Sciencesans conscience n’est que ruine de l’âme. François Rabelais (1494-1553)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Magyar Tehetséggondozó Társaság
A LA RECHERCHE... A Nemzetközi Érettségitől (NÉ) az önálló innovációig.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Közösségi videó, endogén értékelés és társadalmi tanulás a LEADER Programban Közösségi videó, endogén értékelés és társadalmi tanulás a LEADER Programban.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Nyílt napok látogatottsága
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Értékelés a pedagógiában
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Az idegen nyelvekről a NAT-BAN
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Keretrendszer az egész napos iskola nevelési-oktatási programjának fejlesztéséhez.
„A XXI. századi köznevelés”
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
SZTE BTK Spanyoltanár MA
E-portfolió szerepe a menedzsmentben Dr Dombovári Ella-Sójáné Dux Ágnes Gödöllő június 25.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Oktatási reformok tapasztalatai Pest megyei Tanévnyitó Tanácskozás Augusztus 31. Halász Gábor Országos Közoktatási Intézet.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
AJÁNLÁSOK AZ AKTÍV ÉS FELELŐS ÁLLAMPOLGÁRSÁGRA NEVELÉS STRATÉGIÁJÁHOZ A Stratégia készítő bizottság tagjai: Falus Katalin Galambos Rita Kende Ágnes Mihály.
A beiskolázás előkészítése
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Pedagógus értékelési rendszer
Reflektív gondolkodás
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Tervezési folyamat.
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Gimnáziumi statisztika
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Előadás másolata:

Sciencesans conscience n’est que ruine de l’âme. François Rabelais ( )

A Nemzetközi Érettségire készülő diák jellemzői  kíváncsi  tájékozott  gondolkodó  kommunikatív  tisztességes  nyílt  altruista  bátor  kiegyensúlyozott

Nevelés a XXI. században A Nemzetközi Érettségi (NÉ) példája (2010)

A NÉ tantervi struktúrája 6 tanulmányi terület 1111. nyelv 2222. nyelv ttttársadalomtudományok ttttermészettudományok mmmmatematika és informatika mmmművészetek 3 törzselem iismeretelmélet hházi dolgozat KKLK

KLK  Kreativitáskreatív gondolkodást igénylő művészeti tevékenységek  Lendületfizikai erőfeszítést követelő tevékenységek  Közszolgálatönkéntes és nem pénzért végzett tevékenységek

KLK  tevékenység  reflexió

KLK = tapasztalati tanulás Fázisai:  tervezés  végrehajtás  megfigyelés, elemzés  értékelés, összegzés

KLK Értékelés:  önértékelés  dokumentáció (napló, blog, album, videó, fénykép stb.)  a diáknak meggyőzően kell bizonyítania, hogy elérte a nyolc tanulmányi célkitűzést

KLK a diáknak bizonyítania kell, hogy  felismerte erősségeit és gyenge pontjait, tudja, hogyan fejlődhet  új kihívásoknak felelt meg  képes tevékenységek tervezésére és kezdeményezésére  együttműködött másokkal egy cél elérése érdekében  a vállalt feladatokban elkötelezett és kitartó volt  globális fontosságú kérdésekkel foglalkozott  elgondolkodott a tevékenységének etikai oldaláról  új kompetenciákat fejlesztett, ill. elmélyítette a meglévőket

KLK és BDG ???  tevékenység  reflexió

KLK és BDG ??? Következmények  minden diák egyéni figyelemben részesül  az iskola és környezetének szélesebb körű együttműködése  dokumentálás: sokszínűbb iskolakép  a tanári munka integrálása és elismerése  koordinátor szükségeltetik  s még sok más...

Nevelés a XXI. században A Nemzetközi Érettségi példája TUDÁSTUDATÖNTUDATTUDATOSSÁG