Személyiségtípusok szerepe a tudásmenedzsmentben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
Hidak és járható utak a tudomány és gyakorlat között Egyénre szabott tudásmenedzsment szolgáltatások – Intézményesítetté váló tudásmenedzsment megoldások.
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Információs és elektronikus szolgáltatások egy 3. generációs egyetemi modellhez: a coo-perencián innen és túl … Majó Zoltán fejlesztési igazgató Szegedi.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
KÖNYVEINKKÖNYVEINK M-Government T-Government Közigazgatási portalógia Mobil kormányzati eszközök Latest Technological Ttrends E-rendszerek a köz- igazgatásban.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Carl Gustav Jung ( ) orvosi egyetem
Természettudományi kkk-k Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Dr. Élő Gábor július 9. MKE HKSZ 15. Országos Konferenciája
Életpálya-építés fiatalkorban
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Riglersystem TH Szellemi Eszköz Menedzsment a Széchenyi István Egyetemen.
2005. Stratégiai menedzsment és informatikai támogatás (A Vezetői információs rendszerek tantárgyhoz) Gaul Géza.
Persa György Témavezető: Szabó Csanád Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai Kar 1.
Tudástranszfer egyetemi városokban
Dr. Tóth Péter, egyetemi adjunktus
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Szervezetfejlesztési Program
© 2004 Dankovics-Meuser-Kristóf-Horváth
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Digitális szolidaritási háló – a szerves megoldás Gáspár Mátyás
A TUDOMÁNY KOGNITÍV MODELLJEI: elnöki zárszó MTA november 7 Pléh Csaba BME Kognitív Tudományi Tanszék MTA-BME Neuropszichológiai és Pszicholingvisztikai.
2009. december Előadó: Farkas Krisztina december
Széchenyi István Egyetem, Győr
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet A LEADER PROGRAM MINT HELYI PARTNERSÉG KÉRDÉSEI MAGYARORSZÁGON.
Dr. habil. Bencsik Andrea Széchenyi István Egyetem Győr
Sólyom Andrea PhD Hallgató
III. Témakör MISKOLCI EGYETEM LOGISZTIKA ANYAGMOZGATÁSI ÉS LOGISZTIKAI TANSZÉK III./1.
Kommunikáció az egyetemen hallgatói konferencia Pécs, április 14.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
Motiváció.
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
A TÁVMUNKA Balázs Viktória Emberi erőforrások III. évfolyam.
1.3 A kis- és közepes vállalkozások sajátosságai
Elektronikus Munkaerőpiaci Adatbázis és Karrierpont Hálózat TÁMOP / ,,e-KARRIER” CSAT Egyesület Cím: 4025 Debrecen, Arany János utca.
Környezetmérnöki szak
NPK Szaktanácsadói tagozatának alakuló napja május 27. NPK Szaktanácsadói tagozatának alakuló napja május 27. Az ember szava nem szél, ami.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
A duális képzés, mint a tudásmegosztás új platformja Prof. dr. habil Bencsik Andrea egyetemi tanár.
A személyiség és típusai
E GYEDÜL VAGY HÁLÓZATBAN ? VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. ISBN száma: HR + K ONZORCIUM.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM JOG- ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI TANSZÉK Biztosítás és kockázatkezelés (oktatás – kutatás) dr. Farkas Szilveszter.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Pályaválasztás ’16 BGF-Kereskedelem és marketing szak Kiss Anita
Pályaválasztási napok Pszichológia képzés Pálinkás Brigitta Károli Gáspár Református Egyetem.
BIM törekvések Magyarországon - MABIM bemutatkozó előadás
KomHálók tehetségápolás tájékoztató
A senior tudásvagyon kormányzása: elvek, elméletek, gyakorlatok
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Fekete Tamás egyetemi tanársegéd
A SZEMÉLYISÉG FOGALMA, SZERKEZETE, MŰKÖDÉSE, ELMÉLETEI
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
Flip-It! A módszer alkalmazása
A KKV fejlesztés hatékony módja: korszerű TM támogatás
Előadás másolata:

