A belvízi hajózás gazdaságossága az Európai Unióba újonnan belépő államok számára Szalma Botond Plimsoll Kft.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Határmenti együttmûködés az EU-ban Mit jelentenek a Régiók? Klaus Klipp Fõtitkár Európai Régiók Gyûlése, Strasbourg.
Advertisements

Aktuális pályázati lehetőségek
A Magyar Turizmus Kártya bemutatása
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Sárközi Szilárd
Pályázatírás az Európai Unióban Tóth Ákos Lehetőségek a csatlakozás után  Strukturális Alapok  Kohéziós Alap.
A kritikus infrastruktúra védelem nemzetközi háttere és a magyar nemzeti program kialakítása, az ebből fakadó szakmai feladatok Balatonföldvár, március.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
Együttműködés a bérleti konstrukciók gyors és rugalmas kiszolgálásában.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
A hajózás jelenlegi helyzete Szalma Botond MAHOSZ.
Kikötő fejlesztési lehetőségek
A vízi szállítmányozás helyzete és jövője
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter
Az adórendszerek változásai az elmúlt évtizedekben Halmosi Péter.
A Microsoft Windows Vista gazdasági hatásai Lehetőségek az ökoszisztéma számára Microsoft Innovációs Nap november 27. Komáromi Zoltán Ügyvezető igazgató.
Luxemburg, Málta,Hollandia
óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
A BALATONI HAJÓZÁS BIZTONSÁGI KÉRDÉSEI
NELI-projekt bemutatása
A hajózás és az AIS Szalma Botond MAHOSZ
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
Budapest turisztikai marketingje
II. Gazdasági unió A, Pénzügyi unió Közös pénz → összemérhetőség, könnyebb elszámolás - Euro bevezetése 2002-ben.
EURÓPAI DUNA STRATÉGIA Parkoló pálya vagy gyorsítósáv – Napi Gazdaság Logisztikai konferencia 2010 április 27 Budapest Dr.Doór Zoltán Elnök Magyar Logisztikai.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
A hajózás jelene és jövője Magyarországon. Szalma Botond MAHOSZ.
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
MLE MFB október 7. Szabadka – Szerbia és Montenegro
A Szövetség szerepe 1 Capt. Szalma Béla Elnök Constantzai Kikötő Napja Budapest, 2013.Február 28.
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december.
Az AQUAPOL együttműködési hálózatot 2003-ban, az Európai Unió támogatásával hozták létre Hollandia, Belgium és Németország.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
1 Konjunktúrajelentés 2009  Az üzleti helyzet és várakozások  A befektői környezet A DUIHK 15. konjunktúrafelmérése Dirk Wölfer április 21.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
1 A LIBERALIZÁLT ENERGIAPIAC HATÁSA A GAZDASÁG FEJLŐDÉSÉRE Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Hatvani György helyettes államtitkár.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
IDŐJÁRÁSI MŰSZEREK ELHELYEZÉSÉNEK LEHETŐSÉGE (?) hajókon, illetve hajózási létesítményeken KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Sárközi.
Lehetséges együttműködési területek az internetes bankkártya elfogadás területén.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
MTA Regionális Kutatások Központja A DUNA - AZ EU VII. KORRIDORA Horváth Gyula MTA Regionális Kutatások Központja 2008.
Európa regionális földrajza
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
A nevem Petrányi János a Gamma Műszaki Zrt
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
ÜZEMELTETÉST TÁMOGATÓ MŰSZAKI FEJLESZTÉSEK AZ AUTÓIPARBAN.
Cégautó vásárlás és üzemeltetés a Ford támogatásával
Magyarország Magyarország Közép-Európában az Alpok és a Kárpátok által határolt Kárpát-medencében fekszik. Sok országgal határos:Ausztriával Szlovákiával.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
Hajózási útvonalak műszaki biztosítása
7. Bajai Gabona Partnerség Baja, Június 04.
ELENA Program – energetikai beruházások előkészítésének finanszírozási lehetősége Szabó Valéria Nemzetközi projektmenedzser.
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
Európai pénzügyi intézményrendszer
Első vállalati tapasztalatok az EU felvétel után
Előadás másolata:

A belvízi hajózás gazdaságossága az Európai Unióba újonnan belépő államok számára Szalma Botond Plimsoll Kft

Mi a gazdaságos és kinek? I. Ami gazdaságos a hajótulajdonosnak az nem az a piacnak (érdekkonfliktus ) II. A belvízi hajózás az elmúlt 100 évben krónikus befektetési hiányban szenvedett III. Ez az egyedüli közlekedési mód amellyel senki sem törődik. (politika figyelme - lobbi) IV. Az üzletet mi magunk öljük meg! fuvardíj bevétel karbantartás/beszerzés

Széchenyi és Baross országa - MSZP – SZDSZ – FIDESZ – MDF - Nemzeti érdek, érték és tulajdon! - Közút - Vasút - Víziút - Légiközlekedés - Csővezeték - Információ NEM!

