K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Az emberi agy… … ott vág át, ahol tud!.
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Biblia Levelez ő Iskola „Idegen vagyok a földön, ne rejtsd el el ő lem parancsaidat”
A m ű v é s z e t e k A művészet a görög tekhné és technika,
Mire lehet/ne jó az iskola?
Szubliminális üzenetek
Agytorna. Érdekes kis feladatsor. Érdemes végig csinálni.
Nemzetközi Médiakonferencia Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat
A koordinációfejlesztés lehetősége
GfK HungáriaMárkacsemeték konferencia – Dörnyei Otília május 5 Gyermek a családban, avagy a szülők megváltozott fogyasztási szokásai Dörnyei Otília,
- Nézőszámok - Stadionunk befogadóképessége összesen: fő - Tervezett átlag nézőszám a követekző 3 évben: fő - Tervezett átlag nézőszám
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Ahány ház, annyi szabály Székely Levente
Egy ház felépítése 3 és fél hónap alatt a Serbán Bau kft-vel
„Nekünk, Thália papjainak nagyon fáj, hogy nem teljesíthetjük a televízióban a kötelességünket. Mert a szellem napvilágának az ablakait befalazták, mert.
Reklám és manipuláció 3. b február 12..
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Szükség szerinti teljes körű ellátás, és a Térítési díj dilemmái.
A kapcsolattartás útvesztőiben
Család, családi munkamegosztás
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Csecsemőkortól az ifjúkorig.
Szocializáció Dr. Szabó-Tóth Kinga.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
A történet régen esett meg. Egy férfi megbüntette az ötéves lányát, mert elveszített egy értékes tárgyat. Akkor kevés pénzük volt.
Előítéletmentesen a hajléktalanokkal szembeni előítéletekről
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
2011. szeptember FIATALOK, REKLÁM, FOGYASZTÁS ESETTANULMÁNY Dr. Babocsay Ádám Millward Brown Hungary Kft. Kvalitatív kutatási igazgató.
Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Az emberi agy gyakran becsap!
A meggyőző érvelés pszichológiája
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
Fogyasztói magatartás 2006
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
A szegény országokban élő gyermekek életszínvonala. Bemutatónk témája:
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Avagy mire is emlékezem…
Pszichológiai Ismeretek
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Informatika bemeneti mérés
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Más szögből így néz ki Rajzolta: Julian Beever Kereskedelemtan 5 Reklám, befolyásolás Tóth Gergely.
A szociális képességek fejlesztése módszertana
A tanulói jelentés.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Inklúzív nevelés Magyarországon
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Más szögből így néz ki Rajzolta: Julian Beever.
VáltozatokVáltozatok. A Tudós, Művész, Orvos, Tanító, Ezermester, Edző, Építész vezeti a manók városának építési munkáit.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
A Nemzetközi Gyermekment ő Szolgálat biztonságos internet oktatási programjának tapasztalatai Nagyváradon.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
Használd okosan a médiumokat
Új skála – új lehetőségek
A FEJLŐDÉSLÉLEKTAN TÁRGYA, JELENTŐSÉGE, MÓDSZEREI
A vásárlási döntés folyamata
MANIPULÁCIÓ A REKLÁMOKBAN
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
Előadás másolata:

K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna

M IÉRT KELLENEK A REKLÁMOK ? „Hogy fejlessze az agyunkat!” (10 éves, lány)

A „ RÁBESZÉLŐGÉP ” 1800-as évek, első hirdetők Négy szakasz:  Az üzenet ragadja meg a befogadó figyelmét  Az érveket a közönség értse meg  A befogadó sajátítsa el az érveket  Mindig a „tanultaknak” megfelelően cselekszünk

A MODERN PROPAGANDA FOGÁSAI Új, gyors, könnyű, javított, most, azonnal, meglepő, bemutatjuk Szemmagasságban elhelyezett cikkek Lekerekített formák, sex appeal – nagyobb hatásfok, mint a rajzfilmfigurák szerepeltetése Pénztár közelében lévő áruk Akciók és „csomag-ár”

M ANIPULÁCIÓ, BEFOLYÁSOLÁS, MEGGYŐZÉS Manipuláció és meggyőzés közötti különbség Többféle módon lehet manipulálni:  Pontatlan információ  Nem teljes körű tájékoztatás  Hamis információk átadása  Túltájékoztatás

A CSALÁD, MINT BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐ Legközvetlenebb módon hat a gyerekek fejlődésére Testvérek, nagyszülők, rokonok Szegényebb családok és a hitelintézetek 2004-ben ügy volt bíróságon, ebből 36%- ban túlfogyasztás, kölcsönfelvétel

A 6-10 ÉVES KORÚ GYERMEKEK ÉLETKORI SAJÁTOSSÁGAI Érzékelés és észlelés Figyelem fejlettsége Az emlékezet fejlődése Képzelőerő Gondolkodásmód A kötelesség Szükséglet-motiváció Érzelmek

G YERMEKEK ÉS A REKLÁM Fantáziahiány – a klasszikus oktatás egyre nehezebbnek tűnik Médiatudor „Ne higgy el mindent, amit a tévében látsz!” A média által ábrázolt és a valós világ viszonya

K UTATÁS - H IPOTÉZISEK Vizsgálati személyek – Vénkerti Általános Iskola 38 lány és 24 fiú neme8 éves9 éves10 éves11 évesösszesen leány fiú ősszesen:

K UTATÁS - HIPOTÉZISEK A gyermekek kevés olyan dolgot ismernek fel, amelyet nem látnak a televízióban.

K UTATÁS - H IPOTÉZISEK Sikersorozat, vagy film szereplőivel könnyebb az eladás 50 gyermek rendelkezik valamilyen cikkük, amely filmmel, vagy mesével kapcsolatos 12-en vannak, akik nem rendelkeznek ilyen tárgyakkal.

K UTATÁS - HIPOTÉZIS A szegényebbek fogékonyak a reklámokra Státusz-szimbólumokká válnak a tárgyak Tanulók zöme: nagyvárosi, lakótelepi lakásban, átlagos életszínvonalon él. Vannak, akik átlag alatti színvonalon élnek.

R EKLÁMOK VALÓSÁGTARTALMA

M IÉRT KELLENEK A REKLÁMOK ? „Hogy a szereplők felkészüljenek a következő jelenetre.” „Hogy a szünetben ne unatkozzunk.” Hogy fejlessze az agyat.” „Azért, mert ha nincs reklám, akkor az egész műsor unalmas lenne.” „Hogy ne egyszerre nézzük meg a filmet.”

Köszönöm a figyelmet!