Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében 2010. November 30. Ódry Színpad.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Advertisements

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
CEP1 „ Jóvá Tett Hely” Képzési, Támogató és Szabadidős Központ „ Jóvá Tett Hely” Képzési, Támogató és Szabadidős Központ Bűnmegelőzési projekt.
Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben október 6. NÉMETH.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
Tanulom magam…. Készségfejlesztő tréning November
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az Aktív Műhely modell ismertetése.  : Országos felmérés a szociális intézményekben élő értelmi fogyatékos, autista emberek foglalkoztatási.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Integrációt segítő és drog-prevenciós célú komplex programok megvalósítása Dunaújvárosban TÁMOP /B/10/ Alapadatok: Főpályázó:
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Várakozások az eredmények tükrében,
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Dr. Kovács Zsuzsanna, Dr. Scheiber Dóra, Toma Andrea
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
Lökkös Attila TÁMOP projekt bemutatása
Kortárs-segítés, egészségfejlesztés, prevenció
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
Mediation and Restorative Justice in Prison Settings Empirikus kutatás- OKRI Kísérleti modellprogram –Foresee Partnerek: Balassagyarmati Fegyház.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
A szaktanácsadó segítő szerepe
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
Esélyegyenlőség az oktatásban Ifi István ügyosztályvezető október 28.
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet térségi tevékenysége Budapest, november 30. Hálózatépítés - kapacitásbővítés – OFI-Pontok /távmunka/
„FÜGG Ő SÉG ÉS/VAGY MUNKAKÉPESSÉG” konferencia Egy attitűd-vizsgáló kérdőív tapasztalatai Dr. Papp Éva.
Gyermekjóléti Szolgálatok IV. Országos Konferenciája Az iskolai agresszió megelőzése és kezelése - a MFPI projektjének bemutatása október 28. NÉMETH.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
„FÜGGŐSÉG ÉS/VAGY MUNKAKÉPESSÉG” konferencia
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében 2010. November 30. Ódry Színpad

A projekt szemléleti háttere 2010. November 30. A projekt szemléleti háttere Holisztikus Rendszerszemléletű A támogatás hálózati modellje

2010. November 30. Magyarország helyzete nemzetközi viszonylatban 2008-as TALIS felmérés (23 OECD államban, 90 ezer pedagógus - kérdőíves vizsgálat) Milyen tényezők hátráltatják a tanulási és tanítási tevékenységet? Kiemelkedő: Mo. /(T.átl.) Tanórai rendzavarás ~71% (~59%) Lelki bántalmazás ~47% (~34%) Fizikai bántalmazás ~35% (~16%) Trágár/vulgáris beszéd ~77% (~37%) Rongálás ~54% (~26%) Kisebb mértékű: Iskolai alkohol és drogfogyasztás 7% (~10%) Hasonló: Hiányzások 46% (~45%) Nem jellemző: Fegyveres támadások TALIS (Teaching and Learning International Study) Az OECD (a fejlett országok gazdasági és társadalmi fejlődést támogató kormányközi együttműködési szervezete) Nemzetközi Indikátor Munkacsoportjának (INES) az oktatás körülményeivel foglalkozó szakértői hálózata kezdeményezte azzal a céllal, hogy a részt vevő országokban összehasonlítható mutatókkal megállapítsa: • a tanárok továbbképzésének, szakmai fejlődésének jellemzőit, • a tanároknak az iskolával mint munkahellyel, illetve a tanítással kapcsolatos attitűdjeit, nézeteit és • az iskolavezetés jellemző sajátosságait. A TALIS-kutatásban részt vevő országok: OECD-tagországok Partnerországok Ausztrália Brazília Ausztria Bulgária Belgium Észtország Dánia Litvánia Írország Malajzia Izland Málta Korea Szlovénia Lengyelország Magyarország Mexikó Norvégia Olaszország Portugália Spanyolország Szlovákia Törökország Megjegyzés: a felmérésben Hollandia is részt vett, de ott az adatfelvétel nem felelt meg a mintavételi standardoknak, ezért adataik nem szerepelnek a nemzetközi összehasonlításban.

Az agressziókezelés és megelőzés munkamodellje 2010. November 30. Az agressziókezelés és megelőzés munkamodellje

Szolgáltatás - Ellátás 2010. November 30. A Projekt felépítése Szolgáltatás - Ellátás Fejlesztés

Szolgáltatás – Ellátás elemei 2010. November 30. Szolgáltatás – Ellátás elemei Tanácsadás Konfliktus kezelés Krízis kezelés Tréningek Módszertani továbbképzés Módszertani anyagok Eset-megbeszélés Szupervízió Nevelési értekezlet Színházi nevelés Kortárs-képzés Mentál-csoportok WEB-oldal Fórumok Előadások

Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben 2010. November 30. Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben 1. Pedagógus tréningek, képzések Vezetői kompetencia fejlesztés, coaching Szociális készségfejlesztés Asszertív kommunikáció Alternatív konfliktus kezelés Resztoratív gyakorlatok, mediáció Nevelési hatékonyság fokozás

Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben 2010. November 30. Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben 2. Színházi nevelés Színházlátogatás, osztálytermi színház, amatőr színpad, drámapedagógia 3. Módszertani segédanyagok DVD-k, módszertani füzetek, kiadványok 4. Kortárs-segítő képzések

2010. November 30.

Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben 2010. November 30. Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben 5. Civil szervezetek - Erőszakmentességet támogató programok Jogismeret tréning Resztoratív technikák, mediáció Mentálhigiénés csoportok Kortárs segítők képzése Prevenciós programok (szenvedélybetegségek, környezettudatos viselkedés, egészségtudatos magatartás) Közösségépítés, tolerancia-fejlesztés Szex-edukáció, abúzus prevenció Bántalmazottak terápiás ellátása Pszichológiai-, pszichiátriai ellátás Jogismeret Ne bánts világ!

Komplex intézményfejlesztés modellje 2010. November 30. Komplex intézményfejlesztés modellje

Eredmények Tanácsadás: > 1,000 Konfliktus kezelés: 80 eset 2010. November 30. Eredmények Tanácsadás: > 1,000 Konfliktus kezelés: 80 eset Krízis kezelés: 8 eset Tréningek: 1,354 fő Módszertani továbbképzés: 580 fő Módszert. anyagok, kiadványok > 10 Esetmegb., szuperv. > 100 Civilszervezetek: 12 Nevelési értekezlet: 12,200 fő Színházi nevelés: 4,200 fő Kortársképzés: 340 fő / 5,000 fő Mentál-csoport: 280 fő WEB-oldal: 600.000 látogató Bírósági tárgyalások: 450 fő Kutatások, vizsgálatok: 5 Intézmény-fejlesztés: 4,000 fő Fórumok, előadások: 9,720 fő Utánkövetés: 67 intézmény

Köszönöm a figyelmet! Nemeth.Margit@FPPTI.hu 2010. November 30. Köszönöm a figyelmet! Nemeth.Margit@FPPTI.hu http://budapestedu.hu/agresszio