Fotó-átalakítás Mary Warner Marien: A fotográfia nagykönyve - A fényképezés kultúrtörténete - Typotex, 2011.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KLÍMAVÁLTOZÁS, KÖZLEKEDÉS, VÁROS, EURÓPAI UNIÓ, VISEGRÁGIAK
Advertisements

Szeretem a könyvtáram!.
Kutatás és írás © kurtán sándor 2011.
Stacionárius és instacionárius áramlás
 Szegedi Tudományegyetem  Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék.
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
A filozófia vizsgatárgy története Világnézetünk alapjaiBevezetés a filozófiába 1990-től bizonytalanság: kötelező - nem kötelező Részt vettünk a nemzetközi.
OTP-MOL BOZSIK – PROGRAM Tehetségkutató és Foglalkoztató program
A művészet autonómiája a tömegkultúra és szépség határán
Csendes pohárköszöntő újév reggelén
Történeti episztemológia
A fotográfia különböző megjelenési formái a filmben Készítette: Hrivnák Anita Szegedi Tudományegyetem, 2011.
Kinszki’s art Kinszki Imre müvészete.
Süveges László Tanárom neve: Szabóné Székely Éva
Készítette: Grolyóné Szabó Éva május10.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Szemiot i ka.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Kép - képsor A kép értelmezésének (dekódolásának) szintje: felismerés
Mérés és adatgyűjtés - lev
Mi a filozófia? bevezetés. Mi a filozófia? bevezetés.
Beküldendő feladat MÉDIAISMERET I.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Rendszer és modell szeptember-december Előadó: Bornemisza Imre egyetemi adjunktus.
Társadalom – politika – média Komplex digitális tananyag- és taneszköz- fejlesztés a társadalomtudományi képzés számára (TÁMOP /1/A )
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
Forrás:
A Barcsi Általános Iskola Arany János Tagiskolája bemutatkozik
Comenius Comenius programokról általában Az egész életen át tartó tanulás Európai Uniós program egyik pályázati egysége: 1.Iskolai Együttműködések.
6. Nemzetközi Részecskefizikai Diákműhely MTA KFKI Részecske- és Magfizikai Kutatóintézet (RMKI) Budapest, március 3. A rendezvény szervezői:
Civil vallás a posztszovjet Oroszországban Mácsai Boglárka Budapest, április 15.
A konstruktivista pedagógia alapjai
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
„Korunk vívmánya a számítógép, mint kreatív eszköz az alkotó művész kezében” Művészetek Háza Veszprém április május 01. „Digitális Művészetek.
6. Tárló Időszak: július 1. – július 30.
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(3) december 5.
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Nappali lepke monitoring az ECOWIN projectben Eddigi eredmények László Gyula Mosonmagyaróvár, 2011 szeptember 8.
Vezetés és kommunikáció
A SZÜRREALIZMUS.
Klíma-kommunikáció és a média szerepe Szabó Gábor, újságíró Budapest, 2011 január 19.
Hogyan használd a PTC oldalakat? Alapvető fogalmak, és leggyakrabban előforduló kifejezések.
Alapvető fogalmak, és leggyakrabban előforduló kifejezések HOGYAN HASZNÁLD A PTC OLDALAKAT?
vizuális kommunikáció
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Rocket team Hajdúszoboszló Engedjék meg, hogy néhány percben bemutassuk a Hajdúszoboszlói Bárdos Lajos Általános Iskolát.
Slide 9/13 Miért Magyarország? Miért Debrecen május 22.
Tükörkép torzításmentesen, avagy az EKSZ önértékelésének sajátosságai
Az információ és kommunikáció szerepe a vidéki területek fejlesztésében Katonáné dr. Kovács Judit A Magyar Agrárközgazdaságtudományi.
Tájékoztatás & Bevezetés
A pénz bőségének és a hitelesség hiányának kora: kommentár Nemzetközi konferencia a GKI Gazdaságkutató megalakulásának 20. évfordulója alkalmából Budapest,
ISMERD MEG HAZÁNKAT! ISKOLA MEGISMERÉSE, BEMUTATÁSA.
Szeged az I. Világháborúban ( )
Az Élet Igéje szeptember.
ELBESZÉLÉS ÉS TÖRTÉNET
1 Üzleti szakfordító és tolmács SZAKIRÁNY Nyelvi és Készségfejlesztési Tanszék Vogelné Takács Gabriella tanszékvezető
Aldo Rossi ( ) The Architecture of the City.
A film mint dokumentum a fikciósfilm, a dokumentumfilm, a fikciós dokumentumfilm, a cinema verité, az antropológiai film és a privát filmezés kategóriái.
Tájékoztató NGB_ak072 Vállalati kultúrák. Dr. Szigeti Cecília IG 604 Fogadóóra szerda
Robert Capa KÉSZÍTETTE: TALLÉR FRUZSI „ Ha nem elég jók a képeid, nem voltál elég közel. ”
a kubizmus kubus = kocka
Becker Irén – fotóművész. - Jelszavai: kultúra, utazás és dokumentáció. - Szabadúszó fényképész. - Lakhely: Budapest, Magyarország. - Szülőhely: Szerbia.
Závada Pál: Természetes fény Magvető, Budapest, 2014 Készítette: Pfeiffer Tamás István.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Alapfogalmak.
KÉZMŰVES PINCE ÉS GALÉRIA Szeretettel meghívjuk Önt és kedves ismerőseit kiállításunk megnyitójára, június 9-én (pénteken) 18 órára. NAGY KÁROLY.
Stacionárius és instacionárius áramlás
Tudásstruktúrák szerepe a befogadásban
"A fényképen mindig két ember van a fényképész és a néző."
Előadás másolata:

Fotó-átalakítás Mary Warner Marien: A fotográfia nagykönyve - A fényképezés kultúrtörténete - Typotex, 2011

Rirkrit Tiravanija Tiravanija sajtófotókról készült ceruzarajzainak eladásából származó tőkét a "Rizsföld" című művészeti-ökológiai projekt finanszírozására kívánja fordítani. Thaiföld egyik eldugott zugában egy helyi művészcsoport rizs-kultivációba kezdett, mely szép lassan nemzetközi bio-művészeti centrummá növi ki magát.

Háttér című képzőművészeti projekt alkotója Pettendi Szabó Péter Háttér című képzőművészeti projekt alkotója Pettendi Szabó Péter. Készített egy nagyméretű hátteret a budapesti Lánchídról, összetekerve magával vitte, s felállította az ország más-más részében olyan emberek háttereként, akik még soha sem jártak Pesten, még nem készítették el a “háttérben a Lánchíd” kötelező turistafotót. Az útja során exponált fényképeket aztán kiállította a Lánchídon, s az egész projektről könyvet is kiadott (Háttér, Holnap Kiadó, 2008).

Barthes (és Kosztolányi is) utalt rá, hogy a legtöbb ember, tudván, hogy fényképezik, előre „Képpé” változik, és igyekszik arra az önmagára hasonlítani, amilyennek elképzeli magát, vagy amilyennek szeretné, ha mások látnák őt Robert Cornelius: Önarckép (1839). (első önarckép!!)

Valóságként tekintünk egyrészt minden olyan tárgyra, jelenségre, amely „tanúk” nélkül is létezik, megtörténik, illetve az olyan eseményekre, amelyeket a nézéssel válogató szubjektum még nem alakít át egy fotózandó tárgy jelévé. Ebben az értelemben nem is valóságról, hanem látszatról, illetve valóságokról, valóságok sokféleségéről, egyedi nézőpontokról kell beszélnünk. A valóság jelzései az értelmező struktúrán keresztül kapják meg a jelentést, ez a struktúra pedig (mint jelrendszer) társadalmi konstrukciónak tekinthető. A kép nem a valóságot adja vissza, hanem valóságot konstruál.

A fotó maga is információközvetítő médium, a fotográfus szelektálta „adatokat” rögzíti, a látható világnak a fényképész által tulajdonított jelentését továbbítja; a fotó készítője a tanú, aki a tárgyvilágot eseménnyé alakítja. A fotónak, mint médiumnak is van kontextusa. A hasonlóság, a valóság, az igazság és a hitelesség fogalmai mentén is bizonyítható a fotográfia valóságtükör-funkciója, ugyanígy az is bizonyítható, hogy a fotó nem tükrözi, hanem átalakítja a valóságot.

A spanyol milicista halála (ismert még Eleső katona; Milicista; Milicista halála címekkel is) Robert Capa,1936. Szeptember 5., a cordobai front, spanyol polgárháború. Federico Borrell Garcíának hívták a katonát. A milicistát lövés érte, a kép az elesés pillanatát örökítette meg. Még: http://fototortenet.blogspot.hu/2012/01/spanyol-milicista-halala.html

Barthes, Roland ([1980] 1985): Világoskamra. Bp, Európa. Belting, Hans ([2005] 2009): A hiteles kép. Képviták mint hitviták. Budapest: Atlantisz. Hornyik Sándor (2011): Idegenek egy bűnös városban. Művészettörténetek és vizuális kultúrák. Budapest: L'Harmattan & MTA Művészettörténeti Kutatóintézet Mitchell, William J. Thomas (2008): A képi fordulat. In: uő: A képek politikája. W. J. T. Mitchell válogatott írásai. Szeged: JATE Press, 131–153. Sontag, Susan (2010): A fényképezésről. Budapest: Európa. Soulages, François ([2005] 2011): A fotográfia esztétikája. Ami elvész, és ami megmarad. Budapest: Kijárat Kiadó. Flusser, Vilém (1990): A fotográfia filozófiája. Budapest: Tartóshullám & Belvedere & ELTE BTK. http://www.artpool.hu/Flusser/flusser.html.

Félévi tematika itt: http://viztervgyak.wordpress.com/