Sciencesans conscience n’est que ruine de l’âme. François Rabelais ( )
A Nemzetközi Érettségire készülő diák jellemzői kíváncsi tájékozott gondolkodó kommunikatív tisztességes nyílt altruista bátor kiegyensúlyozott
Nevelés a XXI. században A Nemzetközi Érettségi (NÉ) példája (2010)
A NÉ tantervi struktúrája 6 tanulmányi terület 1111. nyelv 2222. nyelv ttttársadalomtudományok ttttermészettudományok mmmmatematika és informatika mmmművészetek 3 törzselem iismeretelmélet hházi dolgozat KKLK
KLK Kreativitáskreatív gondolkodást igénylő művészeti tevékenységek Lendületfizikai erőfeszítést követelő tevékenységek Közszolgálatönkéntes és nem pénzért végzett tevékenységek
KLK tevékenység reflexió
KLK = tapasztalati tanulás Fázisai: tervezés végrehajtás megfigyelés, elemzés értékelés, összegzés
KLK Értékelés: önértékelés dokumentáció (napló, blog, album, videó, fénykép stb.) a diáknak meggyőzően kell bizonyítania, hogy elérte a nyolc tanulmányi célkitűzést
KLK a diáknak bizonyítania kell, hogy felismerte erősségeit és gyenge pontjait, tudja, hogyan fejlődhet új kihívásoknak felelt meg képes tevékenységek tervezésére és kezdeményezésére együttműködött másokkal egy cél elérése érdekében a vállalt feladatokban elkötelezett és kitartó volt globális fontosságú kérdésekkel foglalkozott elgondolkodott a tevékenységének etikai oldaláról új kompetenciákat fejlesztett, ill. elmélyítette a meglévőket
KLK és BDG ??? tevékenység reflexió
KLK és BDG ??? Következmények minden diák egyéni figyelemben részesül az iskola és környezetének szélesebb körű együttműködése dokumentálás: sokszínűbb iskolakép a tanári munka integrálása és elismerése koordinátor szükségeltetik s még sok más...
Nevelés a XXI. században A Nemzetközi Érettségi példája TUDÁSTUDATÖNTUDATTUDATOSSÁG