Nem a probléma érdekes, hanem az ember Belvárosi Tanoda Alapítvány • középiskolákból kimaradt fiatalok középiskolája • lemorzsolódó fiatalok képzésének.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv
A hálózattá alakulás útján
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
Szociális munka a börtönben
Komplex Instrukciós Program
Add tovább! Fiatalokkal a települési közösségekért! – országos mozgalom A fiatalok részvételének fokozása a közjóért!
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Társadalmi Egyesülések Zala Megyei Szövetsége. • Székhely: Zalaegerszeg • Alapítás éve: • Tagok: civil szervezetek, alapítványok, klubok • Fő tevékenység:
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
IV. kerületi v édőnők munkamegbeszélése május 26. Budapest Toma Andrea OGYEI.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter
A társadalmi kohézió erősítése bűnmegelőzési és reintegrációs programokkal TÁMOP kiemelt projekt.
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
Pikó Zsuzsanna, NIOK Alapítvány.  A TÁMOP es pályázatok c) komponensének megismertetése civil szervezetekkel országszerte  Gyakorlati segítség.
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Kortárs-segítés, egészségfejlesztés, prevenció
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„Kihívások és válaszok” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, október 24.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Az ifjúsági részvétel modelljei „Együtt az ifjúságért” Borsod-Abaúj-Zemplén megye, tavasz Kósa András László Diákközéletért Alapítvány.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
EMMT Konferencia Illyefalva 2006 szeptember 30. I. A mentálhiginés képzés szerepe a Lelkisegély Telefonszolgálat elindulásában Cselekvésre serkentő látásmód.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
SZMM Rákospalotai Javítóintézet és Speciális Gyermekotthon és az SZMM Intézményeinek Oktatási Munkaközösségének közös pályázata Együtt tanulás – közös.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A TANODA Dr. Schiffer Csilla.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Idősek és ifjak a jövőért
„Mindenről lehet beszélni” bűnmegelőzési modellprojekt 2010.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
„Gondoljunk a jövőre” Szakmai nap előadó: Magyar Mariann projektmenedzser Regionális Szociális Forrásközpont Kht. Szombathely június 22.
Környezet és közösségek a magyarországi Zöldutakon A fenntarthatóság útján.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Regionális konferencia
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

Nem a probléma érdekes, hanem az ember Belvárosi Tanoda Alapítvány • középiskolákból kimaradt fiatalok középiskolája • lemorzsolódó fiatalok képzésének és gondozásának kipróbált módszere • terepgyakorlóhely • tudásmegosztó hálózat működtetése

Tevékenységek • a segítő pedagógia módszertani kiadvány és képzési terv • a segítő iskola működésének protokollja • kiképző tréning a segítő pedagógia alkalmazását tanítók részére • 30 órás segítő-pedagógus képzés • egy hálózati műhelymunka találkozó • információs kiadvány • képzést támogató oktató film

Közvetlen célcsoport : • pedagógusok, • szociális munkások, segítők • középfokú oktatási intézmények Közvetett célcsoport: • kallódó, deviáns életvezetésű és veszélyeztetett fiatalok • lemorzsolódók

• nem a problémára, hanem a személyre reagálás • megelőző tevékenységekre támaszkodás • folyamat fejlesztés • gyakorlat központúság és tudásfrissítés • gondolkodásmód formálás, változtatás • lassan siess elv • országos kapcsolatrendszer kiaknázása A projekt módszerei

Buktatók • rövid futamidő • túlterheltség a célcsoport körében • nem adunk receptet, mert nincs Félelmek Érdekel ez valakit? Meg tudjuk értetni, hogy: • mindenkiben ott van a segítés képessége? • nem módszereken, hanem személyeken múlik, hogyan hat(hat) az iskola? • minden fiatalhoz megtalálható az út? • önmagunk fejlesztése a valódi feladat?

•meglévő intézmények belső fejlesztése, •helyi megoldások megszületése; •a pedagógusok örömöt találnak a deviáns fiatalokkal való munkában; •a tanár-diák kapcsolat segítő kapcsolattá alakul; •kevesebb fiatal kallódik el, kriminalizálódik; •kirekesztés helyett bevonás és bevonódás; •tevékenységgé alakul a „nem a probléma érdekes, hanem az ember” gondolat Elvárt eredmények, hatás, siker