció meghatározása Egyedi igényeknek megfelelő szolgáltatások kidolgozása Iparág specifikus megoldások fejlesztése E-KERESKEDELMI TANÁCSADÁS Piactér és szolgáltatásai VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

1. On-line aukció címszavakban Alap típusai : beszerzési – cél a legalacsonyabb beszerzési ár eladási – cél a legmagasabb eladási ár Hatékony (ár)verseny: Valós idejű verseny Párhuzamos tárgyalás minden résztvevővel Résztvevők egymással versenyeznek, nem a szervezővel egyezkednek Folyamatos, nem egyszeri ajánlatadás Erős érzelmi hatás: versenykényszer On-line Aukció Átlagosan 15 % árelőny VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

Produktivitás növelése Folyamat racionalizálás A verseny fejlődése Extra Profit Sorozatgyártás - Ford T model Piaci verseny Profit Produktivitás növelése - 6, selejt kezelés, TQM Ktsg Folyamat racionalizálás - open-book, JIT, SMI On-line Aukció On-line aukció VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK Az Aukció hatása az értékesítési láncra Nyereség On-line aukció Termelési ktsg 4 Beszerzési ktsg On-line Aukció 3 2 Aukciót elsőnek használó cég versenyelőnyre tesz szert Extra profitot realizál rövid távon Árcsökkentéssel (profit megtartása mellett) extra piaci részesedést szerez Piac válaszlépése (1-2 éves reakcióidővel) Versenytársak és beszállítók is aukciók szervezésére kényszerülnek Általános árszint-csökkenés végiggyűrűzik az értékesítési láncon a vevőkig VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

Megtakarítások termékcsoportonként Stratégiai beszerzések: csomagolóanyag, egyéb alapanyag, tűzvédelmi eszközök, benzin, gyártás és termelés IT termékek: laptop, software, nyomtató, kiegészítő termék, toner, hardware, adatkazetta Irodaszerek: papír, nyomtatvány, egyéb irodaszerek Szolgáltatások: mérnöki szolgáltatás, takarítás, szállítás, egyéb szolgáltatás On-line Aukció A legnagyobb megtakarítások a stratégiai beszerzések területén, illetve a sok résztvevős, erős versenynek kitett piacokon realizálódnak. VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK Aukciós eljárások ÖSSZEVONT „bundle” aukció egy vagy több tételre kérünk ajánlatot párhuzamosan, de a győztest az összes tételre tett ajánlatok összege alapján határozzuk meg a csatolt állományban lehetőségünk van akár több száz tétele egyidejű versenyeztetésére (pl.: irodaszerek) a részletes, tételszintű ajánlatok Excel fájlban történő bekérésével KIMAZSOLÁZÓ „cherry picking” aukció több tételre kérünk ajánlatot párhuzamosan, de az egyes tételek szállítását különböző szállítók is elnyerhetik PARAMÉTERES aukció több paraméteres verseny (ár, fizetési határidő, szállítási határidő, …) a versenyeztetett paramétereket az előre meghatározott kalkulációval vesszük figyelembe a beszerzési döntésnél SUPPLY CHAIN aukció nem a közvetlen partnerek kezdeményezik az aukciót szoros, kooperatív szállítói kapcsolatot feltételez DISZKONT aukció viszonteladók versenyeztetésére alkalmas aukció típus a gyártó által publikált listaárhoz képest adott kedvezmény mértékére licitálnak százalékpontok mentén a résztvevők VAK aukció résztvevők nem látják a legjobb ajánlat jellemzőit, csak a sorrendet On-line Aukció VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

BÉRELT („HOSTED”) megoldás Vevők csatlakozása Egyetlen feltétel: Internet hozzáférés Vevő Csatlakozás, előnyök, eredmények Saját vállalatirányítási (beszerzési) rendszer nincs BÉRELT („HOSTED”) megoldás van INTEGRÁCIÓ lehetősége VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

Szállítók csatlakozása Egyetlen feltétel: Internet hozzáférés Csatlakozás, előnyök, eredmények Szállító Saját vállalatirányítási rendszer nincs „ISZR” van INTEGRÁCIÓ lehetősége VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

A vevőknek nyújtott előnyök Hozzáférés széleskörű piaci információhoz és szállítói bázishoz Erősebb tárgyalási pozíció, alacsonyabb ár (!) Megszűntethető az ún. kalózvásárlás (a szállítói keretszerződések megkerülése) Hibátlan megrendelés jut el a szállítókhoz Beszerzés racionalizálható Átláthatóbb folyamatok, pontos riportolás A beszerzés adminisztrációs teendői nagymértékben csökkennek Csökken a beszerzés átfutási ideje Csökken a beszerzés költsége Csatlakozás, előnyök, eredmények VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

A szállítóknak nyújtott előnyök Könnyebb hozzáférés további potenciális nagyvállalati vevőkhöz Lehetővé teszi a gyors kapcsolódást az elektronikus kereskedelembe Ügyfélkapcsolati költségek csökkennek Szolgáltatási színvonal javulása Alacsonyabb értékesítési és marketing költségek Hibátlan megrendelés, rendelések feldolgozási költsége csökken Csatlakozás, előnyök, eredmények VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

Elektronikus beszerzés üzleti előnyei Beszerzési / Értékesítési költségek csökkenése Adminisztrációs költségek csökkenése átlag 10 - 15%-al (!) átlag 50-60%-kal (!) Csatlakozás, előnyök, eredmények Kisbeszerző Nagybeszerző Árelőny Árelőny + Folyamat szabályozásból fakadó előny VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

Gyakorlati eredmények Közel 1000 vállalat vett és vesz aktívan részt elektronikus kereskedelemben a Marketline piacterén A vállalatok (átlag) 14,7 %-os megtakarítást realizáltak elektronikus beszerzéseik, és ezekhez kapcsolódó versenyeztetéseik (on-line aukcióik) során Csatlakozás, előnyök, eredmények Az elektronikus kereskedelem, és a piacterek megkerülhetetlen részei a XXI. sz. üzletvitelének VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK

E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK KÖSZÖNÖM A FIGYELMET ! Kérdések VIII. Országos Neumann Kongresszus - 2003. október 16. E-GAZDASÁG - PIACTÉRI MEGOLDÁSOK