Az előadás célja Portugália versenyképességi- és fejlesztési stratégiája alapjainak bemutatása A közigazgatás és az e-Kormányzat területén elért portugál.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

IKT = információs és kommunikációs technológia
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár március 17.
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
„A Honlapod a Holnapod” online marketingkommunikációs workshop december 3. Varga István
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
KÖNYVEINKKÖNYVEINK M-Government T-Government Közigazgatási portalógia Mobil kormányzati eszközök Latest Technological Ttrends E-rendszerek a köz- igazgatásban.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
Az Ügyfélkapu TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása.
Minőségi oktatás, versenyképesség, oktatási innováció A Microsoft magyarországi innovációs napja Magyar Tudományos Akadémia 2009 november 30 Halász Gábor.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Nemzeti Egységes Kártyarendszer Vetési Iván miniszteri biztos június 2. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM.
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
Hegyi Csilla osztályvezető Innovációs és K+F Főosztály
Stratégiai tervezés.
Közigazgatási technológia
Közigazgatási technológia A közigazgatási technológia alapkérdései KRF © 2005.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
NELI-projekt bemutatása
Az EK Rendelet felülvizsgálatának magyar javaslatai és ETT jó gyakorlatok Előadó: Dr. Szabó Erika Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkár.
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: Fax: Az e-kormányzat és az elektronikus.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
44. MKT Vándorgyűlés , Nyíregyháza 1 „MAGYAR HELYTEREMTÉS EURÓPÁBAN” Informatika a modern magyar gazdaságért avagy a GKM teendői.
| június 27. | MKT vándorgyűlés E-kormányzat és versenyképesség Dr. Paál Péter MKT Informatikai Szakosztály Vezérigazgató, IBM Magyarország.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
2008. március 27. Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt.
A CivilTech program nyújtotta lehetőségek civil szervezetek számára Tóth István, Bács-Kiskun Megyei CISZOK Kecskemét, NCA képzés.
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A "Tanulás-fejlődés-életesély a Sajó-völgyében" (TÁMOP /2) projekt helye Sajószentpéter kulturális városfejlesztésének rendszerében Sajó.
Minőség menedzsment 6.előadás
||Titel der PräsentationUntertitel der Präsentation Digitális közmű - Nagykovácsi Innovatív megoldások önkormányzatoknak Informatika a Társadalomért.
Strukturális és Kohéziós Alapok
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
1 Zala Megye az Információs Társadalomban Konferencia Zalaegerszeg, május 30..
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Az élelmiszeripari versenyképesség és innováció egyes kérdései
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
Alsó-Ausztria Gazdasági Stratégiája RECOM hálózati találkozó – gazdaság/ innováció - Győr, Mag. Florian Riess, MBA, M.E.S.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Szélessávú tervek és akciók
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
Sikeres ipar-egyetemi együttműködés Pannon Egyetem - KÜRT Zrt. Dr Remzső Tibor pályázati igazgató egyetemi docens Microsoft Innovációs Nap november.
Foglalkoztatási Információs Pontok Békés megyében
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Az UNESCO programja UNESCO Information for All Program (IFAP, I4-all) Az ismeretterjesztés és az élethosszig tartó tanulás előmozdítása érdekében könyvtárosok,
Közigazgatási technológia E-kormányzat. E-kormányzat jelentősége Kormányzási reform Közigazgatási modernizáció Közszféra fejlődése.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
IKTA-FÓRUM Fehér Éva Projektmenedzser Budapest IKTA-2000 Négyrétegű Regionális Információs Rendszer tervezése és fejlesztése DARFT Informatikai.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Civil törvény és civil információs centrumok a közösségek megerősítéséért Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár február 6. Emeri Erőforrások Minisztérima.
A Digitális Jólét Program megvalósítása
Az Európai Unió Információs-társadalom politikája
A magyarországi K+F politika
Csala Dénes tanulmánya alapján
Ifjúsági feladatok az IKSZT-ben
Előadás másolata:

Tapasztalatok Portugália közigazgatási szolgáltatásainak fejlesztéséből

Az előadás célja Portugália versenyképességi- és fejlesztési stratégiája alapjainak bemutatása A közigazgatás és az e-Kormányzat területén elért portugál eredmények, szolgáltatások bemutatása Tapasztalatok és megoldási javaslatok a magyarországi e-Kormányzati szolgáltatások nyújtására