Mire van szükségünk? I. flotta II. rakomány III. képzett kereskedők IV. képzett hajósok V. hajózható folyók VI. működő kikötők VII. fejlett közlekedési infrastruktúra VIII. pénz

Flotta - rakomány – képzett kereskedő és hajós I. Alkalmas flotta – Mi a jó kapacitás ? 1. kicsi vs. nagy (kapacitás kihasználás) 2. olcsó és/vagy modern – ki fizeti? 3. bareboat, idő or útvonalbérlet aránya 4. merülés, magasság – limitált keretek 5. rugalmas – max. méret vagy gazdaságos (csak a szűk keresztmetszetre tervezek?) 6. A hajókat kell a nautikai feltételekhez alakítani és nem fordítva! II. Árubázis – a torta ugyan akkora 1. ez egy piac által irányított iparág 2. nem tudunk terveket/tanulmányokat fuvarozni (a szakmát tessék előre engedni!)

Hajózható folyók- Működő kikötők - Fejlett közlekedési infrastruktúra  A víziutaknak több politikai figyelmet kell kapniuk  Le kell bontani a víziközlekedés fejlesztése előtt álló akadályokat 1.költségvetés – törvényhozók – pü. miniszter + zöldek 2.fejlett közlekedési infrastruktúra  hajózható folyók  automata vízmércék (20 kakaóbiztos számítógép ára)  működő kikötők 3.bizonyítványok egységesítése 4.befektetési szakadék!  8 % Hollandia alágazat súlya 40%  6 % Németország12,8 %  1%Franciaország1,9 %  0 % Magyarország1 %

Pénz •bérlés •lízing •„mietkauf” •vásárlás - építés •10-12 évre kell tervezni •szabad-e a dunai hajózás ? (első és második háború) •5 éve áll a híd keresztben – kinek előny? •kit érdekel, ki fizeti a veszteségeket? •partnerek vagy ellenségek? (EU vs.csatlakozók)

„A versenyhelyzet ”

EU - Muníció  White Paper II. – Fehér Könyv  Marco Polo I. és II. (740 B€ – 20 M áto/év átirányítás!)  PINE ajánlások (Prospects of Inland Navigation within the Enlarged Europe)  INE (Inland Navigation Europe) & DG Tren (védőernyő)  River Information Service (System) – elektronikus térképek és navigáció  EFIN (European Framework for Inland Navigation) jelentés  EU közlekedési piac folyamatos növekedése  Zsúfoltság & szűk keresztmetszet

„Foganatosabb a dorgálás az eszesnél, mint ha megvernéd a bolondot százszor is.” (Péld. 17,10)  a navigáció és az árufuvarozás elősegítése a Dunán  adórendszer (fekete – szürke – fehér)  oktatás  hosszú futamidejű kölcsönök támogatása  Európa gerincének jobb kihasználása (2x10 sáv)  ne csak az intermodalitásra és logisztikai központokra koncentráljunk (Seneca)  középpontban a folyékony & száraz & „rés”piacok  a Short Sea Shipping programok kombinációs lehetősége

Elrettentésül - M0 – M6 közbeszerzés: Érdi tető 1 pályázó : 14 – űrszelvény 37,144 mó + ÁFA - Autópálya sűrűség – vert mezőny - Reálbér emelkedés (2003) versenyszféra: 8,1% állami szektor: 21% - Duna hidak forgalma: - Árpád: e/nap - Erzsébet Lágymányos Szekszárd Közlekedési beruházások Románia, Moldávia € /lak. Portugália, Anglia, MO€ Németország, Benelux€ Svájc, Norvégia€ > 1000

Logisztikai szolgáltató vállalat 1. cégünk szolgáltatása: olcsó, rugalmas, jó (2 választható) 2. együtt vagy külön (magányos hajós vs. vállalat – NY. vs. K.) 3. ez nem „door to door” üzleti szolgáltatás 4. együttműködés (csapatmunka – 1 tollú indián) I. szállítmányozók II. hajósok III. raktárkezelők IV. kikötők V. ügynökök VI. Állam

Komárom-Esztergom megyei lehetőségek KKikötő (berakóhely) HHajójavítás HHajóépítés TTurizmus EErőmű ?

Környezetvédelem a DM csatornában

Felüljáró