Személyiségtípusok szerepe a tudásmenedzsmentben Dr. Lőre Vendel

MBTI dióhéjban Carl Gustav Jung (3 dimenzió) Elméleti háttér MBTI dióhéjban Tudásme-nedzsment és MBTI Vizsgálható kérdések Carl Gustav Jung (3 dimenzió) Isabel Myers Briggs (4 dimenzió) Myers Briggs Type Indicator (személyiségtípusok azonosítására alkalmas) Előrejelzi, hogy ki miként fog viselkedni egy szituációban Az MBTI csupán egy modell (egyszerűsítés), de rendkívül hasznos eszköz annak, aki emberekkel dolgozik… Hasznos- e a humán szemléletű tudásmenedzsmentben? 4

Perception (Spontaneous) MBTI dimenziói Életstílus Észlelés Elméleti háttér MBTI dióhéjban Tudásme-nedzsment és MBTI Vizsgálható kérdések 4. Judgment (Planner) or Perception (Spontaneous) 2. Sensing (Facts ) Intuition (Ideas) 3. Thinking (Head) Feeling (Heart) 1. Introversion Extroversion Megítélés Energia 5

Videó

16 személyiségtípus INTP Tervezők ENTP Feltalálók INTJ Lángelmék ENTJ Elméleti háttér MBTI dióhéjban Tudásme-nedzsment és MBTI Vizsgálható kérdések INTP Tervezők ENTP Feltalálók INTJ Lángelmék ENTJ Hadvezér INFP Gyógyítók ENFP Bajnokok INFJ Tanácsadók ENFJ Tanítók ISFP Alkotók ESFP Előadók ISTP Kézművesek ESTP Vállalkozók ISTJ Felügyelők ESTJ Ellenőrök ISFJ Oltalmazók ESFJ Gondoskodók 7

Racionalisták Idealisták Életművészek Gondviselők 4 temperamentum Elméleti háttér MBTI dióhéjban Tudásme-nedzsment és MBTI Vizsgálható kérdések Racionalisták INTP Tervezők ENTP Feltalálók INTJ Lángelmék ENTJ Hadvezér INFP Gyógyítók ENFP Bajnokok INFJ Tanácsadók ENFJ Tanítók ISFP Alkotók ESFP Előadók ISTP Kézművesek ESTP Vállalkozók ISTJ Felügyelők ESTJ Ellenőrök ISFJ Oltalmazók ESFJ Gondoskodók Idealisták Életművészek Gondviselők 8

TM és személyiségtípusok kapcsolódási pontjai Elméleti háttér MBTI dióhéjban Tudásme-nedzsment és MBTI Vizsgálható kérdések Milyen személyiségtípus alkalmas? Milyen munkahelyi környezetben? Milyen emberekkel együttműködve? Milyen motivációs eszközökkel? Személyes kontaktusra, vagy informatikai megoldásra fogékonyabb? Knowledge integration Knowledge transfer Knowledge creation Renewal Teamwork Innovation 9

Vizsgálható kutatási kérdések Elméleti háttér MBTI dióhéjban Tudásme-nedzsment és MBTI Vizsgálható kérdések Mely személyiségtípusokra jellemző az önálló, vagy csoportos tudásteremtés? Mely személyiségtípusok képesek adják át a fontos tudáselemeket és milyen körülmények között teszik ezt meg? Kik hajlamosak és milyen körülmények között az információ visszatartására? Mely személyiségtípusoknál hatékonyabb az informatikai alapú és a humánközpontú tudásmegosztás? Milyen személyiségtípusba tartozó egyének a leghatékonyabbak a tudás megszerzésében? Hogy motiválható a tudásteremtés, integráció és megosztás az egyes személyiségtípusok esetében? 10

Köszönöm a figyelmet!