A fejlődés alapja: Technológiai Terv Stratégiai terv Portugália fejlődésének előmozdítására és versenyképességének erősítésére Készült: 2005. november A kormányzat gazdasági irányelvének központi eleme Egy sor jól definiált intézkedést tartalmaz, amelyek elősegítik a portugál vállalatok általi újításokat, fejlesztik az oktatást és képzést, valamint modernizálják a Közigazgatást. Technológiai Terv Intézkedési tervek Tudás Technológia Innováció A portugál népesség felkészítése a tudásalapú társadalom kihívásaira A tudományos és technológiai szakadék áthidalása A globalizáció kihívásainak megfelelő technológiák alkalmazása

Megvalósítás: Cselekvési és intézkedési pontok Vonzó üzleti környezet kialakítása Gyors cégalapítás, Gyors márka bejegyzés, Online cégalapítás, Elektronikus számla, Közjegyzői tevékenységek egyszerűsítése, On Line ipari nyilvántartás, Üzleti környezet webre vitele, Megerősített tudományos és technológiai alapok Nemzetközi Partnerségek, Elkötelezettség a tudomány irányába, Portugál-Spanyol Kutató Központ, Az Állami Kutatási Laboratóriumok reformja, Képzett népesség Angol nyelv oktatása már általános iskolában, az aktív korú lakosság képzése/oktatása, Új Lehetőségek Kezdeményezés, Szélessávú internet elérés az otthonokban és iskolákban, Technikai irányú oktatás, e-iskola, e-kisiskola kezdeményezések Jól megszervezett versenyképességi alapok Versenyképességi és Technológiai sarokpontok, Nemzeti Logisztikai Rendszer, Nemzeti Energia Stratégia, PRIME Technológia Állampolgár Kártya, Simplex program, „Állampolgár Boltok”, Állampolgár Portál, Egyszerűsített, gépkocsi nyilvántartás, Elektronikus Útlevél, Közvetlen Társadalombiztosítás, NetEmprego Portal, Elektronikus Postafiók, Online Közlöny, Digitális Könyvtárak Modern Közigazgatás

A kormányzatnak változnia kell … Paradigmaváltások: Az „Apparátus” helyett az „Állampolgárokra” való fókuszálás „Elszigetelt szervezetek” helyett „integrált közösségek” A „kínálatra” fókuszálás helyett az „igények, szükségletek, elvárások” kielégítésére való fókuszálás Kulcs-tényezők Multicsatornás hozzáférés Kormányzat A megváltozott és modernizált Közigazgatás középpontjában az Állampolgár áll!

Simplex Program - Az egyszerűbb jobb “kettő az egyben”: Egyszerűsítés & e-Kormányzat A program 2006. márciusában indult Egy adminisztrációs és törvényhozói egyszerűsítési program, amelyet arra terveztek, hogy csökkentse a bürokráciát növelje az államapparátus átláthatóságát növelje a Közigazgatás hatékonyságát fejlessze az emberek kapcsolatát a Közigazgatás egységeivel azáltal, hogy… az Információ- és Kommunikációs Technológia (IKT) alapjaira épít konkrét intézkedéseket fog össze olyan területeken, amelyek a különböző minisztériumok közös felelősségi körébe tartoznak (pl. egészségügy, oktatás, igazságügy stb.)

Simplex Program – Fő irányvonalak Értelmetlen folyamatok, lépések, űrlapok megszüntetése Duplikációk kiszűrése az információkérésben és ellenőrzésben Tranzakció alapú online szolgáltatások fejlesztése Többcsatornás megközelítés Egy helyszínen történő kiszolgálásra és szervezésre való törekvés

Személyes ügyintézés

Egy helyszínen történő kiszolgálás Egykapus koncepció Egy helyszínen történő kiszolgálás Citizen Shops Business Shops 80 millió látogató (1999-2010) 14 különböző állami és magán intézmény szolgáltatása egy helyen Kormányzati és önkormányzati szintű szolgáltatások A Citizen Shops-hoz hasonló koncepció cégek részére Egy cég teljes életciklusát lefedő szolgáltatások vehetők igénybe (cég alapítás, cégbővítés, megszüntetés stb.) Integrated Services Delivery 9

Szolgáltatások – Citizen Shops, Business Shops Kormányzati szolgáltatások Adók; Társadalombiztosítás, Nyilvántartások (föld, üzleti, jármű, állampolgári), Egészségbiztosítás, Munkaügyi, Bevándorlás, Engedélyek Önkormányzati szolgáltatások: Önkormányzati engedélyek, Önkormányzati vízgazdálkodási szolgáltatások. Nem kormányzati (privát szféra) szolgáltatások: Bankok, Közmű szolgáltatások, Mobil telefon, Postai szolgáltatások, Kábel TV. Integrated Services Delivery 10

