„A városi közlekedés alternatívái”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
38. Útügyi Napok, Hajdúszoboszló
Advertisements

TISZTA FEJJEL A Magyar Rendőrség információs kampánya.
A Kerékpáros Műszaki Szabályozás elemei - vitaindító Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottja.
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
Az időjárás előrejelzése
TOYOTA HIBRIDEK – a fenntartható mobilitás alternatívái
A Kerékpáros Közlekedés Előnyei. Magyar Kerékpárosklub Adatok Európából  Naponta 100 millió kerékpáros utazás  Több mint 300 millió kerékpár  Városokban.
SZOMSZÉDVÁRAK A határ menti településközi együttműködéshez szükséges kompetenciák fejlesztése a Nyugat-Pannon Eurégióban.
A jövő és ami mögötte van – eladás tervezés az abasban XI. abas vevőfórum, Balatonlelle június 6. – 8.
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
A kutatási program rövid bemutatása
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
Készítette / Author: Tuska Katalin
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Vizsgálati módszerek Közlekedési zaj mérésének alapelvei - közút
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
KEZDÉS!!!!!!.
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
Mennyire gátolja a vevőkockázat magyarországi mértéke a gazdasági növekedést? 300 Mrd Ft a tét évente Előadó: Felfalusi Péter ügyvezető.
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
Kutatási összefoglaló. Regionális eltérések Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
A továbbképzések tapasztalatai Observans Képzési Szolgáltató Kft.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Óberling József r. ezredes
Magyarország közlekedésbiztonsága első négy hónapjában.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
61. számú főút Nagykanizsa elkerülő szakasz építése a km szelvények között Lakossági fórum március 11.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Gyakorlati alkalmazás
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
László János Mi történik a "Kerékpáros Budapesten" a fejekben és az utakon 1 Mi történik a "Kerékpáros Budapesten" a fejekben és az utakon Bencze-Kovács.
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
„KÉT KERÉKEN SZEKSZÁRDON” OKTÓBER 6. Baka György Zöldtárs Alapítvány Elnök.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
Balatonszemes Az Európai Unió szintű szociális párbeszédben való részvétel tapasztalatai.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
IDŐJÁRÁSI MŰSZEREK ELHELYEZÉSÉNEK LEHETŐSÉGE (?) hajókon, illetve hajózási létesítményeken KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Sárközi.
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Bankpiac Magyarországon
Számítástechnika az UVATERV-ben
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
Közúti balesetek főbb okai I-III. hó
Ápolói teljesítmény és terhelés összehasonlító vizsgálata avagy: Miért is vagyunk leterheltek? Pap-Szekeres Anita Magyar Kórházszövetség XXVII.
Személysérüléses közúti balesetek I-VI. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,98% Halálos kimenetelű balesetek.
Személysérüléses közúti balesetek I-V. havi alakulásának főbb adatai Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,74% Halálos áldozatok száma:+7,80%
Közúti balesetek augusztus havi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:1 570 baleset (1 549 baleset) Közúti halálos.
Közúti balesetek I-VII. havi évi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:8 945 baleset (8 722 baleset) Közúti halálos.
Az idő Folyamatosan változik. Fő jellemzői: Napsugárzás,
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
Gyalogos és kerékpáros közlekedés
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Körforgalmú csomópontok fejlődése, kialakításuk
Közúti balesetek I-X. havi alakulásának előzetes adatai
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
Együtt közlekedünk Kerékpáros Budapest László János Elnök
(Zárójelben a I-V. havi megfelelő adatok)
Személysérüléses közúti balesetek száma: +0,8%
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,2%
Országos Kompetencia Mérés 2011
Emberpiac a Moszkva téren
Személysérüléses közúti balesetek száma: +1,4%
Előadás másolata:

„A városi közlekedés alternatívái” Kerékpáros Budapest Kerékpárforgalom-számlálás, tanulságokkal Kertesy Géza vezető tervező, ügyvezető

A kerékpáros forgalomszámlálás kezdetei A kerékpáros létesítmények indokoltságának igazolásához szükség volt számadatokra; még nagyságrendi elképzelés sem volt erről a forgalomról. A BFFH Közlekedési Ügyosztálya megrendelésére 1994 évben elkészült a számlálás módszertani tanulmánya. Az első méréssorozat 1994 évben történt, 38 mérőhelyen.

