Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében 2010. November 30. Ódry Színpad
A projekt szemléleti háttere 2010. November 30. A projekt szemléleti háttere Holisztikus Rendszerszemléletű A támogatás hálózati modellje
2010. November 30. Magyarország helyzete nemzetközi viszonylatban 2008-as TALIS felmérés (23 OECD államban, 90 ezer pedagógus - kérdőíves vizsgálat) Milyen tényezők hátráltatják a tanulási és tanítási tevékenységet? Kiemelkedő: Mo. /(T.átl.) Tanórai rendzavarás ~71% (~59%) Lelki bántalmazás ~47% (~34%) Fizikai bántalmazás ~35% (~16%) Trágár/vulgáris beszéd ~77% (~37%) Rongálás ~54% (~26%) Kisebb mértékű: Iskolai alkohol és drogfogyasztás 7% (~10%) Hasonló: Hiányzások 46% (~45%) Nem jellemző: Fegyveres támadások TALIS (Teaching and Learning International Study) Az OECD (a fejlett országok gazdasági és társadalmi fejlődést támogató kormányközi együttműködési szervezete) Nemzetközi Indikátor Munkacsoportjának (INES) az oktatás körülményeivel foglalkozó szakértői hálózata kezdeményezte azzal a céllal, hogy a részt vevő országokban összehasonlítható mutatókkal megállapítsa: • a tanárok továbbképzésének, szakmai fejlődésének jellemzőit, • a tanároknak az iskolával mint munkahellyel, illetve a tanítással kapcsolatos attitűdjeit, nézeteit és • az iskolavezetés jellemző sajátosságait. A TALIS-kutatásban részt vevő országok: OECD-tagországok Partnerországok Ausztrália Brazília Ausztria Bulgária Belgium Észtország Dánia Litvánia Írország Malajzia Izland Málta Korea Szlovénia Lengyelország Magyarország Mexikó Norvégia Olaszország Portugália Spanyolország Szlovákia Törökország Megjegyzés: a felmérésben Hollandia is részt vett, de ott az adatfelvétel nem felelt meg a mintavételi standardoknak, ezért adataik nem szerepelnek a nemzetközi összehasonlításban.
Az agressziókezelés és megelőzés munkamodellje 2010. November 30. Az agressziókezelés és megelőzés munkamodellje
Szolgáltatás - Ellátás 2010. November 30. A Projekt felépítése Szolgáltatás - Ellátás Fejlesztés
Szolgáltatás – Ellátás elemei 2010. November 30. Szolgáltatás – Ellátás elemei Tanácsadás Konfliktus kezelés Krízis kezelés Tréningek Módszertani továbbképzés Módszertani anyagok Eset-megbeszélés Szupervízió Nevelési értekezlet Színházi nevelés Kortárs-képzés Mentál-csoportok WEB-oldal Fórumok Előadások
Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben 2010. November 30. Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben 1. Pedagógus tréningek, képzések Vezetői kompetencia fejlesztés, coaching Szociális készségfejlesztés Asszertív kommunikáció Alternatív konfliktus kezelés Resztoratív gyakorlatok, mediáció Nevelési hatékonyság fokozás
Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben 2010. November 30. Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben 2. Színházi nevelés Színházlátogatás, osztálytermi színház, amatőr színpad, drámapedagógia 3. Módszertani segédanyagok DVD-k, módszertani füzetek, kiadványok 4. Kortárs-segítő képzések
2010. November 30.
Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben 2010. November 30. Jó gyakorlatok - Kiemelt projektek a Mérei Intézetben 5. Civil szervezetek - Erőszakmentességet támogató programok Jogismeret tréning Resztoratív technikák, mediáció Mentálhigiénés csoportok Kortárs segítők képzése Prevenciós programok (szenvedélybetegségek, környezettudatos viselkedés, egészségtudatos magatartás) Közösségépítés, tolerancia-fejlesztés Szex-edukáció, abúzus prevenció Bántalmazottak terápiás ellátása Pszichológiai-, pszichiátriai ellátás Jogismeret Ne bánts világ!
Komplex intézményfejlesztés modellje 2010. November 30. Komplex intézményfejlesztés modellje
Eredmények Tanácsadás: > 1,000 Konfliktus kezelés: 80 eset 2010. November 30. Eredmények Tanácsadás: > 1,000 Konfliktus kezelés: 80 eset Krízis kezelés: 8 eset Tréningek: 1,354 fő Módszertani továbbképzés: 580 fő Módszert. anyagok, kiadványok > 10 Esetmegb., szuperv. > 100 Civilszervezetek: 12 Nevelési értekezlet: 12,200 fő Színházi nevelés: 4,200 fő Kortársképzés: 340 fő / 5,000 fő Mentál-csoport: 280 fő WEB-oldal: 600.000 látogató Bírósági tárgyalások: 450 fő Kutatások, vizsgálatok: 5 Intézmény-fejlesztés: 4,000 fő Fórumok, előadások: 9,720 fő Utánkövetés: 67 intézmény
Köszönöm a figyelmet! Nemeth.Margit@FPPTI.hu 2010. November 30. Köszönöm a figyelmet! Nemeth.Margit@FPPTI.hu http://budapestedu.hu/agresszio