Tehetséggondozás a Fényi Gyula Jezsuita Gimnáziumban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Advertisements

Magyar Tehetséggondozó Társaság
Pályaválasztás 2014/15.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Iskolánkról.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
Tehetségpont létrehozása
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Beiskolázási tájékoztató december
A kolozsvári Báthory Líceum
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
A gyakorlatvezető mentor
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Tehetséggondozás az intézményi gyakorlatban TÁMOP-3.4.4/B Projektnyitó Konferencia B.-A.-Z.Megyei Pedagógiai Szakmai Szakszolgálati és Közművelődési Intézet.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
ERŐSSÉGEK ÉS GYENGE PONTOK A TEHETSÉGGONDOZÁSBAN Nyíregyháza, 2010
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Készítette: Kocsis Erzsébet
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
DARUS a gyermekekért.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Tervezési folyamat.
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
A KECSKEMÉTI BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Előadás másolata:

Tehetséggondozás a Fényi Gyula Jezsuita Gimnáziumban A Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium és Kollégium komplex tehetséggondozó programja

Az intézmény bemutatása A Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium és Kollégium a térség katolikus tehetséggondozó iskolája. Nyolc, illetve négy évfolyamos középiskolánk a jezsuita nevelés négyszáz éves hagyományára és a külföldi jezsuita partneriskolák tapasztalataira épít. WWW.JEZSU.HU Nyilv/szab/pp/tehets/Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium_TG portfolió

Az intézmény bemutatása Célunk: a továbbtanulásra történő felkészítésen túl az igényes, széles körű általános műveltség megszerzése az elkötelezett hitbeli nevelés a közösségi – szociális érzékenységre és az aktív közéletiségre való felkészítés nyolc és négy évfolyamos tehetséggondozó programmal emeltszintű matematika-, angol-, történelemképzés

Az intézmény bemutatása A Jezsuita Gimnáziumban az Evangéliumra építve és Loyolai Szent Ignác lelki hagyatékából merítve készítjük fel a ránk bízott fiatalokat a felnőtt életre azáltal, hogy Jézushoz vezetjük, kihívás elé állítjuk, mellettük állunk.

Tehetséggondozás Elvi alapok A jezsuita nevelés célja: a „magis” a diákok képességeinek magas szintű kibontakoztatása, a tanulók személyiségének fejlesztése, amely cselekvésben nyilvánul meg.

A jezsuita tehetséggondozás elvi alapjai: A helyzetelemzés (megismerés) A tervezés (programkészítés) A cselekvés (fejlesztés) A reflexió (kiértékelés)

Tehetséggondozás A tehetséggondozás célja A jezsuita tehetséggondozás célja: a diákok erős oldalának képzése, a gyenge oldal fejlesztése, a teljes személyiség formálása.

ISKOLA KÖZÖSSÉG motiváció kreativitás magas intellektus CSALÁD

Ki a tehetséges? - Sternberg három tehetségtípust különít el: analitikus, szintetikus és praktikus. - Gardner hét tehetségszférát körvonalaz: nyelvi, matematikai-logikai, térbeli tájéko- zódási, zenei, interperszonális, intraper- szonális, testmozgási.

Szaktantermek kialakítása Infrastruktúra fejlesztése Szaktantermek kialakítása A művészeti oktatás kereteinek kialakítása A tanuszoda és a tornacsarnok, ill. sportpályák kialakítása A multimédiás eszközökkel felszerelt termek bővítése

Fényi Gyula Csillagda Infrastruktúra fejlesztése A jezsuita iskolák hagyományosan természettudományos orientáltságúak, így nagyon sok helyen évszázadok óta csillagdával rendelkeznek. A kupolánk 4 m átmérőjű, benne profi Meade távcső működik. A műszert a Nap és más fényes égitestek megfigyelése optimalizáltuk. A belső csillagász programok mellett a csillagda folyamatosan szervez bemutatókat.

