MINŐSÉGMENEDZSMENT 2. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011
A termék fogalma A termék általános értelemben tevékenységek vagy folyamatok eredményét jelenti. Ennek megfelelően a termék lehet: hardver (pl. összeszerelt gép, berendezés) szoftver (pl. számítógépprogram, információ, eljárás, feljegyzés) szolgáltatás (pl. biztosítás, bank, szállítás) feldolgozott anyag (pl. alapanyagok, gáz). A termék jellegét összetett termékeknél a domináns elem határozza meg. A szolgáltatás speciális termék, mivel nincs termékteste, heterogén, nem tárolható, nem exportálható, utólag nem javítható.
A termék-előállítási folyamat és szereplői Főszereplők: –termék előállító –vevő, felhasználó Lényeges szereplő: a gazdasági, társadalmi környezet. Az egyes szereplők elvárásai között jelentős különbségek tapasztalhatók!
A szereplők minőséggel kapcsolatos elvárásai
A termékpálya klasszikus ábrázolási formája a minőséghurok
A következő előadás tartalma: A Kano-féle minőségmodell A minőségmozgalom áttekintése A minőségkövetelmények mérése
Köszönöm a figyelmet!