A városmárkázás alapjai Papp-Váry Árpád A városmárkázás alapjai
(objektív adottságok) (szubjektív érzékelés) tőlünk független elemek Branding (Márkázás) Városvagyon (objektív adottságok) Városmárka (szubjektív érzékelés) Egyéb, tőlünk független elemek
Mire jó a városmárkázás?
Miért van rá szükség épp most?
Egy városmárka modell
(objektív adottságok) (szubjektív érzékelés) tőlünk független elemek Branding (Márkázás) Városvagyon (objektív adottságok) Városmárka (szubjektív érzékelés) Egyéb, tőlünk független elemek 100%
látnivalók, történelmi attrakciók 20%
konyha, éttermek 15%
könnyű bejárni gyalog tömegközlekedéssel 15%
olcsón élvezhető 10%
jó időjárás 10%
bevásárlási lehetőségek, minőségi választék 10%
gazdasági fejlettség 20%
(objektív adottságok) (szubjektív érzékelés) tőlünk független elemek Branding (Márkázás) Város (objektív adottságok) Városmárka (szubjektív érzékelés) Egyéb, tőlünk független elemek 100% 100%
pozitív, vonzó asszociációk mennyisége és erőssége 25%
felismerhetőség, azonosíthatóság (képeslap-teszt) 25%
beszédtéma 25%
média elismerés, megjelenés 25%
A vonal felé kell kerülni! De nemcsak marketing, városfejlesztés is!
a turizmus szempontjait! És most nézzük a turizmus szempontjait!