A munkacsoportok kialakítása A humán erőforrás fejlesztése A munkacsoportok kialakítása A pedagógusok továbbképzése Mentori segítség a tehetséggondozásban Iskolapszichológus és diáktanácsadó bevonása

Miskolci Egyetem, Debreceni Egyetem Az együtt működő partnerek kialakítása Miskolci Egyetem, Debreceni Egyetem Pedagógiai Intézetek, Nevelési Tanácsadó Tehetségpont, Tehetségtanács Magyar Tehetséggondozó Társaság

TÁMOP-3.4.3.-08 Iskolai tehetséggondozás Pályázatok TÁMOP-3.4.3.-08 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP-3.4.4/B-08 Orsz. Teh.segítő hálózat kialakítása TÁMOP-3.1.5-09 Pedagógusképzések(Mentorképzés) TÁMOP -3.2.2./08/A/2 ÉMH- referenciaintézmény

A tehetségprogramunk kidolgozásának lépései: A kulcsemberek kiválasztása Az igények felmérése A koncepció kidolgozása A programcélok megfogalmazása A programtípus kiválasztása A követelmények és a stratégiák kidolgozása Az értékelési eljárások kidolgozása

A tehetséggondozó programunk készítésének lépései: Azonosítás, a programba való beválogatás Hatásvizsgálat, a tehetség jellegének megállapítása A tehetséges tanulót tanító tanárokkal a koordináló tanár által vezetett megbeszélés Az egyéni fejlesztési terv elkészítése A program megvalósítása Értékelés (a team: osztályfőnök, szaktanárok, koordináló tanár) Ismételt hatásvizsgálat

Pszichológiai hatásvizsgálat Intelligencia-vizsgálat A tanulási orientáció vizsgálata Tanulási stratégiák vizsgálata Az iskolai motiváció vizsgálata Szorongás vizsgálat

A tehetségesek azonosítása Azonosításra használt módszerek: Tanári megfigyelés és beszélgetés (szóbeli felvételi) Írásbeli teljesítmények (központi írásbeli) Korábbi teljesítmények (az osztályzatok is)

A tehetségesek tanítása A tehetségfejlesztés főbb irányai: Az általános műveltség fejlesztése A speciális képességek fejlesztése A kritikai gondolkodás fejlesztése A problémamegoldó gondolkodás fejlesztése A szociális képességek fejlesztése A kommunikáció fejlesztése A tanulási stratégiák fejlesztése

A tehetségesek tanítása A tehetségfejlesztés fő területei: Az alapkészségek fejlesztése A tudásalap szélesítése Az iskolán kívüli tapasztalatszerzés irányítása A magasabb szintű gondolkodási képességek fejlesztése A társas-affektív képességek fejlesztése A gazdagítás A gyorsítás

Tehetségfejlesztő tanítási módszerek Projekt módszer Differenciált tanítás Egyéni kísérés Kooperatív tanulás Felfedeztető módszer Cselekvéses tanulás

A tehetséggondozás szervezeti keretei Tanórai tehetséggondozás Tanórán kívüli formák Közösségi hétvégék Tanulásmódszertan Közgazdaságtan a ME-en

Tehetséggondozás Emelt szintű oktatás Emelt óraszámú képzés nyújt iskolánk a diákoknak a 9. évfolyamtól magyar, történelem, matematika, fizika, biológia, kémia, informatika tantárgyakból A művészeti oktatás iskolánkban minden diákra kiterjed és sok lehetőséget kínál Idegen nyelvek közül intézményünkben angolt, németet, franciát, és kínait tanítunk. Tehetséggondozás Nemzetközi projektekben vesznek részt tanulóink. EMELT SZINTŰ OKTATÁS matematika, angol nyelv és történelemből.

A tehetségfejlesztés iskolai szervezeti formái A tanórai differenciálás(kiscsoport, nívócsoport, egyéni fejlesztés Fakultáció Délutáni foglalkozások (szakkör, JTDK, művészeti csoportok) Hétvégi programok, cserkészet Erdei iskola Énekkar, zenekar Sportversenyek Diákkonferenciák Diákszínjátszás Táncház Mentor program Nemzetközi projektekben való részvétel Közös programok a szülőkkel

Komplex természettudományos tehetséggondozás Erdei Iskola

A vizsgarendszer Magyar nyelvtan, 8. évf. Magyar irodalom, 11. évf. Magyar próba-érettségi, 12. évf. Matematika, 6., 8., 10. évf. Matematika, próba-érettségi, 12. évf. Történelem, 10. évf. Komplex természettudomány, 10. évf. Angol nyelv, 9. évf. Német nyelv, 9. évf.

