Nem a probléma érdekes, hanem az ember Belvárosi Tanoda Alapítvány • középiskolákból kimaradt fiatalok középiskolája • lemorzsolódó fiatalok képzésének és gondozásának kipróbált módszere • terepgyakorlóhely • tudásmegosztó hálózat működtetése
Tevékenységek • a segítő pedagógia módszertani kiadvány és képzési terv • a segítő iskola működésének protokollja • kiképző tréning a segítő pedagógia alkalmazását tanítók részére • 30 órás segítő-pedagógus képzés • egy hálózati műhelymunka találkozó • információs kiadvány • képzést támogató oktató film
Közvetlen célcsoport : • pedagógusok, • szociális munkások, segítők • középfokú oktatási intézmények Közvetett célcsoport: • kallódó, deviáns életvezetésű és veszélyeztetett fiatalok • lemorzsolódók
• nem a problémára, hanem a személyre reagálás • megelőző tevékenységekre támaszkodás • folyamat fejlesztés • gyakorlat központúság és tudásfrissítés • gondolkodásmód formálás, változtatás • lassan siess elv • országos kapcsolatrendszer kiaknázása A projekt módszerei
Buktatók • rövid futamidő • túlterheltség a célcsoport körében • nem adunk receptet, mert nincs Félelmek Érdekel ez valakit? Meg tudjuk értetni, hogy: • mindenkiben ott van a segítés képessége? • nem módszereken, hanem személyeken múlik, hogyan hat(hat) az iskola? • minden fiatalhoz megtalálható az út? • önmagunk fejlesztése a valódi feladat?
•meglévő intézmények belső fejlesztése, •helyi megoldások megszületése; •a pedagógusok örömöt találnak a deviáns fiatalokkal való munkában; •a tanár-diák kapcsolat segítő kapcsolattá alakul; •kevesebb fiatal kallódik el, kriminalizálódik; •kirekesztés helyett bevonás és bevonódás; •tevékenységgé alakul a „nem a probléma érdekes, hanem az ember” gondolat Elvárt eredmények, hatás, siker