Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Módszertan Concordia Discors kutatás keretében •2011 nyarán részt nem vevő megfigyelések •Interjúk Egyetemi terepmunka keretében •Részt vevő megfigyelések.
Advertisements

Republikon Tolerancia-kutatások
Marketingkommunikáció és PR
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Körös Volán Zrt évi utas elégedettség mérési eredményei Utas Elégedettség Mérés 2012.
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
Készítette: Geszler Nikolett
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
A direkt marketing fogalma
A legKISEBBSÉG is számít!
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
Primer és szekunder kutatás
Igazoltatás, avagy rendőröké a világ? Kutatási terv diszkriminációtesztelésre Hetyési Krisztina Horváth Gergely Horváth Nóra Huszár András Márton Kajtár.
Az öngondoskodás és a magánforrások szerepe az egészségügyi reformban
A piac Szakiskola.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Képességszintek.
Civil szervezetek a munka világában
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
A többszörös összehasonlítás gondolatmenete. Több mint két statisztikai döntés egy vizsgálatban? Mi történik az elsõ fajú hibával, ha két teljesen független.
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
Végig a Pozsonyi úton - Újlipótvárostól Angyalföldig
Projektértékelő kutatások alprojekt, reintegrációs adatbázis „TEtt - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 15. Siófok.
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Bevezető előadás. Összegzően meghatározhatjuk úgy is a személyiséget, mint az egyén jellegzetes gondolkodási, érzelmi és viselkedéses mintáit, melyek.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Sportoló csoportok a Debreceni Egyetemen.
5. A mellékelt kép(ek)en egy üzlet elárusítóterét látja. Ön szerint milyen megfigyeléseket végezhetnénk itt el? Milyen módszerekkel egészítené ki az információszerzésnek.
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Jól nézel ki, vagy jól kinéznek?!
Csoportosan elkészített önálló feladat
Szervezetfejlesztési Program
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
Cardiopulmonális resustitatión átesett 100 beteg nyomonkövetése osztályunk anyagában retrospektív vizsgálat útján Dr. Lévai Csilla, Dr. Katona Zsuzsa,
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
Konformitás A viselkedés változása abból a célból, hogy ragaszkodjon a létező társas normákhoz Társas normák – széles körben elfogadott szabályok melyek.
A modell fogalma, a modellezés jelentősége
Vizsga feladatok (Minta)
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
A közforgalmi közlekedés problémái és lehetséges szerepe az agglomeráció területén Rajka Dr. Prileszky István.
PEDAGÓGIAI KUTATÁS BARTHA ( ZSEBENYI) KLEMENTINA TEMPFLI (MARTIN) GABRIELLA II. éves hallgatók- távoktatás.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek Konzulens: Vámossy Zoltán Projekt tagok: Marton Attila Tandari.
Játszani tudni kell - A gamification szabályai az interneten
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
Többszempontos ANOVA (I
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Értékesítési technikák
Többdimenziós valószínűségi eloszlások
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Kutatásmódszertani dilemmák
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
„Kincs, ami nincs” - a hazai szegények egészségi állapota - Havasi Éva és Horváth Gergely.
Kockázati értékelés kis szervezetekben Tar György Szeged, 2013.október
Az üzletek operatív működtetése
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
A vásárlási döntés folyamata
12. óra Kenőpénz és korrupció.
A részletfizetés tranzakcióról általánosságban
A legKISEBBSÉG is számít!
Bemutatkozás A kutatás bemutatása
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
Előadás másolata:

Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban Egy cipőben járunk? Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban Hamupipőke csoport: Gazsó István Gosztonyi Márton Herman Dolóresz Havas Kinga Harmati Katalin 2009. december

Kutatási kérdés Tapasztalható-e bármiféle különbség az eladók viselkedésében, ha eltérő társadalmi státuszú vásárlók érkeznek a cipőboltba?

Védett tulajdonság Védett tulajdonság: megjelenített/vélt társadalmi státusz. A védett tulajdonságot a tesztvásárlók öltözéke jelzi. A két megkülönböztetett csoport: kevésbé tehetősek inkább jómódúnak látszók

Helyszín Budapesti Salamander boltok Ezekben az üzletekben egyaránt megtalálhatóak alacsonyabb és magasabb árkategóriájú cipők is. Mivel több Salamander üzlet van Budapesten, így nem csak egy bolt alapján tudnánk következtetni, ami növeli a vizsgálatunk megbízhatóságát. Magyarországon 17 Salamander üzlet működik 12 Budapesten – ezek közül választottuk ki a tesztelés helyszíneit.

Hipotézis Feltételezésünk szerint a vélt társadalmi státusz alapján az eladók inkább készségesebbek a jómódúnak megjelenített tesztvásárlókkal.

Módszertan I. Üzletek kiválasztása: Tesztvásárlók kiválasztása: helyszín forgalom utcai/bevásárlóközpont Tesztvásárlók kiválasztása: hirdetés útján (újság/internet) 38-as lábméretű, nem kirívó külsejű, 30–40 éves nők

Módszertan II. Időpont/időtartam: Teszthelyzet: kevésbé forgalmas kedd délután, csúcsforgalmi szombat délután két hónapon keresztül Teszthelyzet: mindkét megjelenített csoportból egy-egy vásárló, rövid idővel egymás után megy be a boltokba a tesztvásárlók előre meghatározott útvonalat járnak be a boltokban

Kísérleti elrendezés I.

Kísérleti elrendezés II. Az előző táblázat 3. pontjának kifejtése

Adatrögzítés/kontroll Kérdőív kitöltése Főbb kérdések: a szituáció leírása saját szavakkal az események értékelése attitűdskálákkal Véletlenszerűen kiválasztunk néhány tesztvásárlást, ahol ellenőrizzük: a tesztalanyok megfelelően viselkednek-e a kérdőív is kontrollként szolgál azon esetekben, amikor ellenőrzés történik

Mit tekintünk diszkriminációnak? A rögzített kérdőívekből adatelemzéssel lehetséges együttjárási csoport létrehozása, és annak vizsgálata, hogy ezen csoportok milyen mértékben térnek el a védett tulajdonság megoszlásától. Együttjárási csoport: jellemző kategóriák mentén stb.  újracsoportosítani az adatbázist úgy, hogy a védett tulajdonság nincsen figyelembe véve

Etikai problémák 1. Tesztvásárlóink – tudatosan – a tényleges vásárlás szándéka nélkül mennek be az üzletekbe A tesztvásárló olyan időt „vehet el” az eladótól, amelyet egyébként lehetséges vevőkre fordíthatna 2. A tesztvásárlás hatása a tesztelőkre: úgy véljük, hogy a teszthelyzet nem helyez különösebb terhelést a tesztelő személyére lehetséges, hogy a tesztelőt a teszthelyzet alatt ért hatások (az eladó esetleges bántó, sértő viselkedése, kifejezései) kisebb lelki nehézségek elé állítják.

Köszönjük a figyelmet!