Művészeti sávok Kerámia Szobrászat Tűzzománc Tárgyábrázolás Fotó Művészettörténet

Zenei sávok Ének-zene Kórus Hangoló Hangszer Kamarazene

Drámapedagógia MAGIS kórusunk színpadi előadásokkal turnézik Művészeti területek MAGIS kórusunk színpadi előadásokkal turnézik Drámapedagógia

Sport csoportok Kosárlabda (5-8. évf. és 9-12. évf.) Torna – lányok (5-12. évf.) Atlétika (5-12 évf.) Kézilabda – lányok,és fiúk(7-12.évf.) Emelt érettségire készítő(10-12.évf.)

Változatos mozgási lehetőségek Sportnapok Iskola tanuszodája

A tanórán kivűli foglalkozások Csillagászati szakkör Energetika szakkör Kémiai kísérletező szakkör Iskolaszínház: színjátszó csoportok (5-8. és 9-12.) Francia színjátszó csoport Német színjátszó csoport Média- rádió szakkör Jezsuita tudományos diákkör (term. tud.,és társ tud .szekció) Cserkész csapat Szeretetszolgálat „Debate Society” Ki-mit-tud? Diákpünkösd Juniális

Drámapedagógia Idegen nyelvű színjátszó csoportjaink Művészeti és idegen nyelvi területek Idegen nyelvű színjátszó csoportjaink Drámapedagógia

Nemzetközi projektek „EYE-projekt Hansa- projekt Biotechnológia –Proteomix projekt Zenei projektek Német irodalmi projekt Művészettörténet

Megvalósult projektjeink… COMENIUS ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK PROJEKT DNS DIÁK-KUTATÁSOK A projekt ideje alatt interkulturális és nyelvi tapasztalatokat gyűjtenek és szakmai kompetenciákat szereznek a tanulók

Tanulmányi versenyek OKTV Tantárgyi versenyek 5-10. évf. Évfordulóhoz kötött versenyek Miskolci Egyetem versenyei Megyei, városi versenyek

Megvalósult projektjeink… Diákvegyész napok

Sportversenyek Diákolimpiai versenyek KIDSZ (katolikus iskolák versenyei) Megyei, városi sportversenyek Iskolai bajnokságok

Szeretetszolgálat Szociális kompetenciák fejlesztése A 2002. novemberében induló munka céljaként azt jelöltük meg, hogy diákjaink „másokért-élő-emberekké” váljanak, akik felnőttként kreatív, vezetést is vállaló módon tudjanak cselekedni társadalmunkban. Szeretetszolgálat

Szeretetszolgálat Szociális kompetenciák fejlesztése A rendszeresen végzett szeretetszolgálat, segíti az adás örömét és az elfogadás képességét, A diákok megismerik jobban önmagukat, tágul világképük és erősül társadalmi felelősségvállalásuk. A megszokott, mindennapi körülmények közül kilépve, új környezetben, új emberek között, velük kapcsolatot létesítve kellett helytállni. Szeretetszolgálat A kilencedik évfolyam mellett több diák is bekapcsolódik a szeretetszolgálati programokba, illetve az iskolában folyó önkéntes munkába.

Tehetségpont Kutatók éjszakája Tehetséggondozó hétvégék Tehetséggondozó műhelyek Tehetséggondozó táborok Tehetségtanács Pedagógusok továbbképzése

Kutatók éjszakája Táborokat szervezünk Projektmódszerek Tehetséggondozó táborok Különböző projektekkel tesszük hasznosabbá a diákok szabadidejét, tehetségük kibontakozásával: Kutatók éjszakája Táborokat szervezünk Avasért projekt Projektmódszerek Ki-mit tud? Sportnap Cserkészet Rákóczi szövetség

Szociális kompetencia Tanácsadás Diáktanácsadó – akit mindig érdemes felkeresned! ISKOLALELKÉSZ: beszélgetésre elérhető a nap bármely szakában megbeszélt időpontban, a szünetekben az udvaron, vagy a fiúkollégiumban lévő szobájában. IFJÚSÁGVÉDELMI FELELŐS: szorosan együttműködik az osztályfőnökkel, az iskola pedagógusaival, feladata, hogy segítse őket a gyermek és ifjúságvédelmi munkában. Az iskolai gyermekvédelmi felelős az iskolai gyermekvédelmi munka összefogója. Szociális kompetencia

Szociális kompetencia Szülőkkel való kapcsolat Szülőkkel való közös programok szervezése terén nagyon sok tapasztalat gyűlt össze a megszólítás, bevonás, kölcsönösen működő kommunikáció megteremtése, egy valóban működő, szervezett Szülői Közösség és az Iskolaszék terén. Szociális kompetencia