A kerékpáros mérések A mérések 2x3 óra időtartamban, hétköznap és hétvégén történtek, a megbízásnak megfelelő évszakokban. Mértékadó helyeken folyamatos, nyáron 15, ősszel 12 órás mérést is végeztünk, az „egész napos szorzó” meghatározása érdekében. Meglévő, ill. tervezett kerékpáros létesítményeken, valamint ezek nélküli területeken történtek mérések. Év Mérőhelyek száma 1994 38 1995 39 1997 31 1998 26 1999 48 2006 20 2007 5 2010 6

Az első méréssorozat tapasztalatai (1994) Kerékpáros létesítményeken, nyáron hétköznap átlagosan 170, hétvégén 300 kerékpáros közlekedett a 6 órás mérés alatt. Kerékpáros létesítmény nélküli mérőhelyek átlagos forgalma hétköznap 70, hétvégén 90 kerékpáros volt. Rekreációs létesítménynél (Margit – sziget): hétköznap 367, hétvégén 580 kerékpárost regisztráltunk.

Érdekességek 1997 –es forgalomszámlálás az Astoriánál. Meglepetés: nyáron hétköznap 112, hétvégén 171 kerékpáros a 6 órás mérés alatt ott, ahol nagyon sokan úgy nyilatkoztak, hogy itt nem kerékpározik senki. A 6 órás mérés összesített adatából hétköznap 2,17, hétvégén 1,89 szorzótényezővel képezhető az egész napos kerékpáros forgalom. A párhuzamos közúton a kerékpárosok 5-15% -a közlekedik. A kerékpárt használók legnagyobb hányadának jellemző életkora 15 – 25 év (1994).

A kerékpáros létesítmények hossza, a kerékpáros forgalomnagyság, valamint a kerékpáros balesetek számának alakulása hétköznap

A kerékpáros létesítmények hossza, a kerékpáros forgalomnagyság, valamint a kerékpáros balesetek számának alakulása hétvégén

Hétköznapi és hétvégi kerékpáros forgalomnagyságok összehasonlítása 2010. évi mérések alapján

A kerékpáros forgalom fejlődésének bemutatása 2 mérőhely példáján (Astoria, Oktogon) 1998 és 2010 között iskolai időszakban hétköznap közel 16 -szorosára (!) nőtt az Astoria csomóponton keresztülhaladó kerékpárosok száma (hétvégén 2,2 -szeresére). Az Oktogonon 1997 és 2010 között nyáron hétköznap 5,5 -, hétvégén 1,7 -szeresére nőtt a kerékpáros forgalom. A két csomópont együttes kerékpáros forgalma 13 év alatt nyári időszakban hétköznap közel 5 -, hétvégén közel 2 -szeresére nőtt.

A kerékpáros forgalom fejlődésének bemutatása 2 mérőhely példáján (Astoria, Oktogon)

A kerékpáros forgalom és az időjárás összefüggései I. - hőmérséklet

A kerékpáros forgalom és az időjárás összefüggései II. – napsütés

A kerékpáros balesetek kerületenkénti megoszlása

A kerékpáros balesetek havi megoszlása

Összegzés Stratégiai lépés: a kerékpáros forgalom számszerűsítése megtörtént; A kerékpáros forgalom – a fejlesztéseknek, és a lassú, de biztos szemléletváltozásnak köszönhetően - dinamikusan növekszik; A forgalom növekedésével egyre fontosabb feladat a kerékpárosok közlekedési képzése.