eBusiness feladatok GINFO III őszi félév
Feladatok témakörei •A hirdetési piac elemzése: USA, EU, Magyarország; keresőmarketing •Iparág-specifikus piacterek működése, szolgáltatásai •B2C megoldások. 1-to-1 marketing: kereskedőházak, áruházak, légitársaságok, könyvkereskedések, PC, vagy mobilgyártók, stb. •B2B megoldások. EDI. Kórházak, autógyárak, TESCO, stb •Aukciós portálok. Tenderezési szoftverek. •Mega-portálok működése •Kereső-marketing •A Google AdWorks Ford SCM
Hogyan tanulmányozzunk egy rendszert? Célok: 1/ a tapasztalt modell azonosítása, kategorizálás, más definíciók, tankönyvi mintapéldák keresése 2/ megjelenése egy hazai B2C, vagy B2B portálon: a cég története, szándékai, küldetésnyilatkozatai, ICT és eBusiness politikája 3/ A portál elemzése: portál-elemző módszerek, kisebb eljárások 4/ a konkrét portál elemzése: szolgáltatások, megoldások a megrendeléstől a fizetésig, adatvédelemig •Gifton cégajándék katalógus-áruház • áruház piactér •A CISCO virtuális piacterének szolgáltatásai •TeszVesz és Vatera aukciós házak •Expressz, apróhirdetés.hu és mások összehasonlítása •A.lap.hu szerkezet és működése •MRO, CRM, SCM, SRM megoldások •ERP II megoldások: hogyan épül be az eBusiness, az inter-organizational jelleg standard ERP- kbe? EDI, SRM, SCM •Dun & Bradstreed szolgáltatásai, üzleti modelljewww.dnb.com •SteelSpider áruportál működése, szuolgáltatásai •Getty Museum üzleti modelljewww.gettyimages.com •van Gogh Museum üzleti modelljewww.vangoghgallery.com •Újlakás portálok: céges és gyűjtőportál rendszerek, stb.
Munkamódszer •Kétfős csoport, engedélyezteti a témát •A dolgozat (20 %) tartalma: –Web források vállalatok elemzésére (pl. D&B) –Egy adott iparág alapadatai, amelyben VAN eBusiness (B2B vagy B2C) megoldás –Ebből egy markáns cég kiválasztása: alapjellemzők, piaci helyzet, IR struktúra, ICT vezetés és csapat megtalálása, ICT stratégia, politika megtalálása –A vállalat eBusiness politikája, stratégiája, ha van; a követett modell azonosítása, mit használnak? –A vállalati B2C és/vagy B2B tevékenység bemutatása, elemzése: portál, menürendszer, szolgáltatások, e-projektek (ha van/volt), stb.
Prezentáció •Max. 10 perc, 6-8 dia •Iparág és cég gazdasági bemutatása •eBusiness tevékenység bemutatása, akár online kitekintésekkel •Saját elemzés: mit lát pozitívnak, mit lát negatívnak, mit csinálna másképpen az eBusiness tevékenységben? •PPT-ben, PDF-ben beküldve, előadva (10%)