Pályaorientáció Pályaorientáció A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely a tanuló egyéni igényeinek figyelembevételével segíti a megfelelő pálya, szakma kiválasztását a lehető legszélesebb információnyújtás révén. A pályaorientáció célja, hogy a tanulók saját életpályájuk megalapozásához ismereteket kapjanak mind önmagukról, mind munkaerő-piaci környezetükről, és kellően megalapozzák a pályaválasztási döntésüket. Pályaorientáció Programunkban nagyon fontos szempont a pályaorientáció céljai közül a hivatásra való nevelés. Ezt tágan értelmezzük, legyen ez orvosi, tanári, mérnöki vagy éppen szerzetesi hivatás. Nekünk elsősorban arra kell nevelni, hogy a hivatásukat és ne a karrierjüket találják meg.

Az ignáci pedagógia tehetségfejlesztés Segíti minden diák teljes képzését a közösségen belül Intellektuális képzés Kommunikációs készség fejlesztése Képzelőtehetség, érzelmi és kreatív dimenzió fejlesztése Testnevelés A kiegyensúlyozott személyiség fejlesztése az emberi közösség tagjaként Az öntevékenység, a személyes felfedezés fontossága A jobbra, a többre törekvés, a „magis”hangsúlyozása A szociális érzékenységre nevelés A „másokért élő ember” kifejlesztése A másokkal való együtt dolgozás képességének fejlesztése

Az ignáci pedagógia tehetségfejlesztés A jezsuita nevelés segít a diákoknak megérteni, hogy képességeik kifejlesztésre váró adományok, melyeknek célja nem önmagunk kielégítése vagy magunk haszna, hanem Isten segítségével az emberi közösség javának szolgálata. (Ratio Studiorum)

Intézményvezetői tréning Jezsuita Pedagógiai Műhely Megalakítottuk a Jezsuita Pedagógia Műhelyt. Szeretnénk ebben mindazt közkinccsé tenni, amit magunk a négyszáz éves jezsuita nevelés hagyományából kaptunk, amit magunk megtapasztalunk, és amivel mások minket megajándékoznak. Intézményvezetői tréning Gazdagodunk ezeken az alkalmakon mindannyian és segíthetjük egymást tanárokként, hogy valóban egyre inkább hivatásként élhessük meg ezt a pályát! „Tanári munkámban újra és újra megtermékenyítően hatnak ezek a tapasztalatok – és a kapcsolatok más iskolákkal, tanáraikkal egyre szorosabbá válnak, egyre többször tudunk bizalommal fordulni egymáshoz kérdéseinkkel, problémáinkkal, és örömeinkkel is.”

A tehetséggondozás és a flow A flow nyolc jellegzetessége (Csíkszentmihályi Mihály) Világos célok: egy feladat egyértelmű meghatározása, azonnali visszajelzés Lehetőség van a határozott cselekedetre, és az ember adottságai is megvannak hozzá A tevékenység és a tudatosság összeolvadása Összpontosítás a feladatra A kontrollálás képessége A kishitűség megszűnése, az Én határainak átlépése Az időérzékelés megváltozása Ez az állapot autotelikussá (önmagában is örömöt adóvá) válhat

JÉZUSHOZ VEZETJÜK diákjainkat, hogy megismerjék, szeressék és kövessék őt. KIHÍVÁS ELÉ ÁLLÍTJUK őket, hogy kiváló tanulmányi eredményt érjenek el, képzettek legyenek, szeressenek tanulni és felébredjen bennük az egész életen át tartó tanulás vágya. MELLETTÜK ÁLLUNK és bátorítjuk őket, hogy nyitottá váljanak a növekedésre, és így szellemileg felkészült, hívő emberekké váljanak, akik elkötelezettek a béke, az igazságosság és a szeretet szolgálatára a helyi közösség, a nemzet és az emberiség nagy családja érdekében egyaránt.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket. Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium és Kollégium Dr.Velkey László tehetséggondozásért felelős vezető velkey@freemail.hu H-3529 Miskolc Fényi Gyula tér 2-12. Tel.: (36-46)560-458, 560-459, 560-583, Fax: (36-46) 560-582 e-mail: e-mail: fenyi@jezsuita.hu homepage: ww.jezsu.hu