Céglétesítés azonnal: Értelmetlen folyamatok, lépések, űrlapok megszüntetése Csak 3 lépés egy cég bejegyzése: Név választása egy megadott, előre összeállított listáról (a weboldalon keresztül elérhető) Alapító okirat és Társasági szerződés csomag kiválasztása előre összeállított csomagokból (a weboldalon keresztül elérhető) A cég bejegyzése További jellemzők: Jelenleg 35 perc egy cég létrehozása (2005-ben még egy hónapig tartott), Az elmúlt pár évben az új cégek 70%-a ilyen módon jött létre, Több, mint 87 000 cégalapítás történt ezen a rendszeren keresztül (50% a korábban említett Business Shop-okban), Hozzávetőlegesen 16 millió Euro megtakarítást értek el a vállalkozások ennek a rendszernek használatával.

Online ügyintézés

Üzleti Portál, Állampolgár Portál Több, mint 100 közintézmény, hozzávetőlegesen 500 féle szolgáltatása érhető el Teljes üzleti folyamat menedzselése Állampolgár portál Több, mint 160 közintézmény, illetve magánvállalkozás hozzávetőlegesen 1000 féle szolgáltatása érhető el Több, mint 375 000 regisztrált felhasználó Átlagosan 3,5 millió látogató havonta 2005 február óta SMS alapú szolgáltatások

Nemzeti e-ID – Állampolgársági kártya Intelligens kártya (Smart card), amely megnövelt biztonságú vizuális személyi azonosítást tesz lehetővé, mivel elektronikus azonosítást használ biometrikus módszerrel (fotó és ujjlenyomat) és elektronikus aláírással ellátott Lehetővé teszi a használója számára, hogy kihasználja a többcsatornás rendszer előnyeit a magán- és közszolgáltatások igénybevétele során Teszt időszak az Azori szigeteken Fokozatos bevezetés 1 018 323 kártya kiosztva (07/febr-09/máj.) 56% Digitális aláírás aktiválva (önkéntes) 375 helyszínen igényelhető országszerte 5 féle kártyát helyettesít: Személyi igazolvány Adókártya TB kártya Egészségügyi Kártya Szavazási kártya

Online vállalkozásalapítás 7 lépéses folyamat a vállalkozás online elindítására A cég bejegyzése online, minden kapcsolódó ügy egy helyen történő intézése 4 terület, minisztérium érintett (Cégbíróság, TB, Adóhivatal, Gazdasági) Több, mint 10 000 vállalkozás alapítása történt meg ezen a rendszeren keresztül 2006. júliusa óta Több, mint 20 millió Euro megtakarítás Digitális azonosítást igényel (állampolgársági kártya)

Multibanco - Szolgáltatások fejlődése Millió tranzakció per év Existing Cards (thousands) 1986 766 1988 1.240 1992 4.205 1994 5.291 1996 7.024 1998 9.315 2000 11.756 2002 14.574 2004 16.189 2006 17.642 2.377 1990 ATM Network 200 400 600 800 1.000 1.200 1.400 1.600 1.800 2.100 ~2,1 milliárd tranzakció 2008-ban POS Network Road toll contactless payments Mobile phone top-up MB PHONE Public phones’ payments RTGS Car Park contactless payments SET Protocol (e-commerce) MB NET Bill payment at ATM Cheques’ Clearing Draft’s Clearing Road Toll payments Tax Payments Law Payments e-authentication PE-ACH interface (for credit transfers) Direct Debits Gas stations contactless payments Direct Credits Welfare Payments SWIFT interface Első hálózat a világon, amely számla befizetést és mobil telefon kártya feltöltést vezetett be 2008 19.768 SEPA CT Contactless (card) MB SPOT Már 1989-ben lehetett közüzemi számlákat fizetni ATM-eken 16

Közszolgáltatások fejlődése – Portugália

Tapasztalatok és javaslatok Irányítás: Erős politikai irányítás Központosított szervezés és ellenőrzés Az irányítók, vezetők, helyi önkormányzatok elkötelezettsége Új technológiák & Innováció & IKT tudás: Az újdonságok és az emberek kapcsolatának fontossága A lakosság felkészítése a jelenre és a jövőre (pl. IKT tanfolyamok) Prioritás a tudásnak és az újításnak; együttműködés más országokkal Közigazgatás: A világot az állampolgár szemével látni A Közigazgatásnak egységes arcot adni, többcsatornás hozzáférés biztosításával

Köszönöm a figyelmet! António Felizardo vezérigazgató antonio@hdt.hu 2310 Szigetszentmiklós-Lakihegy, Komp u.2. Tel: +36 1 4888 500 Fax: +36 1 4888 501 www.hdt.hu